Karosy C 744 boli prvými sériovými kĺbovými autobusmi v Československu vyrábané podnikom Karosa Vysoké Mýto. Išlo o linkový autobus vychádzajúci z typového radu Karosa 700. Prototyp Karosy C 744 vyrobili už v roku 1983, no pre viaceré technické problémy sa ich sériová výroba rozbehla naplno až v roku 1989. Konečne tak vznikla alternatíva k maďarským autobusom Ikarus 280, ktoré boli dovtedy jedinými dostupnými kĺbovými autobusmi v Československu. Keďže Karosa predstavila mestskú verziu kĺbového autobusu až v roku 1991, mnohé podniky zakúpili linkové Karosy C 744 aj pre potreby MHD.
Prehľad vozidiel
Séria
Typ
Evidenčné čísla
Rok výroby
Sprevádzkovanie
Vyraďovanie
Počet
1.
Karosa C 744.24
27
1989
1989
1990. roky
1
2.
Karosa C 744.24
8
1989
1989
1990. roky
1
Spolu
1989
2
Technické parametre
Dĺžka
17355 mm
Šírka
2500 mm
Výška
3165 mm
Výška podlahy
890 mm
Rázvor
5600 mm (1. - 2. náprava)
6270 mm (2. - 3. náprava)
Počet dverí
3
Počet miest na sedenie
60 + 1
Počet miest na státie
70
Celkový počet miest
130 + 1
Pohotovostná hmotnosť
13800 kg
Celková hmotnosť
24000 kg
Motor
LIAZ ML 637 N (Euro 0)
naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním
Polosamonosná kĺbová karoséria bola zostavená z oceľových panelov, predná a zadná časť boli spojené točnicou. Autobus mal tlačnú koncepciu, t. j. motor bol umiestnený v zadnej časti. Strop a bočnice interiéru obložili sololitmi. Nad sedadlami linkového vyhotovenia v kombinácii textílie a koženky vyčlenili priestor na batožinu so sieťkou. V pravej bočnici boli troje dvojdielne výsuvné elektropneumaticky ovládané dvere. Interiér osvetľovali žiarivkové telesá. Vykurovanie interiéru bolo zabezpečené naftovým agregátom a teplovzdušnými radiátormi, vetranie prebiehalo cez stropné vetráky s elektrickými ventilátormi a horné posuvné časti bočných okien. Kabínka vodiča bola polouzavretá podobne ako aj pri ostatných prímestských autobusoch. Vyfarbenie v modro-bielej kombinácii použili na oboch autobusoch.
Vyraďovanie a likvidácia
Oba autobusy boli v polovici 1990-tych rokov preradené do prímestskej dopravy SAD Žilina, kde jazdili do začiatku 21. storočia.