Tie dva dni by sa dali vydržať aj s B961-kami. A keď už má ísť o nízkopodlažnosť, vhodnejšie sú na L4+14 asi Solarisy, veď hybridy majú len 24 sedadiel, čo je na nosné linky málo.
Tentoraz ''TO'' bolo plánované!
- víkendová výluka trolejbusovej dopravy z dôvodu frézovania vozovky na ulici Komenského a R. Zaymusa http://www.dpmz.sk/n808/
Večer som videl niekoľko dosť plných hybridov (L4/14), veľa cestujúcich stálo, to už bolo na nízkopodlažné ''harmoniky'',
ktorých ale niet (tie dve staré ani nerátam), bol plán kúpiť 5 nových, už ich netreba alebo sa to len odložilo na neskôr?
Pozerám že aj #302 je na L5.
Dnes okolo 18:35 trolejbusu Škoda SOR 30Tr 264 vyskočili palice na krížení zo Spanyolovej na Košickú a Štefánikovo námestie tak, že sa poškodil pravý drôt v smere na Košickú. Okolo 18:50 prišli na vrchárskom aute a opravovali to.
Vážení cestujúci, linka č. 22 Bytčica smer Brodno je odklonená na prejazd po ulici Bytčická.
Vynechané sú zastávky Rajecká- Solinky, Rajecká ELV. Za vzniknutú situáciu sa ospravedlňujeme.
Tak ako k polícií a rondlu šli 14ky úplne márne pretože medzi Auparkom a políciou je to iba čo prejde človek cez Aupark a zahne doľava k fízlom. A ako išla 4ka? Tá od Predmestskej išla na Aupark a k polícií, potom na rondel a potom na Hliny?
L4/14 jazdili neskôr so zachádzkou k Polícii a otočením na Rondli, viacero spojov však bolo vynechaných, lebo pri nehode uviazli až tri po sebe idúce spoje linky 14.
Pri autobusových linkách sa využívala obchádzka po uliciach Predmestská, Na Horevaží a Hviezdoslavova, neskôr sa išlo aj priamo cez autobusovú stanicu. Obchádzku využila aj #302 na jednom zo spojov L3.
Dnes ráno okolo 7:30 podľa info z DP pri autobusovej stanici na ul. 1. mája bližšie k železničnej stanici smrteľná nehoda - zrazenie choda (bus SAD Prievidza).
Zatiaľ známe výlukové trasy:
- L3 od nemocnice k polícií a otočka cez rondel
- L4/14 v úseku Predmestská - Komenského premáva cez V. Okružnú, okolo Auparku
- L6 od nemocnice k polícií
- L22 od Kysuckej cez Hurbanovu a políciu k Hálkovej
- L30 od Kysuckej cez Hurbanovu a políciu k nemocnici
- L24, 26 a 31 nevedno ako premávajú ... doplňte kto vie prosím.
Výpadok meniarne je najhorší, trvá väčšinou hodiny než sa porucha odstráni, tiež dochádza k poškodeniam trakčného vedenia,
to sa dá opraviť rýchlejšie. Ale ešte tu máme časté výpadky prúdu vďaka dodávateľovi, a aj nejaké dopravné nehody.
Kompletná rekonštrukcia infraštruktúry je naplánovaná a schválená, no potrvá niekoľko rokov kým sa úplne zrealizuje,
ale ani potom nebude prevádzka trolejbusov úplne bezproblémová kvôli min. posledným dvom vyššie uvedeným dôvodom.
"Priemerne 1x mesačne to rachne, dôvody sa stále opakujú. Neodporúčam v budúcnosti nakupovať iné ako parciálne vozidlá,
a pokiaľ je to hradené z EU-fondov tak sa obyčajné už vôbec nevyplatia (a elektrobusy sú blbosť, parciály sú absolútne neporaziteľné, pokiaľ nerachnú všetky meniarne naraz, čo sa ešte nestalo)."
Ja by som skôr odporučil konečne zrekonštruovať meniarne, ešte pred pár rokmi (netuším aká je situácia teraz, ale neočakávam zmenu) boli poruchy na meniarňach významným dôvodom výpadkov trolejbusovej dopravy.
Aby toho nebolo dosť, už o niekoľko dní v nasledujúcom týždni začiatkom júna nastal problém počas popoludňajšej špičky,
vtedy som skúsil ten ich ''náhradný elektrobus'' L3 s číslom 30X http://www.dpmz.sk/n797/
Celkovo som za posledný rok napočítal už niečo vyše 10 udalostí keď boli vážnejšie obmedzenia v TB-doprave,
vie to niekto porovnať s inými mestami?
Priemerne 1x mesačne to rachne, dôvody sa stále opakujú. Neodporúčam v budúcnosti nakupovať iné ako parciálne vozidlá,
a pokiaľ je to hradené z EU-fondov tak sa obyčajné už vôbec nevyplatia
(a elektrobusy sú blbosť, parciály sú absolútne neporaziteľné, pokiaľ nerachnú všetky meniarne naraz, čo sa ešte nestalo).
Cestujúci sa to okrem toho veľmi stručného oznamu na dpmz.sk ani veľmi nemali ako dozvedieť. V dispečerských hláseniach na MyBus tiež nič nebolo uvedené. Aplikácia navyše vôbec nezobrazovala polovicu náhradných autobusov.
Vzhľadom na pokročilú hodinu sa nevyužili ani "baterkové" trolejbusy, ktoré cez pracovné dni končia po 16. a 19. hodine. Neboli ani dodatočne vytiahnuté, možno boli na dielni.
Prekvapilo ma, že hoci bol ten úsek odpojený niečo po 21. hodine (v trvaní skoro 2 hodiny), tak ešte aj o pol desiatej vchádzali na zastávku Polícia či z druhej strany na Hliny a Bôrik trolejbusy, ktoré nemali kam pokračovať a ostali uviaznuté. Takto sa postupne zablokovala celá výprava liniek 3, 4 a 5. Pritom časť vozov z L4 mohla jazdiť po Políciu (v smere na Hájik) s otočkou na Rondli a napojením sa na najbližší zastávkový odchod pre L14.
Pri takýchto udalostiach sa tiež zvyknú po zastávkach a konečných zbierať vodiči z trolejbusov, ktorí idú do vozovne pre autobusy. Možno by bolo rýchlejšie, keby sa vodiči, ktorí majú kadiaľ prejsť presunuli k vozovni na Košickej manipulačne (zastávka je veľká na odparkovanie aspoň 2 ks trolejbusov).
Už som to tu písal x-krát. To o tom "stále rovnakom" paušále je brutálne zjednodušenie a elektrodogmatošotoblud. Platí sa za rezervovanú kapacitu, za nadspotrebu AJ podspotrebu.
V utorok večer, keď cestuje takmer nikto, musel byť kvôli oprave odpojený úsek 1.8 (porucha pri nemocnici, asi križovatka pri pumpe), takže okrem odchýlenej L6 cez Predmestskú vozy ostatných liniek ostali stáť, napr. 2 dlhé + #259 smer centrum na Mostnej, L4 smer Hliny na Komenského za zákrutou na hranici 1.7/1.8
22:44 šla prázdna L5 #29 cez Mostnú na SO, zrejme 25 minút meškajúci spoj, krátko za ňou náhradná posledná L4 podľa CP,
L3 neviem, ani čo bolo predtým, keby sa to stalo o pár hodín skôr, stovky (ne)cestujúcich by nadávali že síce cestovné nehorázne zvýšené, ale ostatné klasika ...
Vďaka dobrému načasovaniu o tom našťastie nikto ani netuší
Nesledoval som to, ale osobne sa skôr domnievam, že ten jeden pár spojov navyše robilo iné vozidlo, nakoľko všetky linky štartovali až neskôr... Ak by to robila nočná, zbytočne by to stálo hodinu na stanici.
Neviem no, nemám štatistiky koľko žerie kĺbový trolejbus oproti krátkemu, u môjho zamestnávateľa máme iba kĺbové. Ale už to určite nebude rozdiel ako medzi jednomotorovou 14 Tr a dvojmotorovou 15 Tr.
A navyše - mýlim sa, keď tvrdím, že sa platí za elektrinu rovnaký paušál či je vonku 20 sólo vozidiel alebo 20 kĺbových? Alebo ideme počítať ešte aj o koľko pneumatík naviac spotrebujeme vypravením vozidiel, ktoré majú o 4 pneumatiky viac?
Cez pracovné dni súhlasím, skôr som narážal na "lockdownové" víkendy a sviatky, kedy je vo vozidlách naraz často iba jednociferný počet cestujúcich.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mongolec