VozidláAutobusy › Ikarus 630 & Ikarus 620

Pravdepodobný vzhľad Ikarusov 620 v Žiline

Úvod

Autobusy Ikarus 620 a Ikarus 630 rámovej konštrukcie boli prvými zástupcami rovnomennej budapeštianskej továrne v Žiline. Vyrábali sa v rokoch 1959 - 1972.

Technické parametre

Dĺžka 9348 mm
Šírka 2500 mm
Výška 2835 mm (zaťažené vozidlo)
2895 mm (nezaťažené vozidlo)
Výška podlahy 940 mm (nezaťažené vozidlo)
880 mm (zaťažené vozidlo)
Rázvor 5000 mm
Počet dverí 2 + 2 manipulačné pre vodiča, resp. spolujazdca
Počet miest na sedenie 23 + 2 (Ikarus 620)
Počet miest na státie 37 (Ikarus 620)
Celkový počet miest 60 + 2 (Ikarus 620)
Pohotovostná hmotnosť 8150 kg (Ikarus 620)
8950 kg (Ikarus 630)
Celková hmotnosť 13800 kg (Ikarus 620)
13950 kg (Ikarus 630)
Motor Csepel D 614.10
naftový, vodou chladený 6-valec s nepriamym vstrekovaním
Výkon motora 106,5 kW / 2300 rpm
Objem motora 8275 cm3
Krútiaci moment motora 490 Nm / 1400 rpm
Maximálna rýchlosť 60,4 km/h
Prevodovka ATRA AS 65-4
manuálna, 5-stupňová synchronizovaná
Zapaľovanie AVF
Riadenie K-510
systém Marles, globoidný slimák s dvojitou kladkou
Nápravy predná:
MVG 005, tuhá, riadená, oceľový výkovok profilu I

zadná:
MVG 012.1, hnacia, tuhá, s dvojstupňovým prevodom, celkový prevod 1:7,38
Pneumatiky 11 x 20", Spezial Cordatic, ráfiky kolies typu trilex

Opis

Kostru karosérie autobusu zostavili z nosníkov z lisovaného plechu. Karosériu oplechovali oceľovým plechom a k priečkam rámu upevnili skrutkami. Pod oplechovanie umiestnili tepelnú a zvukovú izoláciu. Motor umiestnili vnútri v prednej časti vozidla vedľa vodiča. V pravej bočnici umiestnili pre cestujúcich dvojicu štvorkrídlových skladacích dverí s pneumatickým pohonom ovládaným z miesta vodiča (pri Ikarusoch 630 bolo možné ovládať zadné dvere len z miesta sprievodcu). Pre vodiča a jeho spolujazdca umiestnili na bokoch pred prednou nápravou manipulačné dvere na pántoch. V interiéri umiestnili pre cestujúcich sedadlá v priečno-pozdĺžnom (Ikarus 620) resp. priečnom (Ikarus 630) usporiadaní. Kostru sedadiel zostavili z oceľových trubiek, sedadlá a operadlá z penovej gumy potiahli koženkou. Pracovisko vodiča oddelili v prvej sérii presklenou priečkou po celej šírke vozidla. Cestujúcim umožnili dávať znamenie vodičovi zvončekom ovládaným stropnými tlačidlami. Osvetlenie interiéru riešili žiarovkovými svietidlami. Vetranie interiéru zabezpečili pomocou výklopných stropných vetrákov a výklopných horných častí bočných okien. Na vykurovanie vozidla použili naftové kúrenie s vykurovacou rúrou vedenou interiérom pozdĺž ľavej bočnice.

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.