Na toto sa neda napisat nic, lebo zase by som len urazal a upieral Ziline pravo ist svojou vlastnou cestou a tvorit si vlastnu tarifu a linkove vedenie a tak dalej. No nic. Sak aj BBDS si takto pod sebou pilila konar, a kde je dnes. Ona to vrchnost raz pochopi.
1. Musím trochu zafilozofovať a uviesť, že aj keď je mestská doprava riadená s.r.o., má monopol a jej úloha spočíva v plnení hlasu ľudu, ktorý však v "demokracii" nikto nepočúva. Jej "šéfom" je mesto a mesto tvorí mestská komunita jeho obyvateľov. Nepriama demokracia však zaviedla systém, kde mesto riadi hŕstka vyvolených, smotánky, ktorá presadzuje vlastné záujmy a neexistuje páka, ako ju odstrániť, keďže ľud sa dostane k "moci" iba raz za štyri roky. Vráťme sa teda k starovekým Aténam a rozhodujme na námestiach potleskom a pokrikom!
2. Uvediem presnejšie čísla ohľadom počtu obyvateľov Žiliny. 30.6.2004 mala Žilina 86 177 obyvateľov. Vlčince majú cca 25.000 obyvateľov (+ študenti ŽU), Solinky o niekoľko tisíc menej, Hájik má okolo 11 000.
3. Podľa nového linkovania by mal Hájik priame spojenie so Solinkami, ale nie s Vlčincami, resp. Solinky by mali najlepšie spojenie - s Hájikom a 1/2 Vlčiniec.
Vo svojich príspevkoch sa snažím len prezentovať svoj názor (aj názor Hájičanov, s ktorými som sa o tejto téme rozprával), že nám vadí strata priameho spojenia na Vlčince. Vadí nám to hlavne preto, že na Vlčince chodia do škôl naše malé deti, ktoré tam ísť museli (dôvody som rozobral vo svojom staršom príspevku), a necheme ich už prehlasovať na Hájik, lebo to môže mať pre ne zlé následky. Vôbec som sa nesťažoval, že máme málo liniek do centra, alebo nebodaj do Závodia. A čo sa týka tej "prestupnej tarify na žilinský spôsob", to radšej ani nejdem rozoberať. Jedno veľké zúfalstvo. Inak, na tú L6 končiacu pri Dubni máme asi rovnaký názor. Vyzerá to ako truc-podnik urobený ako Vlčincom, tak aj Hájiku.
Nám ostávajú len dve možnosti: Buď vystaviť naše deti nebezpečenstvu pri prestupovaní v centre (a ešte si aj priplatiť za zneužitie druhej linky), alebo vytiahnuť do ulíc mesta s autami, a za porovnateľné náklady odviezť deti do školy aj manželku do práce. Ktorú možnosť nám (Hájičanom) doporučujete zvoliť?
1.) Rameno Hájik-centrum 3 linky (int.10,10,20 v špičke), za hodinu 15 spojov, čo je 4-minútový interval. To je málo ?? Akurát nebude priame spojenie, ale však ide o prestupný systém. Síce na žilinskom princípe, ale bude.
2.) Bol som na Hájiku niekoľkokrát. V súčasnosti má cca 11000 obyvateľov. Aj napriek "lisovaniu" výstavby bude maximálny počet obyvateľov cca 16000. Solinky majú dnes 16000 obyvateľov. Majú 1,5x väčšiu rozlohu ako Hájik. Pripravuje sa ďaľšie zahusťovanie výstavby, a to obytné domy na Borovej a Osikovej. Takže tak.
Máš pravdu, že Hájik má pomerne dobré spojenie, ale si nedokončil, že len do 21.01.2005. Potom to až tak celkom pravda nebude. A s tým "najmenším" sídliskom - bol si tam niekedy? Ja si dovolím tvrdiť, že najmenšie už sú Solinky, a ak nie, tak v priebehu roka 2006 tomu tak bude.
Toto linkové vedenie Juraj predstavil už dávno a prebehla k nemu aj rozsiahla diskusia na tomto fóre. Negatíva však zostali. Najmenšie sídlisko Hájik má také spojenie, že im ho môže závidieť celé mesto. Najväčšie sídlisko Vlčince je poddimenzované.
Na mapke vylepenej v trolejbusoch ma zaujali 2 veci:
- konečná L 6 je Carrefour, pritom je to absurdné, pretože je to OC Dubeň a navyše Carrefour na Slovensku končí
- L 14 nezachádza na zastávku sv.Cyrila a Metoda, čo je pre mňa nepochopiteľné. Z tejto zastávky už odchádza len L 4 a autobusová L 2
Rameno Vlčince-nemocnica posiluje L 2, čo je dobre, ale na ramene Vlčince-Košická ak má byť dostatočne obslúžené, nebude stačiť 20-minútový interval v sedle na L 4.
Bohužiaľ hlavné negatívum je žilinská tarifa. Toto linkové vedenie je nastavené na prestupy, čiže na používanie nových 19-korunových prestupných lístkov. Takže zarobiť na substráte. Efekt bude opačný.
Nové linkové vedenie v spojení s časovou prestupnou tarifou by už bolo o niečom inom.
Juraj volakedy dávnejšie spomínal, že keď sa budú robiť zmeny, tak že budú komplexnejšie a autobusovým linkám sa tiež nevyhnú. Osobne si myslím, že zverejnené nové trolejbusové vedenie je len časťou zmien a tá druhá časť - autobusy - nás ešte len čaká. Nuž uvidíme, čo čas prinesie.....
Este doplnim intervaly: Priamo Hajik - Vlcince idu spoje v case 05:00 - 08:00 a 13:00 - 17:00 kazdych 10 minut, v ostatnom case kazdych 20 minut. Od 21.01.2006 budu intervaly velmi jednoduche: Priamo Hajik - Vlcince pojde presne 0 spojov cez vikendy, a dvakrat tolko cez pracovne dni. Vsetci Hajicania sme nadseni, len tak dalej. Ja osobne si myslim, ze ku zmene v prospech obycajnych ludi v Ziline aj v DPMZ dojde az po zmene primatora, a na nu nadvazujucich zmenach na postoch, kde sa usidlila bezohladnost a arogancia. To je podla mna posledna nadej Zilincanov.
V súčasnosti chodí z Hájika na Vlčince priamo presne 69 spojov cez pracovný deň a presne 50 spojov cez víkendový deň. Tieto všetky budú zrušené. Bravo. Myslel som si, že ľudská obmedzenosť má hranice, a že teda auto nebudeme musieť vytiahnuť na cesty do práce a školy. V obidvoch prípadoch som sa mýlil.
Taká diskuksná otázka: keď idem z mesta dajme tomu linkou 6, vystúpim na poštovej a zatial kým autobus obslúži sv. cyr. a met. prebehnem na poštovú kde znovu nastúpim ale necvaknem si nič lebo mám platne označenú kartu alebo lístok. Ráta sa to ako cestovanie na čierno? Platným dokladom som sa preukázal ale pri nástupe som si nič neoznačil. Tak?
no ale predsalen mi bude maximalne neprirodzene prestupovat ked idem na hajik alebo nedajboze na solinky.... Spojenie vlcince-kvacalova som schopny ako tak ozeliet, ale dve sidliska? Tak nehnevajte sa ale to je uz trosku moc
Tie oznamy som uz videl aj ja, takze ziadna sranda (Silvester este nie je). V DPMZ totiz vypoculi podnety vecnych kritikov, z ktorych vacsina nie je ani zo Ziliny (niektori su dokonca tak drzi, ze pisu z Presova) a na zelanie teda urobil taketo linkove vedenie, kedze zaviedol prestupne cestovne. Ceny najma flat predplatnych listkov a buzeracia s oznacovanim pri kazdom nastupe garantuju, ze konecne cestujuca verejnost dostala to, po com tuzila - moznost cestovat do bezvedomia (t.j. zneuzivat) a taktiez redukciu liniek s vyhodnymi prestupmi.
Samozrejme vsetko v svojskom podani DPMZ.
Veď to hádam nie sú všetky trolejbusové linky... Snáď teraz nebudem chodiť z Matice na solinky len jednou linkou. A čo SV. cyrila a metoda, poštová? Tí sa na solinky priamo vôbec nedostanú? Blbosť! Takí ...... by v tom dpmž snáď zasa neboli. Linku 5 určite nezrušia lebo sú odjakživa všetci na ňu zvyknutí. Takže - neposkytovať nekomplétne informácie alebo prvý apríl je ešte ďaleko! /skôr sa prikláňam k tej druhej možnosti že si tu niekto robí srandu/
Vzhladom na to, ze 1.1. uz trolejbusy v BB nevyjdu, pripravujeme pre fanusikov ekologickej trolejbusovej dopravy program. BBDS umozni organizovanym skupinam navstevu vozovne a zariadeni trolejbusovej dopravy.
Zaujemcovia a hostia sa mozu ohlasit u mna (kamim (at) kamim (dot) sk).
Podla zaujmu su mozne aj sotojazdy.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
PeterC
Nám ostávajú len dve možnosti: Buď vystaviť naše deti nebezpečenstvu pri prestupovaní v centre (a ešte si aj priplatiť za zneužitie druhej linky), alebo vytiahnuť do ulíc mesta s autami, a za porovnateľné náklady odviezť deti do školy aj manželku do práce. Ktorú možnosť nám (Hájičanom) doporučujete zvoliť?