Reakcia na: PeterC #7549:
Tu sa uplne zhodneme. Zatial podla dohody, aby sa nemiesalo viacero prieskumov naraz, bude len prieskum Hajik-Vlcince, pricom na Hajiku bude stat na Stodolovej, Slnecnom namesti a Mateja Bela, na Vlcincoch na Postovej, C.aMetoda, Obchodnej, Matici a Fatranskej. Na navrh poslancov bude skusobne obdobie od 27.2. - 13.3., aby v tom boli aj prazdniny aj semester. Bude dvojita kontrola - aj cez palubne pocitace aj scitacim technikom. Vobec nebude vadit, ak sa urobi na Hajiku "kampan" a ludia sa budu vozit ako o zivot. Ako som napisal, MHD je pre ludi, akonahle sa ukaze prepravna poziadavka, dojde k zmene liniek. A naopak, akonahle prepravna poziadavka poklesne a sa bude vozit vzduch a opat par cestujucich, tak budu zas prestupovat. Skolsky autobus sa riesi samostatne, je list na odb.skolstva, aby v skolach, ktore si postahuju ziakov odinakial /vratane skolskeho normativu 23 000 Sk na ziaka - je to pre skoly celkom dobry biznis za miliony/, aby z nich vychovali buducich Eusebiov, Satanov a Moravcove, nech sa posnazia aj o upravu rozvrhu hodin, aby sa zas jednym skolskym autobusom ako rano dostali domov.
simkoslav
1. Vlčince: príliš veľa spojov premáva z Vlčiniec na Štúrovo nám. (l. 14 a 2) a príliš málo z Vlčiniec ku ŽST. Podľa mňa je v prípade Vlčiniec 5-minútový interval len niečo teoretické, lebo každá linka cestujúcich dovezie niekam inam: Ľuďom stačí 10-min. k Štúrovi a silnejší 6 alebo 7/8 min. interval k ŽST; cestovať "dlhšou tasou" k žel. stanici alebo štúrovmu nám. ľudia predsa nechcú. Netreba nič pridať, len prerozdeliť.
2. Zo ŽST na Vlčince už ľudia pravidlený interval nemajú (trolejbusy idú 09,14,29,34), čiže čakacia doba sa väčšine neznížila ale zvýšila. (ak sa držím bodu 1 tak na 20 min.)
3. Spojenie Vlčince I. a II. - Hliny je nedostatočné
4. Aby som len nekritizoval, napíšem aj niečo pozitívne: NKTD v podstate nie je zlá. Je to však opačný extrém toho, čo tu bolo predtým. Kým predtým bol v linkách chaos, teraz je až prílišný poriadok, ktorý odhliada od istých špecifík a konkrétností (ako bod 1, 2, 3)
5. Neviem, podľa čoho sa určoval interval spojov, ale Hájik s 16.000 obyvateľmi má len o niečo menej spojov ako Vlčince (s vysokoškolákmi takmer 30.000 obyvateľov)
6. Situáciu by podľa mňa zmiernilo znovuzavedenie linky 7/17, ktorá by dokázala nahradiť (nie pridať) niektoré existujúce spoje l. 4, 13, 14, posilniť ťah ŽST - Vlčince, posilniť priame spojenie v Žiline, posilniť spojenie Hájik - Hliny. Počet vozidiel ani vodičov by sa podľa mojich laických prepočtov jej zavedením nezvýšil. Mierne by sa naštrbil pravidelný interval (+-3 min. v úseku ŽU - ŽST) a časť spojov l. 13 by končila na Jaseňovej.