Karosa LC 735 z továrne Karosa Vysoké Mýto bol medzimestský autobus určený na prepravu sediacich cestujúcich na dlhšie vzdialenosti. Karosy LC 735 sa vyrábali od prvej polovice 1980-tych rokov do polovice 1990-tych rokov. Žilinský dopravný podnik zakúpil dve staršie jazdené vozidlá pre nepravidelnú zájazdovú dopravu.
Prehľad vozidiel
Séria
Typ
Evidenčné čísla
Rok výroby
Sprevádzkovanie
Vyraďovanie
Počet
1.
Karosa LC 735.00
ZAB 19-96
1985
1993
(?)
1
2.
Karosa LC 735.00
ZAB 26-29
1986
1993
(?)
1
Spolu
1985 – 1986
2
Technické parametre
Dĺžka
11055 mm
Šírka
2500 mm
Výška
3165 mm
Výška podlahy
890 mm
Rázvor
5600 mm
Počet dverí
2
Počet miest na sedenie
44 + 1
Celkový počet miest
44 + 1
Pohotovostná hmotnosť
9900 kg
Celková hmotnosť
14180 kg
Motor
LIAZ ML 635
naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním
predná: LIAZ 442, nezávislé zavesenie kolies, lichobežníková konštrukcia
zadná: RÁBA A 018.41, tuhá s dvojstupňovou redukciou, hnacia
Pneumatiky
11 x 22,5"
Opis
Karoséria bola polosamonosného typu zostavená na oceľovom ráme, zvonka oplechovaná hladkými plechmi. Strop a bočnice pokrýval umakart, podlahu guma. Cestujúcim slúžili dvoje výklopné elektropneumaticky ovládané dvere, vpredu dvojkrídlové, vzadu jednokrídlové. V interiéri umiestnili do vyvýšeného priestoru sklápacie sedadlá v usporiadaní 2 + 2 s chodbičkou uprostred a vzadu jedno päť - sedadlo. Na oknách boli záclonky, nad sedadlami police so sieťkami na odkladanie príručnej batožiny. Vetranie bolo zabezpečené v type LC 735 posuvnými časťami bočných okien a tromi axiálnymi a jedným výklopným vetrákom na streche vozidla. Pracovisko vodiča nebolo oddelené od priestoru pre cestujúcich. Pod podlahou bol umiestnený batožinový priestor dostupný výklopnými poklopmi v bočniciach.
Úpravy
Autobusy po zakúpení DPMŽ dostali nátery v rôznych farebných kombináciách.
Prevádzka
Karosy LC 735 sa používali výlučne v nepravidelnej zájazdovej doprave.