Nízkopodlažné autobusy City bus 12M vyrábala Karosa Vysoké Mýto už od roku 1996. Autobus vznikol v spolupráci s francúzskym Renaultom, vychádza z autobusu Renault Agora. V priebehu výroby City busu prišlo k jeho niekoľkým vylepšeniam, použitie menšieho motoru umožnilo odstrániť aj schod pri zadných dverách. Pre potreby žilinskej MHD boli v roku 2004 zakúpené tri City busy 12M.
Polosamonosnú karosériu autobusu ošetrili proti korózii ponorením do kataforézneho kúpeľa a následne oplechovali pozinkovaným plechom. Na nárazníky a spodné časti bočníc použili plastový materiál. Nad predné okno umiestnili veľký zasklený priestor pre transparent. Motor umiestnili nastojato v zadnej časti. Strop zvnútra obložili plastom a hliníkovým plechom. Pre cestujúcich osadili do pravej bočnice troje priestranné dvojkrídlové elektropneumaticky ovládané dvere otvárajúce sa dovnútra s blokovaním rozjazdu pri otvorených dverách.
V interiéri osadili pre cestujúcich plastové sedadlá s textilným poťahom v mestskom usporiadaní, v zadnej časti ich umiestnili na vyvýšený schodík. Podlahu pokryli protišmykovou krytinou. Pri stredných dverách umiestnili priestor pre kočík a invalidný vozík, pre uľahčenie ich nástupu umiestnili pri týchto dverách výklopnú plošinu. Na sledovanie priestoru dverí umiestnili vnútri pri stredných a zadných dverách zrkadlá pre vodiča. Vetranie interiéru zabezpečili výklopnými časťami bočných okien a dvomi výklopnými stropnými vetrákmi. Pracovisko vodiča oddelili uzavretou kabínou. Pohodlie vodiča zvýšili bezkompresorovou klimatizáciou Trav-l-cool umiestnenou na streche vozidla. Bočné okná osadili technológiou lepenia. Všetky autobusy dodali v žilinskom mestskom nátere.
Informovanie cestujúcich zabezpečili optickým informačným systémom firmy R&G Mielec pozostávajúcim z čelného, bočného, zadného a vnútorného transparentu. Vozidlá vybavili tarifným systémom R&G Mielec.
Úpravy
Všetkým trom vozidlám za tretie bočné okno na pravej strane v priebehu roka 2004 umiestnili držiak na klasickú linkovú tabuľu.
Prevádzka
Všetky tri vozidlá sa do premávky zaradili v priebehu roku 2004. Premávali predovšetkým na linkách 21 a 22.
Naposledy vyšiel City bus 12M na linku žilinskej MHD 18. októbra 2018 - autobus #09.
Vyraďovanie a likvidácia
Ako prvé bolo v júni 2018 odstavené vozidlo #10, v septembri toho istého roku ho nasledoval autobus #08 a ako posledné bolo v októbri 2018 odstavené vozidlo #09. Autobus #10 bol vo februári 2019 vyradený, vozidlo #09 v júli 2019. Oba vyradené autobusy boli v roku 2019 zošrotované. Vozidlo #08 bolo od roku 2018 niekoľkokrát ponúkané na predaj, no až na jeseň 2020 bolo odpredané na likvidáciu.