Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Novy Midway premava aj v MHD KNM, dalsi premava na linke KNM - Neslusa 🙂
AAA, Vladimir: OK, to som si neuvedomil, ze dotacie urcuju mesta, ktore urcuju aj podmienky. Bolo by zaujimave zistit, ako su tieto urcene a kolko dotuju mesta podniky s evidenciou TZP a bez.

Inak vsetkym Pour Feliciter 2006!
Reakcia na: Sarko #6865:
Chyba už hneď v prvej vete: "...ako štát dotuje podniky..." Nijako. Štát už podniky nedotuje. Jediným tarifodarcom je Mesto, kde sa príslušná MHD vykonáva. A to aj určuje podmienky a pravidlá.
Reakcia na: Sarko #6865:
Myslím, že zľavy v MHD už nie sú určené celorepublikovo. Takže každé mesto to rieši inak.
A takisto,preco doslo ku zruseniu CL pre TZP/TZP-S a ako moze cestovat nezilinsky TZP cestujuci,ktory zavita do ZA a ma zaujem vyuzit MHD? Ak predpoklada castejsiu navstevu,ma moznost si ihned vybavit BCK alebo mu zostava len cestovanie v plnej vyske? Zrusenie jednorazoveho CL mozu nepravidelni cestujuci a navstevnici mesta vnimat ako diskriminaciu, resp. nezaujem firmy o tuto skupinu cestujucich.
Zaujimalo by ma,ak mi niekto vie odpovedat,ako je to s TZP/TZP-S, ako stat dotuje podniky,kedze v niektorych DP je cestovne zdarma a iba na zaklade predlozenia preukazu TZP a teda bez moznosti evidencie (BA, KE, PO, MHD SAD ZV vo ZV), niekde sa plati v plnej cene (BBDS v BB?) a v ZA sa plati evidencne cestovne 1,- Sk. Ci existuju nejake pravidla alebo ci sa to realizuje na zaklade nejakych dohod?
Rekapitulácia významných udalostí v oblasti žilinskej MHD v roku 2005:
- v MHD sa začali používať len bezkontaktné MČK (1.1.2005)
- DPMŽ zakúpil pojazdný historický autobus Škoda 706 RTO (13.4.2005)
- v roku 2005 bolo zakúpených 5 autobusov Karosa B 952E a boli vyradené 3 autobusy
- bola zrušená zastávka Kamenná, ZVL a autobusy na L26 premávajú len po zastávku Kamenná, Prius (23.5.2005)
- k plánovanému otvoreniu železničnej zastávky Žilina-Solinky bola zrušená autobusová zastávka na linke č. 2 Bytčica, stanica, ktorá stratila svoje opodstatnenie (1.7.2005)
- od 1.2.2005 uznáva DPMŽ s.r.o. študentské čipové karty ISIC a ŽU vydané Žilinskou univerzitou študentom riadneho denného štúdia na ŽU pri cestovaní na MHD v Žiline ako i na ŽRIDS v Žiline
- bola otvorená nová železničná zastávka Žilina-Solinky, ktorá je súčasťou Žilinského regionálneho integrovaného dopravného systému (20.7.2005)
- bola zrušená zastávka Pstruhová na linke č. 31 z dôvodu odovzdania novej prístupovej cesty a zavedenia prímestskej dopravy SAD do obce Mojš (1.8.2005)
– boli presmerované autobusové L26 a L28 z Hálkovej ulice cez Rondel na Závodskú cestu, Bánovskú cestu a na Kamennú ulicu pre stavbu mimoúrovňovej križovatky pri Váhostave (22.9.2005)
- od 26.9.2005 bola zrušená autobusová linka č. 28
- od 1.12.2005 sa rozšíril sortiment ponúkaných predplatných lístkov na MHD v Žiline KLASIK EXTRA, ŽIAK EXTRA, ŠTUDENT EXTRA, SENIOR EXTRA
- DPMŽ, s.r.o. pripravil BONUS od 1.12.2005 pre držiteľov predplatného lístka na MHD v Žiline typu KLASIC, JUNIOR, ŠTUDENT, SENIOR cestovanie zdarma v dňoch pracovného pokoja (nedele a sviatky)
- nadobudla platnosť novela Tarify mestskej hromadnej dopravy v Žiline (1.12.2005)
- s platnosťou od 1.12.2005 vydal DPMŽ s.r.o. štyri nové jednorazové cestovné lístky (vzor 2006) v hodnote: základný lístok 12 Sk, základný zvýhodnený 10 Sk a k nim zľavnené lístky po 8 Sk a 7 Sk
- DPMŽ s.r.o. rozšíril od 15.12.2005 sortiment cestovných lístkov o cestovné lístky prestupné (CLP), kde základný dvojpásmový CLP stojí 19,- Sk a zľavnený dvojpásmový CLP stojí 13,- Sk
-od 15.12.2005 sa aj na predplatné lístky môže prestupovať medzi linkami MHD
- boli zrušené papierové lístky vo výške 1,- Sk pre držiteľov preukazov ŤZP a ŤZP-S (16.12.2005)
- poslanci Mestského zastupiteľstva v Žiline schválili 12.12.2005 pre DPMŽ dotáciu na rok 2006 vo výške 90 miliónov, z toho 80 miliónov na prevádzkové výdavky a desať miliónov na kapitálové výdavky
Na záver roka pár zaujímavostí a iných informácií z oblasti MHD v Žiline. Viete, že ... ?
- k 31.12.2005 bolo v žilinskej MHD len 9 denných autobusových liniek, 2 nočné autobusové linky, 1 linka pre Tesco a 10 trolejbusových liniek, z toho dve protismerné 5/15 a 7/17?
- DPMŽ pripravil od 21.1.2006 Novú koncepciu trolejbusovej dopravy (NKTD) na základe neustálej kritike o údajnom vysokom počte liniek?
- DPMŽ má 43 trolejbusov len od jedného výrobcu ŠKODA Ostrov nad Ohří?
- už v roku 2004 bol podiel elektrickej trakcie na prepravených osobách 60,1 % ku 39,9 % prepravených autobusmi?
- v prípade poruchy trolejbusa do 10 minút príde náhradný autobus, lebo v DP na Kvačalovej má celodennú pohotovosť vodič aj s autobusom a druhý vodič je pripravený vo vozovni na Košickej?
- DPMŽ zabezpečuje MHD na autobusových linkách len autobusmi Karosa, typu B952, B932, B732, B731, B741 a Citybus12m?
- okrem autobusov na MHD zabezpečuje DPMŽ aj nepravidelnú dopravu autobusmi Irisbus Illiade, Karsosa GT11 a Isuzu Turkuas?
- v žilinskej MHD už niekoľko rokov nepremávajú kĺbové autobusy na pravidelných linkách?
- v Žiline nepremávajú autobusy Ikarus 280 už takmer 10 rokov, zatiaľ čo v niektorých mestách robia až teraz slávnostné rozlúčkové jazdy?
- všetky autobusové linky MHD, okrem L2 ako budúcej trolejbusovej linky, prechádzajú cez križovatku pri Remeselníckom dome?
- najdlhšia autobusová linka je č. 31 z Nového cintorína do Mojšovej Lúčky?
- niektoré autobusy na konečnej sa otáčajú úvraťovo? (napr. vo Vraní, Žilinskej Lehote a Zástraní)
- najvyšší výškový rozdiel asi 156 m musí prekonať autobus na linke č. 27 pokiaľ príde z centra do malebnej mestskej časti Zástranie?
- DPMŽ zabezpečuje dopravu len na území mesta Žiliny, ale autobusová zastávka Salaš na linke č. 27 leží v katastrálnom území obce Teplička nad Váhom?
- aj na linke č. 29 do Žilinskej Lehoty sú autobusové zastávky Priehrada a Rázcestie Hričov v katastri obce Horný Hričov?
- z niektorých prímestských častí, bývalých samostatných obcí, prídete skôr do centra ako cestujúci zo sídlisk?
- DPMŽ s.r.o. bude od budúceho roka zabezpečovať dopravu zamestnancov aj do závodov Hyundai MOBIS a KIA Motors Slovakia?
- v dňoch 12.11.-13.11.2005 premával autobus na linke č. 29 do Žilinskej Lehoty po hrádzi Vodného diela Hričov?
- DPMŽ zapožičal na zimnú sezónu až 8 autobusov do lyžiarskeho strediska Snow paradise Veľká Rača v Očšadnici?
- od jari do jesene premával na linkách MHD, hlavne na linke č. 22 autobus MAN SL 283 z lyžiarskeho strediska Snow paradise Veľká Rača?
- aj v tomto roku premával bezplatne vianočný NAY-bus od Elektrodomu NAY na sídlisku Vlčince na Hálkovu ulicu?
- aj čierni pasažieri ušetria čas a lístok, lebo doplatková pokladnica Prepravnej kontroly DPMŽ je od 1.11.2005 v centre, na autobusovom nástupišti SAD Žilina?
- revízorov DPMŽ môžete stretnúť aj vo vlaku Železničnej spoločnosti, a.s. na Rajeckej železnici, lebo táto železnica je súčasťou ŽRIDS?
- automaty na predaj cestovných lístkov po staniciach a zastávkach na Rajeckej železnici sú majetkom DPMŽ, s.r.o.?
- aj nepozornosťou môžete spôsobiť DPMŽ škodu vyše 100 tis Sk, ak napríklad s naloženým bagrom poškodíte trolejbusové vedenie, ako sa to stalo 21.9.2005 na Závodskej ceste?
- v Nitre boli prekvapení cestujúci, keď zaznelo vyhlasovanie žilinských zastávok v autobuse Karosa B 952E #11, ktorý tam bol na niekoľkodňovom testovaní?
- papierové cestovné lístky vo výške 1 Sk na evidenciu cestujúcich ŤZP platili len niekoľko mesiacov, a to od 1.2. – 15.12.2005?
- aj cestujúci ŤZP používajú už od 16.12.2005 MČK, ak chcú mať zvýhodnené cestovné vo výške 1 Sk?
- ŤZP cestujúci napadol revízorku, ktorá skončila v nemocnici, keď odhalila že falšoval korunový lístok (!) a to tak, že si ho prelepil priesvitnou fóliou, aby sa označenie dalo vždy zotrieť a používal ho znova?
- môžete dostať pokutu ak idete aj ako sprievodca ŤZP-S? Ako v prípade, keď cestujúca s preukazom ŤZP-S pri nastupovaní do trolejbusa povedala neznámemu mládencovi, aby si neoznačoval lístok, lebo sa s ňou môže viezť bezplatne ako sprievodca a mládenec pri kontrole cestovných lístkov márne hľadal vo vozidle cestujúcu ŤZP-S, ktorá medzitým vystúpila pri nemocnici.
- pán architekt Stuchl opäť odporúčal aj v tomto roku poslancom MZ cez schránkové Žilinské noviny č.3, aby si pozreli vo Viedni ekologické autobusy na stlačený plyn, ktoré si tam zaviedli za omnoho nižších nákladov a nemuseli si ani zadrôtovať a zastĺpovať ulice? (18.11.2005)
Historický kalendár:
31.12.2004 – Skončila sa platnosť kontaktných Mestských čipových kariet, ktoré sa používali od 1.8.1998. Od 1.1.2005 začali sa používať v MHD v Žiline len bezkontaktné čipové karty.
Konstatujem, ze kazdy navrh trasovania, co sa tu napise, je lepsi ako ten co bude od januara. Preco? Lebo nad nim ten dotycny aj porozmyslal a nemyslel len na zdieranie ludi narozdiel od ..ehm... pana Popluhara.
Na adresu nových trás sa vyjadrím ešte raz:
1. Keď sa priame spojenie medzi sídliskami a centrom a zároveň s pravidelným intervalom urobiť dá, tak je blbé ho rušiť, ale naopak, zmysel má zdokonaliť doteraz fungujúci systém. Je to rýchlejšie a lacnejšie. (a v tom je ten problém!)
2. Nie je možné spojiť všetky časti mesta so všetkými, čo sa týka obcí obsluhovanými linkami 21-31. Tieto časti sú od mesta vzdialené, majú len 500 - 1900 obyvateľov. Preto je pre obyvateľov týchto obcí výhoda, keď potrebujú cestovať na sídliská alebo ku nemocnici, že sa zaviedli prestupné lístky a tým ušetria 3-5 Sk. V tomto vidím výhodu prestupných lístkov.
3. Ja by som navrhol nasledovné trasovanie liniek:
L1: Hájik - Žel. stanica - Košická - Vlčince - ŽU - Solinky - Poľná (kde bude nová zastávka aj nový kruhový objazd, na ktorom by sa trolejbus otočil.) Interval: 24 min. špička, 20/40 min. sedlo, linka by sa doplňala s linkami 7 a 17 idúcimi po svojej doterajšej trase.
L.2 Bytčica - Hliny (Poľná, Hlinska) - Polícia - ŽST - Rosinská (kde budú nové byty Vlčince V.) . Interval: 12 špička/40 mimo špičky
L.3: stará trasa; interval 12/20, L.4: stará trasa; interval 12/20
L.5: Solinky - Hliny - Nemocnica - Vlčince; interval 20/20
L.6: Vlčince - Nemocnica - Štúrovo nám. - Hájik 20/30/60
l.7/17: stará trasa, 24/60; l. 8 b.ez zmeny.
Z Vlčiniec, Soliniek a Hlín: do centra v špičke pravidelný interval 6 min., v sedle 10 min., všetky sídliská prepojené, dobré spojenie centra so ŽU...
Reakcia na: PeterC #6858:
Uplne suhlasim, zilina je v podstate pomerne male mesto na prestupne trasovanie. Ale ked to uz tak velmi niektori ludia chcu tak to uz rovno navrhnite elektricku z vlcincov na hajik s odbockou na solinky 🙂 nech sa je aspon nad cim rozhorcovat.
Reakcia na: zoZa #6855:
Ked to tak zoberies, tak v meste, v ktorom sa pesi dostanes odkialkolvek kamkolvek za 45 minut, je prestupne trasovanie s priplatenim si za prestup ocividne len rado by skrytym ale predsa zdrazovanim cestovneho. Pre normalne zmyslajuceho cloveka to vsak skryte nie je. Som zvedavy na tie samochvaly v mediach, ako Zilina nezdvihla cenu cestovneho, a este aj "skvalitnila" cestovanie. Mne je z toho uz vopred na vracanie.
A propos: Odpovie mi niekto naozaj fundovany na moj prispevok #6842 ? Nebranim sa ani vytknutiu chyb takehoto riesenia.
Myslim si,ze teraz pravdepodobne vzrastie dolezitost L2,tak nebolo by zle vypravit sem klbove busy,napr.denne vyprava by mohla byt-107,112,113-lebo tie su celkom schopne-na 106 odchadza cela elektronika a 111 slkbe automatika jak das.
Reakcia na: duspik #6851:
🙂 no podla mna je uz aj L6 a L7 v novom navrhu vlastne uplne zbytocna:-) iste o nieco vyssie trzby by mal dopravny podnik ich zrusenim, lebo este viac ludi by muselo prestupovat:-) , na druhej strane myslim, ze ked uz to bude po novom.., tak by stacilo, keby dopravny podnik zabezpecil nejake priame autobusove spojenia medzi Hajikom a Vlcincami a pod.., najme pocas spicky..
Reakcia na: blava3 #6854:
no pekne napisane ? . Vidno, ze nepoznas pomery u nas v ZA 🙂. Myslim, ze v ZA by vlastne napokon stacila jedna linka, alebo maximalne dve 🙂. Trolejbusova trat ku kii nebude 🙂, kupia sa busy (vid nejake starsie prispevky). Casove listky tu nikdy nebudu, a ta cena 19 SK za prestup je skutocne na smutne pobavenie.
Este by som sa chcel opytat (okrem tych vzdialenosti a komenskeho), myslite ze sa niekedy postavi trolejbusova trat na Pietnu? Ked teraz uplne zrusia linku 1. Aj tak si myslim ze v ziline by uplne stacilo mat max. styri linky s hustymi intervalmi a pricom hlavne prestupy by sa vykonavali na Velkej okruznej. K tomu by sa mali potom zaviest nove cestovne listky casove, take ake su v bratislave : napr bol by 30 minutovy, a platil by od označenia 30 minut a v ramci tohto casu by sa ,mohlo cestovat a prestupovat. System liniek : Od vsadial vsade je zastaraly, prestupny system s malym poctom liniek s hustymi intervalmi je efektivnejsi a vyhodnejsi. A este jedna otazka, ako to vyzera s tratou k zavodu Hyunday/kia ??? dik
Posledná (?) jazda trolejbusom
Všetci, ktorí majú záujem o ekologickú trolejbusovú dopravu, sú pozvaní na zvláštnu jazdu trolejbusom #1001 po trolejbusových tratiach Banskej Bystrice, spojenú s prehliadkou vozovne v Kremničke dňa 31.12.2005.
http://www.imhd.sk/bb/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=3062
Reakcia na: duspik #6851:
To je zasadny omyl. Popluhar bol doteraz schopny iba zohnat dotacie a nic ine. Ale to nestaci. Dovolim si porovnat hospodarenie za rok 2005.
DPMZ - dotacia 75mil + 28mil na nakup autobusov
DPMP - dotacia 72mil + 0Sk na nakup autobusov

DPMZ - z dotacie 28mil nakupil 5 solo karos 952.
DPMP - s dotaciou 0 Sk nakupil 2 ks solo NP autobusy, 3 ks klbove NP autobusy a este sa mu 10mil zvysilo na jeden NP trolejbus.

Rozdiel v hospodareni je asi 50-60mil Sk. A to pri priblizne rovnakych nakladoch a vynosoch oboch spolocnosti, tj okolo 250mil Sk.

Tak kde sa u vas, pan Popluhar, stracaju peniaze?
Reakcia na: Vlado #6843:
Plne súhlasím,že treba zachovať pôvodnú dĺžku L6. Táto zmena má iba tú úlohu, aby museli cestujúci viac platiť! Nakoľko je pán Popluhár známy svojou neschopnosťou zohnať dotácie a všetko rieši iba zdražovaním a ťahaním peňazí z vrecák občanov.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.