VozidláRegionálne autobusy › Iveco Crossway Line 12M

Iveco Crossway Line 12M
Iveco Crossway Line 12M z roku 2023

Úvod

Iveco Crossway je model prímestského autobusu, ktorý vo výrobe nahradil predchádzajúci model Irisbus Crossway. Vyrábaný je od roku 2014 vo vysokomýtskej továrni Iveco Czech Republic. Autobusy Iveco Crossway sú vyrábané v dĺžkach 10,8 m, 12 m a 13 m. Vozidlá Crossway sú vyrábané v prevedení školského autobusu (Pop), prímestského autobusu (Line) a prímestského autobusu určeného pre dlhšie trasy (Pro). Okrem vozidiel s naftovým pohonom sú v ponuke aj vozidlá s pohonom na stlačený zemný plyn (CNG).

V rámci obnovy vozidlového parku zakúpila spoločnosť SAD Žilina v rokoch 2015 až 2023 celkom 63 autobusov Iveco Crossway Line 12M.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Iveco Crossway Line 12M ZA-454GO, ZA-724GO 2015 2015 2
2. Iveco Crossway Line 12M ZA-321HL, ZA-663HK 2017 2017 2
3. Iveco Crossway Line 12M ZA-142JC, ZA-149JC 2020 2020 2
4. Iveco Crossway Line 12M AA-154ET, AA-156ET, AA-158ET, AA-160ET, AA-169ET, AA-173ET, AA-174ET, AA-176ET, AA-204ET, AA-971ED, AA-979ED, AA-996ED 2023 2023 12
5. Iveco Crossway Line 12M AA-197ET, AA-198ET, AA-199ET, AA-200ET, AA-202ET, AA-205ET, AA-206ET, AA-208ET, AA-210ET, AA-214ET, AA-216ET, AA-222ET, AA-223ET, AA-270ET, AA-271ET, AA-273ET, AA-274ET, AA-276ET, AA-277ET, AA-279ET, AA-280ET, AA-284ET, AA-285ET, AA-286ET, AA-288ET, AA-289ET, AA-290ET, AA-291ET, AA-293ET, AA-294ET, AA-296ET, AA-298ET, AA-300ET, AA-335ET, AA-691EE, AA-692EE, AA-693EE, AA-696EE, AA-698EE, AA-706EE, AA-708EE, AA-908ED, AA-989ED, AA-991ED, AA-993ED 2023 2023 45
Spolu 2015 – 2023   63

Technické parametre

Dĺžka 12097 mm
Dĺžka so spriahadlami 2550 mm
Šírka 3370 mm
Výška s klimatizáciou 3460 mm
Výška podlahy 860 mm
Rázvor 6200 mm
Počet dverí 2
Počet miest na sedenie 49 + 1
Počet miest na státie 36
Celkový počet miest 85 + 1
Celková hmotnosť 19 000 kg
Motor Iveco Cursor 9, Euro 6, preplňovaný radový šesťvalec so vstrekovaním Common Rail

Iveco Tector 7, Euro 6, preplňovaný radový šesťvalec s vstrekovaním Common Rail (4. séria)
Výkon motora 265 kW / 2200 rpm (Cursor 9)

235 kW / 2200 – 2500 rpm (Tector 7)
Objem motora 8710 cm3 (Cursor 9)

6728 cm3 (Tector 7)
Krútiaci moment motora 1650 Nm / 1200 rpm (Cursor 9)

1100 Nm / 1250 – 1600 rpm (Tector 7)
Maximálna rýchlosť 100 km/h
Prevodovka ZF 6S1010 BO, manuálna, 6-stupňová
Riadenie hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia
Pneumatiky 295/80 R 22.5

Fotografie

Opis

Samonosnú karosériu dvojnápravového vysokopodlažného autobusu zhotovili z oceľových profilov. Predné čelo a strechu, zhotovené z oceľových výliskov, pripevnili k skeletu technológiou zvárania. Bočné plechy a zadné čelo ku karosérií pripevnili technológiu lepenia. Antikoróznu ochranu karosérie zabezpečili kataforéznym kúpeľom. Naftový motor Iveco umiestnili nastojato pod podlahou v zadnej časti vozidla. Prenos krútiaceho momentu motoru na zadnú nápravu zabezpečili prostredníctvom manuálnej prevodovky ZF. Nástup a výstup cestujúcich umožnili dvojicou jednokrídlových, výklopných dverí. Zasklenie vozidla previedli technológiou lepenia. Vozidlá dodali v modrom metalickom laku.

Vozidlá vybavili polohovateľnými sedadlami LINEO s modrým textilným poťahom v usporiadaní 2+2. V priestore predných dverí umiestnili sklopné sedadlo pre sprievodcu. Podlahu pokryli šedou protišmykovou krytinou. Bočnice, strop a deliace priečky vyhotovili z laminátových panelov. Nad sedadlá pre cestujúcich umiestnili police s pevným dnom, určené pre príručnú batožinu. Prepravu rozmernejšej batožiny umožnili v batožinovom priestore pod podlahou. Osvetlenie interiéru riešili pomocou svietidiel zapustených do obloženia stropu. Prídržné tyče vyhotovili v modrej farbe. Priestor pre detský kočík a invalidný vozík situovali oproti druhým dverám. Pracovisko vodiča oddelili od priestoru pre cestujúcich čiastočne uzavretou kabínkou.

Vetranie interiéru zabezpečili výklopnými časťami niektorých bočných okien a dvojicou strešných vetrákov. Vykurovanie autobusu zabezpečili nezávislým naftovým kúrením. Tepelnú pohodu v priestore pre cestujúcich zabezpečili pomocou strešnej klimatizačnej jednotky. Pre zlepšenie tepelnej pohody vybavili vozidlá záclonkami na bočných a zadnom okne.

Počnúc 4. sériou boli vozidlá dodávané bez sklopného sedadla pre sprievodcu, bez zácloniek a s pevnými, nepolohovateľnými sedadlami pre cestujúcich. Zmenilo sa taktiež vyfarbenie vozidiel. Vonkajší lak zodpovedá farbám IDS ŽSK, prídržné tyče pre cestujúcich vyhotovili v žltej farbe.

Vozidlá 4. série vybavili slabším motorom Iveco Tector 7.

Katalóg vozidiel

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.