Kĺbový autobus Karosa B 961E s normálnou výškou podlahy bol nástupcom mestského autobusu Karosa B 941E. V Karose Vysoké Mýto sa vyrábal v rokoch 2002 - 2006. Podstatnou zmenou oproti typu B 941E bolo použitie motora spĺňajúceho normu Euro 3 a nový výrobný postup. Zostavený skelet autobusu ošetrili kataforézou proti korózii, čo umožnilo predĺžiť životnosť autobusu na 12 rokov. Žilinský DP zakúpil tieto vozidlá na dopravu zamestnancov do závodu KIA Motors Slovakia.
Polosamonosnú karosériu článkového autobusu ošetrili proti korózii ponorením do kataforézneho kúpeľa a následne oplechovali pozinkovaným plechom. Predný a zadný článok spojili kĺbom, motor umiestnili v zadnej časti vozidla. Bočné oplechovanie a okná osadili technológiou lepenia. Pre cestujúcich osadili do pravej bočnice štvoricu dvojkrídlových výsuvných elektropneumaticky ovládaných dverí s dopytovým ovládaním. V interiéri osadili pre cestujúcich plastové sedadlá s textilným poťahom v mestskom usporiadaní. Pri druhých dverách umiestnili priestor pre kočík a invalidný vozík. Nástup do zvýšenej zadnej časti uľahčili pri tretích dverách štyrmi schodmi s menšou výškou oproti trom vyšším pri zadných dverách. Podlahu pokryli protišmykovou krytinou. Vetranie interiéru zabezpečili pomocou horných posuvných častí bočných okien, výklopnými stropnými vetrákmi a piatimi stropnými vetrákmi s elektrickými ventilátormi. Na strechu nad kabínou vodiča bol namontovaný zvlhčovač vzduchu Eberspächer Ebercool Master Plus. Informovanie cestujúcich zabezpečili informačným systémom R&G Mielec pozostávajúcim z predného a zadného LED displeja. Všetky autobusy dodali v žilinskom mestskom nátere.
Úpravy
V roku 2016 bol do vozidiel doplnený bočný informačný displej.
V roku 2021 bol všetkým vozidlám vymenený vybavovací systém pre cestujúcich a palubný počítač.
Prevádzka
Krátko po uvedení do prevádzky boli nasadzované aj na trolejbusové linky MHD z dôvodu zvýšenia výkonov počas záručnej doby.
Autobusy zabezpečovali dopravu zamestnancov na linkách 25 a 35 do závodu KIA Motors Slovakia.
Od 1.1.2022 vozidlá slúžia ako záložné na trolejbusových linkách. Zároveň boli vozidlá používané aj na nepravidelnú dopravu.
Od začiatku školského roka 2024/2025 sa posledné prevádzkyschopné vozidlo vyskytovalo aj na ranných posilových spojoch na linke 22.
Vyraďovanie a likvidácia
Vozidlá #114 a 116 boli vyradené v lete 2022. Obe vozidlá boli po vyradení odpredané súkromným osobám z Českej republiky.