VozidláAutobusy › Škoda 706 RTO

Škoda 706 RTO MTZ z prvej série
Škoda 706 RTO MEX #5 pôvodne určená do Rumunska
Škoda 706 RTO MTZ #21 (ex DP hl. m. Prahy)
Škoda 706 RTO CAR

Úvod

Modernizáciou skeletu autobusu Škoda 706 RO vznikol typ Škoda 706 RTO vyrábaný v rokoch 1958 - 1971. Karoséria pochádzala z dielní firmy Karosa Vysoké Mýto a motor dodávali závody LIAZ Rýnovice a Mnichovo Hradiště. Škody 706 RTO sa vyrábali v mestskom, linkovom a zájazdovom prevedení. Pracovalo sa aj na kĺbovej verzii RTO-K, ale vyrobil sa len jeden prototyp. V roku 1959 kúpili Jelczańskie Zakłady Samochodowe licenciu na autobusové karosérie 706 RTO a vo výrobe autobusov československého pôvodu pokračovali v Poľsku, pričom podvozky a motory dovážali z Československa. Vďaka svojmu vzhľadu dostali autobusy prezývku "Uhorka".

Technické parametre

Dĺžka 10810 mm
Šírka 2500 mm
Výška 2900 mm
Výška podlahy 885 mm
Rázvor 5450 mm
Počet dverí 2 + 1 manipulačné pre vodiča
Počet miest na sedenie 22 + 2 (MTZ)
~ 32 + 2 (MEX)
Počet miest na státie 55 (MTZ)
~ 49 (MEX)
Celkový počet miest 77 + 2 (MTZ)
~ 81 + 2 (MEX)
Pohotovostná hmotnosť 8570 kg
Celková hmotnosť 14400 kg
Motor Škoda 706 RT
naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním
Výkon motora 117,6 kW / 1900 rpm
Objem motora 11781 cm3
Maximálna rýchlosť ~ 66 km/h
Prevodovka Praga
manuálna, 5-stupňová
Zapaľovanie PAL
Riadenie slimákové s pneumatickým posilňovačom
Nápravy predná:
Škoda, tuhá, riadená, ráfiky kolies trilex

zadná:
Škoda, tuhá, hnacia, ráfiky kolies trilex
Pneumatiky 11 x 20"

Fotografie

Opis

Na podvozku bola umiestnená zvonku oplechovaná karoséria s ozdobnými lištami. Interiér vozidla pokrývali na bočniciach i strope sololitové dosky. Sedadlá z koženky v rôznom farebnom vyhotovení usporiadali priečne v mestskom prevedení 2 + 1. Drevenú podlahu pokrýval gumový koberec. Pracovisko vodiča s vlastnými dverami oddeľovala polovičná zástena a kryt motora. Vykurovanie v zimnom období zabezpečoval naftový agregát v bočnej schránke autobusu. Vetranie umožňovali veľké strešné polohovateľné vetráky a spočiatku výklopné, neskôr posuvné horné časti bočných okien. Exportná verzia MEX mala veľké posuvné časti okien. Výmenu cestujúcich urýchľovali dvoje dvojdielne dvere. Prvé série RTO-čiek mali v prednom nárazníku vstavané dva reflektory do hmly. Prvé série mestskej verzie MTZ (Mestská TuZemsko) mali celú podokennú časť červenú, neskoršie vozidlá boli dodané v kombinácii červenej a bielej farby.

Vyraďovanie a likvidácia

Obľúbené RTO-čky boli postupne nahradené autobusmi Karosa ŠM 11.

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.