VozidláRegionálne autobusy › Iveco Crossway Line 10,8M

Iveco Crossway Line 10,8M

Úvod

Iveco Crossway je model prímestského autobusu, ktorý vo výrobe nahradil predchádzajúci model Irisbus Crossway. Vyrábaný je od roku 2014 vo vysokomýtskej továrni Iveco Czech Republic. Autobusy Iveco Crossway sú vyrábané v dĺžkach 10,8 m, 12 m a 13 m. Vozidlá Crossway sú vyrábané v prevedení školského autobusu (Pop), prímestského autobusu (Line) a prímestského autobusu určeného pre dlhšie trasy (Pro). Okrem vozidiel s naftovým pohonom sú v ponuke aj vozidlá s pohonom na stlačený zemný plyn (CNG).

V rámci obnovy vozidlového parku prímestských autobusov zakúpila spoločnosť SAD Žilina v rokoch 2015 až 2023 celkovo 120 autobusov Iveco Crossway Line 10,8M.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Iveco Crossway Line 10,8M ZA-718GO, ZA-731GO 2015 2015 2
2. Iveco Crossway Line 10,8M ZA-006HB, ZA-008HB, ZA-011HB, ZA-013HB, ZA-016HB, ZA-198HA, ZA-211HA, ZA-222HA, ZA-485GZ, ZA-869GZ, ZA-957HA, ZA-961HA, ZA-963HA, ZA-964HA, ZA-966HA, ZA-967HA, ZA-971HA, ZA-979HA, ZA-991HA, ZA-997HA 2016 2016 20
3. Iveco Crossway Line 10,8M ZA-020HL, ZA-066HL, ZA-068HL, ZA-075HL, ZA-087HL, ZA-089HL, ZA-105HL, ZA-107HL, ZA-108HL, ZA-115HL, ZA-314HL, ZA-318HL, ZA-323HL, ZA-334HL, ZA-335HL, ZA-341HL, ZA-346HL, ZA-348HL, ZA-349HL, ZA-350HL, ZA-640HK, ZA-765HJ, ZA-804HK 2017 2017 23
4. Iveco Crossway Line 10,8M ZA-061HZ, ZA-134IB, ZA-136IB, ZA-138IB, ZA-310IA, ZA-331IB, ZA-332IB, ZA-334IB, ZA-339IB, ZA-341IB, ZA-342IB, ZA-348IB, ZA-350IB, ZA-352IB, ZA-353IB, ZA-358IB, ZA-760IA, ZA-763IA, ZA-919IB, ZA-926IB, ZA-930IB, ZA-934IB, ZA-937IB, ZA-940IB, ZA-943IB 2018 2018 25
5. Iveco Crossway Line 10,8M ZA-002JC, ZA-067JD, ZA-083JD, ZA-084JD, ZA-089JB, ZA-112IX, ZA-112JB, ZA-113JB, ZA-136JC, ZA-197JD, ZA-312JC, ZA-559JC, ZA-848JC 2020 2020 13
6. Iveco Crossway Line 10,8M ZA-180JN, ZA-191JN, ZA-193JN, ZA-263JN, ZA-264JN, ZA-265JN, ZA-269JN, ZA-274JN, ZA-275JN, ZA-277JN, ZA-281JN, ZA-282JN, ZA-283JN, ZA-284JN, ZA-291JN, ZA-302JN, ZA-308JN 2021 2021 17
7. Iveco Crossway Line 10,8M AA-113ET, AA-155ET, AA-170ET, AA-209ET, AA-253ET, AA-606EE, AA-970ED, AA-981ED, AA-988ED 2023 2023 9
8. Iveco Crossway Line 10,8M AA-201ET, AA-207ET, AA-211ET, AA-213ET, AA-217ET, AA-219ET, AA-221ET, AA-224ET, AA-225ET, AA-694EE, AA-703EE 2023 2023 11
Spolu 2015 – 2023   120

Technické parametre

Dĺžka 10757 mm
Šírka 2550 mm
Výška 3370 mm
Výška s klimatizáciou 3460 mm
Výška podlahy 860 mm
Rázvor 5300 mm
Počet dverí 2
Počet miest na sedenie 41 + 1
Celková hmotnosť 18000 kg
Motor Iveco Industrial Tector 7, Euro 6, preplňovaný radový šesťvalec s vstrekovaním Common Rail

Iveco Cursor 9, Euro 6, preplňovaný radový šesťvalec so vstrekovaním Common Rail (8. séria)
Výkon motora 235 kW / 2200 – 2500 rpm (Tector 7)

265 kW / 2200 rpm (Cursor 9)
Objem motora 6728 cm3 (Tector 7)

8710 cm3 (Cursor 9)
Krútiaci moment motora 1100 Nm / 1250 – 1600 rpm (Tector 7)

1650 Nm / 1200 rpm (Cursor 9)
Maximálna rýchlosť 100 km/h
Prevodovka ZF 6S1010 BO, manuálna, 6-stupňová
Riadenie hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia
Pneumatiky 295/80 R 22.5

Fotografie

Opis

Samonosnú karosériu dvojnápravového vysokopodlažného autobusu zhotovili z oceľových profilov. Predné čelo a strechu, zhotovené z oceľových výliskov, pripevnili k skeletu technológiou zvárania. Bočné plechy a zadné čelo ku karosérií pripevnili technológiu lepenia. Antikoróznu ochranu karosérie zabezpečili kataforéznym kúpeľom. Naftový motor Iveco umiestnili nastojato pod podlahou v zadnej časti vozidla. Prenos krútiaceho momentu motoru na zadnú nápravu zabezpečili prostredníctvom manuálnej prevodovky ZF. Nástup a výstup cestujúcich umožnili prednými jednokrídlovými a zadnými dvojkrídlovými, výklopnými dverami. Zasklenie vozidla previedli technológiou lepenia. Vozidlá dodali v modrom metalickom laku.

Vozidlá vybavili nepolohovateľnými sedadlami LINEO s modrým textilným poťahom v usporiadaní 2+2. Podlahu pokryli šedou protišmykovou krytinou. Bočnice, strop a deliace priečky vyhotovili z laminátových panelov. Nad sedadlá pre cestujúcich umiestnili police s pevným dnom, určené pre príručnú batožinu. Prepravu rozmernejšej batožiny umožnili v batožinovom priestore pod podlahou. Osvetlenie interiéru riešili pomocou svietidiel zapustených do obloženia stropu. Prídržné tyče vyhotovili v žltej farbe. Priestor pre detský kočík a invalidný vozík situovali oproti druhým dverám. Pracovisko vodiča oddelili od priestoru pre cestujúcich čiastočne uzavretou kabínkou.

Vetranie interiéru zabezpečili výklopnými časťami niektorých bočných okien a dvojicou strešných vetrákov. Vykurovanie autobusu zabezpečili nezávislým naftovým kúrením. Tepelnú pohodu v priestore pre cestujúcich zabezpečili pomocou strešnej klimatizačnej jednotky.

Počnúc 7. sériou boli vozidlá dodávané vo farebnom vyhotovení IDS ŽSK.

Vozidlá 8. série vybavili výkonnejším motorom Iveco Cursor 9.

Katalóg vozidiel

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.