Úvod

Mestský nízkopodlažný elektrobus SOR EBN 10.5 konštrukčne vychádza z naftových autobusov typu SOR BN. Prototyp vozidla bol predstavený na veľtrhu Autotec & Autosalon 2010. V roku 2013 bol predstavený facelift radu EBN, ktorý bol spojený so zmenou ponuky dĺžkových prevedení. Od tohto dátumu sú k dispozícií vozidlá dĺžky 8, 9 a 11 metrov.

DPMŽ testoval na linkách MHD Žilina tretie vyrobené vozidlo typu EBN 10.5.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. SOR EBN 10.5 PP-017CL 2010 2011 2011 1
Spolu 2010   1

Technické parametre

Dĺžka 10370 mm
Šírka 2525 mm
Výška 2800 mm
Výška podlahy 360 mm
800 mm (za 2. dverami)
Rázvor 6320 mm
Počet dverí 3
Počet miest na sedenie 19 + 1
Počet miest na státie 66
Celkový počet miest 85 + 1
Pohotovostná hmotnosť 10200 kg
Celková hmotnosť 16500 kg
Elektrická výzbroj Cegelec
Kapacita trakčnej batérie Tunder – Sky LiFeYPO4, 300 Ah, 600V, 180 článkov
Motor Pragoimex TAM 1052C6B, asynchrónny, šesťpólový, kvapalinou chladený, 400 V
Výkon motora 120 kW, krátkodobo preťažiteľný na 200%
Počet motorov 1
Krútiaci moment motora 835/1785 Nm
Maximálna rýchlosť 80 km/h
Riadenie RBL C 500V, monoblokové, hydraulické
Pneumatiky 285/70 R19,5

Fotografie

Opis

Samonosnú karosériu dvojnápravového autobusu zhotovili z oceľových profilov a zvonka opláštili polyesterovými laminátmi a plechmi. Trakčné batérie LiFeYPO4, elektrovýzbroj a asynchrónny elektromotor umiestnili v zadnej časti vozidla. Prístup k batériovým boxom umožnili prostredníctvom dvojkrídlových dverí na zadnom čele. Vozidlo uspôsobili pre pomalé nabíjanie prúdom 32 A, ako aj rýchlonabíjanie prúdom 250 A. Udávaný dojazd vozidla je 120 km. Nástup a výstup cestujúcich umožnili trojicou výklopných dverí umiestnených v pravej bočnici. Druhé a tretie dvere sú riešené ako dvojkrídlové. Zasklenie vozidla previedli technológiou lepenia.

Vozidlá vybavili šedými plastovými sedadlami STER 6MS s textilným poťahom v usporiadaní 2+2. Podlahu pokryli šedou protišmykovou krytinou. Prídržné tyče vyhotovili v žltom prevedení. Priestor pre detský kočík a invalidný vozík situovali oproti tretím dverám. Nakladanie a vykladanie kočíkov a invalidných vozíkov uľahčili pomocou manuálne výklopnej plošiny umiestenej v priestore 3. dverí. Pracovisko vodiča oddelili od priestoru pre cestujúcich uzavretou kabínkou. Vetranie interiéru zabezpečili uzamykateľnými posuvnými časťami bočných okien a strešnými vetrákmi.

Prevádzka

Vozidlo bolo testované na linkách MHD Žilina od 28. júna do 3. júla 2011.

Vyraďovanie a likvidácia

Vozidlo bolo po skončení testovania v Žiline navrátené Tatranskému dopravnému družstvu, ktoré ho nasadzovalo na linky Skibus vo Vysokých Tatrách.

Katalóg vozidiel

PP-017CL

Legenda a štatistika

PP-017CLvyradené vozidlo: 1 (100 %)

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.