Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Juraj #7670:
nech mi je dovolene napisat aj pohlad cestujuceho na dany problem:
Pokles poctu uskutocnenych ciest pri prechode zo statistickeho na evidencny system nemusi byt len z dovodu nepresnej statistiky, ale najma z dovodu zmeny tarify, ktora tlaci cestujucich k minimalizacii poctu ciest. Teda moj pripad:
DP mi ponuka stvrtrocny listok na neobmedzeny pocet ciest v celej sieti za 1530 Sk. Ja tuto ponuku beriem a DP odo mna dostane 1530 Sk. ( V prac. den uskutocnim 4 cesty : za pracou, za volnocasovou aktivitou ; cez vikendovy den 2 cesty ; to je za stvrtrok 312 ciest , resp. 104 ciest/mesiac ) . Ak by som ponuku produktu na neobmedzeny pocet ciest nemal, alebo by bola financne neakceptovatelna, minimalizoval by som pocet ciest na 1 cestu z domu do prace v prac. dnoch. (V praci sa vzdy niekto najde, kto by ma odviezol z prace do mesta autom.) Pri plateni za kazdu jazdu by som pouzival len jednorazove listky po 10 Sk. Za stvrtrok takto uskutocnim len 65 ciest a DP by odo mna ziskal len 650 Sk.
Reakcia na: simkoslav #7676:
tu druhu fotografiu by som tipoval az do druhej polovice 1930-tych rokov, vzhladom na ten autobus vlavo, nakolko take karoserie Sodomka vyrabal az neskor (teda aspon predpokladam, ze je to Sodomkov vyrobok)
Reakcia na: TeBeCe #7677:
Tak si to pozrú len tí, čo majú Int. explorer, lebo inak mi to nechce brať obrázky a v tvorbe www stránok som ?
Reakcia na: simkoslav #7676:
Tento dokument je jednosúborová webová stránka, nazývaná tiež webový archív. Ak sa zobrazuje toto hlásenie, váš prehľadávač alebo editor nepodporuje súbory webových archívov. Prevezmite prehľadávač, ktorý podporuje webové archívy, napríklad program Microsoft Internet Explorer. ?
Dávam do pozornosti 2 historické fotografie starých autobusov v Žiline, ktoré som objavil doma a hodil na svoju stránku:

http://www.simkoslav.szm.com/histfoto.mht

Ak má niekto ďalšie, príp. spresňujúce informácie, nech ma kontaktuje.
V "prieskumnom vozidle" sa viezlo o 13:30 21 ľudí (+ 2 revízori), o 15:30 cca 14 ľudí. Som zvedavý, čo DPMŽ povie, či je to veľa alebo málo.
Ráno úda***oli zmätky ohľadom toho, aký CL sa má na tomto spoji použiť. Podľa informácií revizorov platia JCL v hodnote 8 Sk a 12 Sk, čipové karty len dvojpásmové. Jednopásmové lístky a karty nabité na 1 pásmo sú neplatným CL.
Reakcia na: Juraj #7668:
No tak držím palce, aby to bolo v prospech nás všetkých... Len dúfam, že autobus do Bánovej nebude chodiť ešte menej ako doteraz a že bude opäť bez intervalu .... Trasu meniť nechcete , tak som zvedavý, ako to bude vyzerať. Len aby to už bolo....
Reakcia na: Juraj #7668:
No šup sem s výsledkami za prvý deň ? myslím sa, že sa potvrdili Vaše slová.... Alebo sa mýlim?
Reakcia na: Juraj #7670:
Aha, takze statisticky bol pokles, realne bol narast. O 230 tisic oznacenych jazd viac ako v roku 2004. A kolko z tych oznacenych jazd bolo ZTP? Ked sa za 6 mesiacov predalo 530 tisic korunovych listkov, predpokladam ze cely rok taky necely milionik... Su to ti ludia co cestovali aj pred tym, ale neboli evidovani. Takze ked si to scitame a odcitame, vychadza predsalen pokles prepravenych ludi...
Reakcia na: Juraj #7670:
Neviem, co to bol za puk, ktory mi tam dopisal hviezdicky, ale ja som to nebol...
Reakcia na: pete #7665:
Pravda je to aj to. V pripade neplatiacich cestujucich sa ich pocet registruje podla urciteho "fiktivneho" koeficientu. Napriklad sa vypocita pocet prepravenych cestujucich do 6 rokov alebo ZTP alebo nad 70r. Vyjde urcity pocet. Pokial sa zavedie riadne alebo evidencne cestovne, zisti sa PRESNY pocet. A kedze ten statisticky evidencny pocet je VZDY vacsi ako skutocny, tak sa potom dojde k vysledku, ktory je rozporuplny. Vtedy realnym poctom sice dojde k znizeniu poctu celkovo prepravenych cestujucich, ale zaroven k zvyseniu platiacich cestujucich, ktori su pre ekonomiku firmy doleziti.

Uvediem to na priklade mesacnych casovych predplatnych listkov. Statisticky sa v PO alebo v BA pocita kazdy mesacny casovy listok za 80 jazd. Teda pri napr. 10 000 predanych mesacnych znamkach sa vykazuje 800 000 prepravenych cestujucich. Ked sa zavedie mesacny listok podla skutocne odjazdenych jazd a umozni sa nabijat aj menej ako 80 jazd /napr.50/ tak sa zisti, ze len polovica ludi si kupi 80 jazd a druha polovica len 50 jazd /ktorej dovtedy nevadilo - lebo si jazdy neevidovali - ze aj ked zi zaplatili 80 jazd, previezli v skutocnosti len 50 jazd/. Pri priklade, ze si jazdy nabie nie 10 000, ale 11000 ludi, je to potom 50x5500=275000 plus 80x5500=440000 teda iba 715 000 jazd. Teda skutocny pocet jazd vzrastie, ale statisticky bez oznacenia klesne.

A kedze v minulom roku doslo k evidencnemu principu, tak pocet "fiktivnych" /ale podla dovtedajsich statistickych ****v "realnych"/ cestujucich klesol, ale pocet celkovych evidovanych jazd bol vyssi.

Toto by sa stalo presne aj v BA a KE, keby presli zo statistickeho systemu na evidencny, ako tomu bolo vo vsetkych ostatnych mestach, kde sa tak udialo.
Reakcia na: Miro #7666:
Kontrole je sa to. Dokonca do takych absurdit, ci sa v autobuse Kie vozia Mobisaci...
Reakcia na: Pišta #7667:
Na vsetkom sa uz pracuje. Nielen L21, rozrobene su zatial 4 veci, do dalsich sa pustame.

Zmeny budu v CP potom naraz, az sa nepreliepaju CP kazdy tyzden.

Zmeny v CP budu az po skonceni prieskumu z HA na VL. Vysledky su za prvy den mimoriadne zaujimave...
Juraj, dokedy budeme musieť chodiť do Bánovej peši zo Žitnej alebo Hlinskej z poobednej smeny? Sľúbil si, že sa prispôsobia odchody autobusov a stále nič.... Mesiac už ubehol a stále sa tvárite, ako by bolo všetko tip-top. Najskôr z L21 urobíte linku pre zbieranie zbytku cestujúcich po trolejbusoch z Hájika a teraz sa nie a nie dočkať posunu posledného spoja L21 do Bánovej tak, aby bol prípoj. Prestupné lístky sú mi teda v noci na 2 veci..... Myslím si, že keď zmeny, tak by mali byť uvážené a mali by brať do úvahy komplexný dopad na cestujúcich, ktorí sú na MHD odkázaní..... Urobiť zmeny v trolejbusových linkách a CP bez úprav CP na niektorých autobusových linkách bol neuvážený krok.
Reakcia na: URBINO #7647:
A kontroluje niekto, kto do tých autobusov do Kie nastupuje? Alebo sa môže odviezť ktokoľvek?
Reakcia na: Juraj #7436:

http://www.etrend.sk/generate_page.php?page_id=63839

Takze narast cestujucich o 230 tisic, alebo pokles o 1,6 miliona? (9,6%)
Gratulujem, pokles cestujucich za zastavil na 10tich percentach... len tak dalej. Uz len par rokov a mozte to zabalit...
Reakcia na: 4444 #7663:
O 05:30 - nemám info, o 06:30 - sedenie obsadené, pár stálo (viezlo sa cca 25 ľudí), o 07:30 - autobus plný (cca 50 ľudí).
Neviete niekto, aké natrieskané boli tie expresné spoje z Hájika na Vlčince ráno?
Reakcia na: Vladimír #7661:
no skôr by som povedal, že ich nieto zabudol... 😛 na webe DP sú už k dátumu 22.9.2005... ?
Reakcia na: TeBeCe #7659:
Heh.. Arways... trochu som sa nechal uniesť obľúbenou žuvačkou 🙂

Re #7660 VLK: Pribudli? Kedy? Aký je dátum poslednej zmeny?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.