Autobus Škoda 706 RO bol prvým veľkokapacitným autobusom vyrábaným v Československu. Výroba autobusu sa v rokoch 1949 - 1951 uskutočňovala v Automobilových závodoch, n. p. (AZNP), závod Avia Letňany, kde sa vyrábali podvozky. Od roku 1952 sa výroba podvozkov presťahovala do Jablonca nad Nisou - Rýnovic (v roku 1952 ešte pod značkou AZNP, od roku 1953 pod značkou LIAZ). Karosériu vyrábal národný podnik Karosa Vysoké Mýto. Prvé Škody 706 RO prišli do Žiliny v roku 1950. Postupne nahradili staré autobusy, ktoré začínali v roku 1949 premávku v žilinskej MHD. Nie je známe, koľko vozidiel bolo dodaných.
Prehľad vozidiel
Séria
Typ
Evidenčné čísla
Rok výroby
Sprevádzkovanie
Vyraďovanie
Počet
1.
Škoda 706 RO
S-ZA-921 – S-ZA-923
1950
1950
(?)
3
2.
Škoda 706 RO
S-ZA-925 – S-ZA-926
1951
1951
(?)
2
3.
Škoda 706 RO
S-ZA-928
1952
1952
(?)
1
Spolu
1950 – 1952
6
Technické parametre
Dĺžka
10660 mm
Šírka
2500 mm
Výška
2970 mm (mestský)
3150 mm (linkový)
Výška podlahy
930 mm
Rázvor
5400 mm
Počet dverí
2 + 1 manipulačné pre vodiča (mestský)
1 + 1 manipulačné pre vodiča (linkový)
Počet miest na sedenie
22 + 2 (mestský)
40 + 2 (linkový)
Počet miest na státie
46 (mestský)
27 (linkový)
Celkový počet miest
68 + 2 (mestský)
67 + 2 (linkový)
Pohotovostná hmotnosť
8590 kg (mestský)
8800 kg (linkový)
Celková hmotnosť
14400 kg
Motor
Škoda 706 RO
naftový vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním (vírivá komôrka)
Karoséria autobusu bola trambusového typu, t. j. motor bol umiestnený vovnútri v prednej časti vozdila. Mestské autobusy mali dvojo štvordielnych skladacích dverí, ktoré sa otvárali smerom von, novšie série mali dvojdielne dvere otvárajúce sa dovnútra, oboje sa ovládali elektropneumaticky. Linkové autobusy mali jedny štvordielne skladacie dvere. Pracovisko vodiča bolo od cestujúcich oddelené polostenou a vyčnievajúcou časťou motora. Vodič mal k dispozícii na ľavej strane vlastné dvere. Vnútri bolo drevené obloženie, pri dverách bolo stanovište sprievodcu. Čalúnené sedadlá boli umiestnené priečne. Autobusy v dvojdverovom prevedení mali na streche "záhradku" určenú na prepravu batožín. Štandardné vyfarbenie vozidiel bolo červené s bielou okennou časťou.
Vyraďovanie a likvidácia
Autobusy boli postupne od roku 1958 nahradené novším typom Škoda 706 RTO.