Samonosnú karosériu dvojnápravového trolejbusu zhotovili z oceľových profilov a zvonka opláštili vymeniteľnými panelmi. Asynchrónny elektromotor Škoda umiestnili na ľavú stranu vozidla pred druhú nápravu. Elektrickú výzbroj situovali na strechu vozidla. Nástup a výstup cestujúcich umožnili trojicou dvojkrídlových, dovnútra otvárajúcich sa dverí s dopytovým otváraním umiestnených v pravej bočnici. Zasklenie vozidla previedli technológiou lepenia.
Vozidlá vybavili šedými plastovými sedadlami so zeleným textilným poťahom sedáku Kiel Ideo 20 v usporiadaní 2+2. Podlahu pokryli šedou protišmykovou krytinou. Osvetlenie interiéru riešili pomocou LED svietidiel zapustených do obloženia stropu. Prídržné tyče vyhotovili v antikorovom prevedení. Priestor pre detský kočík a invalidný vozík situovali oproti druhým dverám. Nakladanie a vykladanie kočíkov a invalidných vozíkov uľahčili pomocou manuálne výklopnej plošiny umiestenej v priestore 2. dverí a možnosťou pokľaknutia vozidla v zastávke, tzv. kneeling. Pracovisko vodiča oddelili od priestoru pre cestujúcich uzavretou kabínkou. Vetranie interiéru zabezpečili uzamykateľnými posuvnými časťami bočných okien a jedným elektricky ovládaným strešným vetrákom. Vykurovanie trolejbusu zabezpečili teplovodným kúrením s elektrickým ohrevom vody. Tepelnú pohodu v priestore pre cestujúcich zabezpečili pomocou strešnej klimatizačnej jednotky Eberspächer Sütrak AC 515 G2 III s možnosťou vykurovania. Pre vodiča osadili klimatizačnú jednotku Carrier-Sütrak K 403E.
Vozidlá vybavili optickým a akustickým informačným systémom R&G Mielec s vonkajšími LED displejmi a vnútornými TFT LCD displejmi ovládanými palubným počítačom R&G SRG-6000P. Vozidlá vybavili interiérovým a exteriérovým kamerovým systémom so záznamovým zariadením. Vozidlá osadili počítadlami cestujúcich. Vozidlá nalakovali v bielo-žlto-zelenej farebnej schéme DPMŽ.
Trolejbusy 2. série sa od predchádzajúcej odlišujú iným typom spätných zrkadiel a inovovaným náterom.
Vozidlá 3. série, označované ako typ 26TrA, sa od vozidiel 2. série odlišujú zmeneným dizajnom predného čela a osadením pomocného akumulátorového pohonu, ktorý umožňuje jazdu bez napájania z trolejového vedenia v dĺžke 10 km. Trakčné Li-Ion akumulátory, schopné uložiť energiu 45,4 kWh, umiestnili v zadnej časti vozidla.
Prevádzka
Prvý trolejbus bol označený #278, no keďže bol po vyrobení dlhšiu dobu testovaný v Plzni, ako prvé do Žiliny zavítalo vozidlo #279. Tento trolejbus bol po úspešnom ukončení skúšobnej prevádzky bez cestujúcich v rámci procesu schvaľovania nového typu dráhového vozidla uvedený 22. decembra 2017 do skúšobnej prevádzky s cestujúcimi (v tento deň bol nasadený na linku 5).
Trolejbusy 2. série sa do prevádzky zaraďovali postupne od decembra 2018.
Vozidlá Škoda 26TrA Solaris #301 a 302 boli do skúšobnej prevádzky s cestujúcimi uvedené 18. marca 2020.