Karosa LC 937 (známejší pod označením Karosa GT 11) je model komfortného diaľkového autobusu, ktorý vyrábala spoločnosť Karosa Vysoké Mýto v rokoch 1994 – 1996. Vyrobených bolo iba 16 kusov. Práve desiaty z nich v roku 1995 zakúpil pre svoje potreby DPMŽ.
Prehľad vozidiel
Séria
Typ
Evidenčné čísla
Rok výroby
Sprevádzkovanie
Vyraďovanie
Počet
1.
Karosa LC 937.1040 / GT 11
ZAB 85-55
1995
1995
2009
1
Spolu
1995
1
Technické parametre
Dĺžka
11490 mm
Šírka
2500 mm
Výška
3265 mm
Výška podlahy
890 mm
Rázvor
5600 mm
Počet dverí
1 + 1 núdzové + 1 manipulačné pre vodiča
1 + 1 núdzové (po GO)
Počet miest na sedenie
47 + 1 + 1
Počet miest na státie
0
Celkový počet miest
47 + 1 + 1
Pohotovostná hmotnosť
11950 kg
Motor
LIAZ ML 637 N (Euro 1)
naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním
Naftový motor Liaz umiestnili pod podlahu v zadnej časti vozidla. Prenos krútiaceho momentu motoru na zadnú nápravu zabezpečili prostredníctvom manuálnej prevodovky ZF. Pre nástup a výstup cestujúcich osadili v pravej bočnici jedny jednokrídlové výklopné elektropneumatické dvere a jedny núdzové “búchacie“ dvere. Pre vodiča umiestnili na ľavej bočnici manipulačné “búchacie“ dvere. Vozidlo vybavili vysokými čalúnenými polohovateľnými sedadlami v usporiadaní 2+2. V priestore predných dverí osadili sklopné sedadlo pre sprievodcu. Tepelnú pohodu vo vozidle zabezpečili pomocou klimatizačnej jednotky s rozvodom vzduchu nad každé sedadlo. Pre prepravu príručných batožín umiestnili v interiéri police na batožinu. Preprava objemnejších batožín je umožnená v batožinovom priestore pod podlahou. Vozidlo dodali v červeno-žlto-zelenom laku.
Úpravy
V roku 2006 bola na vozidle vykonaná GO, pri ktorej mu boli zaslepené vodičove dvere a bol mu zmenený lak na biely. Neskôr bola na vozidlo doplnená grafika DPMŽ.
Prevádzka
Autobus tohto typu bol vždy určený iba pre zájazdovú dopravu.
Vyraďovanie a likvidácia
V roku 2009 bolo jediné vozidlo tohto typu odpredané súkromnému dopravcovi Feritur.