Podla vsetkeho to asi tak bude, napr. revizori si ju pri kontrole len priblizia k telu k miestu, kde maju tu svoju "masinku" ☺ bez toho, aby nieco vyberali.
Nové čipové bezkontaktové karty s názvom „Elektronický cestovný lístok na MHD v Žiline“ má už údaje priamo na karte: meno a priezvisko, fotografiu, číslo karty a platnosť karty, ktorá je limitovaná na 5 rokov odo dňa vydania. Obal je priehľadný a slúži len proti poškodeniu karty. Karta sa pri snímaní už nemusí vyberať z ochranného obalu.
4. Podle mého názoru Žilina platí zbytečně za předimenzované doravní stavby, místo podpory MHD - mosty podél rájecké trati ....
V tomto prípade ide o dve odlišné veci. Dopravné stavby popri rajeckej železnice nie sú hradenú z rozpočtu mesta, ale zo štátneho rozpočtu. Uvedené stavby v tomto priestore sú súčasťou stavby „Diaľničný privádzač Lietavská Lúčka - Žilina“, ale aj pokračovaním v smere na Ostravu a Poľsko. Pretože ide o diaľničný štvorprúdový privádzač, po celom úseku je mimoúrovňové križovanie. Teraz sa napr. pracuje na Rajeckej ceste v smere od križovatky ciest I/18 a I/64 (pri Saleziánskom dome). Konkrétne ide o stavbu mosta v križovatke ciest I/18 a I/64, mimoúrovňové prepojenie smerom do Prievidze z Mostnej ul. na Rajeckú cestu. Ďalšie mimoúrovňové križovanie je plánované pri budove Váhostavu – SK, prepojenie Hlinskej ulice s Kamennou cestou a pomerne náročné bude mimoúrovňové križovanie pri sídlisku Solinky s Rajeckou cestou.
Ďalšia stavba pred dokončením je „Diaľničný privádzač - Cesta I/11 Žilina (Budatín) - Brodno“, od mostov cez Váh, Námestie hrdinov, vrátane príjazdových komunikácii v Budatíne, ponad železničnú trať, vrátane mimoúrovňových križovatiek a s napojením na cestu č. 11 (smer Ostrava a Poľsko) a č. 507 (smer Bytča). Uvedené stavby sú finančne náročné a sú hradené zo štátneho rozpočtu. Je to tvrdá daň za to, lebo štvorprúdovka pretína mesto v smere juh - sever, vedie v jeho intraviláne a mesto životne potrebuje prepojenie medzi jednotlivý mestskými časťami.
Čo sa týka podpory mesta dopravnému podniku, tak v tomto smere podpora od roku 1989 nemá obdobu na celom Slovensku.. Zatiaľ čo iných mestách štát v minulosti vybudoval dopravné systémy zo štátneho rozpočtu, Mesto Žilina pod vedením terajšieho primátora si vybudovalo z vlastných prostriedkov dopravný podnik, trolejbusovú dopravu a vozňový park. Hodnota celého diela je okolo jednej miliardy korún. Okrem týchto prostriedkov dáva ročne aj dotácie DPMŽ na ktorý štát akosi pozabúda. Najnovšie dielo, ktoré bolo odovzdané v júli v tomto roku, bolo vybudovanie novej komunikácie Pod hájom, vrátane trolejbusového vedenia, ktorá prepojila dve významné sídliská a umožnila zokruhovanie trolejbusovej dopravy. Hodnota celého diela je viac ako 100 miliónov korún, samozrejme hradené z rozpočtu Mesta Žiliny.
V novembri tohto roku si pripomenieme desiate výročie spustenia našej vlastnej trolejbusovej dopravy v Žiline.
Urcite tam bud den, zastavka, linka, spoj (tak to pri zavedeni cipoviek DPMZ pisal vo svojich infomaterialoch), len neviem, ci v tak ako na papierovych listkoch alebo v nejakej uzivatelsky prijemnejsej forme. Rodne cislo uz asi nie, lebo na kmenovej karte uz nie je. Ale Urcite IMHO ukaze cislo karty a to si pri kontrole porovnaju, preto chcu revizori vidiet nielen cipovku, ale aj kmenovu kartu (ale zase nie vzdy).
Ja by som mal jednu otazku - nove bezkontaktne karty maju este obal vo forme kmenovej karty alebo je uz fotka a meno priamo na karte?
mam taku otazku:je mozne,aby moju cipovu kartu pouzil aj niekto iny?zeby sme si len zmenili puzdra(obaly).ukazuje to revizorom pri kontrole aj meno(rod.cislo) majitela karty?resp.typ predplatenych jazd(studentske...)?co sa vlastne dozvedia z karty okrem toho,ci som si ju oznacil.a ako to maju osetrene,ze vedia,ze som oznacil kartu v danom vozidle?im to vypise linku,zastavku,datum,cas,to,ci mam jednopasmove jazdy...meno?
Juraj:Rád s Tebou na tému tarif podebatujem pri nejakej návšteve ZA,teraz len drobnosť:Cestujúci pri nabití jázd do ČK predsa dáva DP pridanú hodnotu tým,že platí vopred.A za to je TRESTANÝ tým,že má obmedzenú časovú platnosť??
Když čtu Vaší diskusi ohledně tarifu, nemohu si odpustit poznámky:
1. Jak souvisí výše dotací na s tržním chováním DP???
2. Když si v obchodě koupím multipack, nikdo mě nenutí k jeho konzumaci v časovém limitu - ten je dán pouze trvanlivostí výrobku (u jízdenky neomezeno)!!!
3. Co když cestující onemocní a nestihne jízdenky projezdit. To, že mu propadnou a cestující platí za neposkytnutou službu? TO JE TRŽNÍ???
4. Podle mého názoru Žilina platí zbytečně za předimenzované doravní stavby, místo podpory MHD - mosty podél rájecké trati ....
Fotocky su to zaujimave. Vychadza mi z toho, ze v meniarni nie je ziadna stala sluzba, ze?Lebo v telefonnom zozname je telefonicky kontakt na vsetky 3.
To je prave to, jedna vec su sice dotacie, s cim sa v podstate neda nic robit, ale druha vec je schopnost a ochota dohodnut sa. Samozrejme, DPMZ sa moze postavit aj na hlavu pokial napr. SAD nebude efektivne spolupracovat, ale su to veci, zavedenie ktorych IMHO take tazke nie je. Zvlast by clovek predpokladal, ked ma teraz SAD a ZRIDS majetkove prepojenie.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Tux