Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Proste Juraj si povedal, ze on je tu sef a nebude pocuvat nejakych chudakov co sa musia vozit autobusom. A v konecnom dosledku nasiel "efektivny" sposob, ako sa mu dostane plna cena listka t.j. 17 korun.
Reakcia na: skarpo #6817:
Ak niekto povie, že podľa palubných počítačov zistil nevyťaženosť linky od Vysokoškolákov po Fatranskú, tak klame. To by sa museli označovať lístky a čipové karty aj pri vystupovaní. Môže maximálne zistiť, že medzi Vysokoškolákov a Fatranskou málo substrátu nastupuje. A to je niečo celkom iné. Z vlastnej skúsenosti viem, že L6 aj medzi týmito zastávkami je plná až po konečnú. Holt, niekto sa vozí autom, potom v kancelárii skúma diskety z palubných počítačov, a robí presné uzávery z nepresných čísel.
Reakcia na: simkoslav #6814:
Ad bod 1: Aj hrstku vyvolenych mozu z vily vyhodit divaci 🙂 ale mas pravdu, vox populi nikto nepocuva, a tak ludia hlasuju nohami. V pripade zilinskej MHD vylozene nohami, staci sa pozriet na pocty prepravenych osob od zavedenia malignej tarify v r. 1999.
Reakcia na: PeterC #6813:
Juraj dávnejšie uvádzal, že podľa údajov palubných počítačov je L6 v úseku od ul.Vysokoškolákov po Fatranskú nevyužitá. Ale potom je asi nevyužitá ako celok, pretože často ju používam osobne a nezaznamenal som na zastávke Vysokoškolákov žiadnu výraznú výmenu (výstup) cestujúcich.
Ku konečnej Carrefour (OC Dubeň) mám svoj názor : zbytočne vyplieskané peniaze na veľkú jednostopú sľučku cez parkovisko, keď OC Dubeň je plne v dochádzkovej vzdialenosti od zastávky Vysokoškolákov. Celá táto trať pôsobí dojmom nasilu pridaných niekoľko 100 metrov trolejbusovej stopy, kde musíme za každú cenu ukončiť nejakú linku. Tieto peniaze mohli byť efektívne využité napr. na lepšie riešenie kruhového objazdu (väčší priemer, 2 objazdné pruhy a pod.).
S mojim názorom nemusí nikto súhlasiť.
Reakcia na: Jakub #6799:
To svojske podanie je naozaj svojske. Na zaplakanie.
Reakcia na: simkoslav #6794:
Na toto sa neda napisat nic, lebo zase by som len urazal a upieral Ziline pravo ist svojou vlastnou cestou a tvorit si vlastnu tarifu a linkove vedenie a tak dalej. No nic. Sak aj BBDS si takto pod sebou pilila konar, a kde je dnes. Ona to vrchnost raz pochopi.
1. Musím trochu zafilozofovať a uviesť, že aj keď je mestská doprava riadená s.r.o., má monopol a jej úloha spočíva v plnení hlasu ľudu, ktorý však v "demokracii" nikto nepočúva. Jej "šéfom" je mesto a mesto tvorí mestská komunita jeho obyvateľov. Nepriama demokracia však zaviedla systém, kde mesto riadi hŕstka vyvolených, smotánky, ktorá presadzuje vlastné záujmy a neexistuje páka, ako ju odstrániť, keďže ľud sa dostane k "moci" iba raz za štyri roky. Vráťme sa teda k starovekým Aténam a rozhodujme na námestiach potleskom a pokrikom!

2. Uvediem presnejšie čísla ohľadom počtu obyvateľov Žiliny. 30.6.2004 mala Žilina 86 177 obyvateľov. Vlčince majú cca 25.000 obyvateľov (+ študenti ŽU), Solinky o niekoľko tisíc menej, Hájik má okolo 11 000.

3. Podľa nového linkovania by mal Hájik priame spojenie so Solinkami, ale nie s Vlčincami, resp. Solinky by mali najlepšie spojenie - s Hájikom a 1/2 Vlčiniec.
Reakcia na: skarpo #6812:
Vo svojich príspevkoch sa snažím len prezentovať svoj názor (aj názor Hájičanov, s ktorými som sa o tejto téme rozprával), že nám vadí strata priameho spojenia na Vlčince. Vadí nám to hlavne preto, že na Vlčince chodia do škôl naše malé deti, ktoré tam ísť museli (dôvody som rozobral vo svojom staršom príspevku), a necheme ich už prehlasovať na Hájik, lebo to môže mať pre ne zlé následky. Vôbec som sa nesťažoval, že máme málo liniek do centra, alebo nebodaj do Závodia. A čo sa týka tej "prestupnej tarify na žilinský spôsob", to radšej ani nejdem rozoberať. Jedno veľké zúfalstvo. Inak, na tú L6 končiacu pri Dubni máme asi rovnaký názor. Vyzerá to ako truc-podnik urobený ako Vlčincom, tak aj Hájiku.
Nám ostávajú len dve možnosti: Buď vystaviť naše deti nebezpečenstvu pri prestupovaní v centre (a ešte si aj priplatiť za zneužitie druhej linky), alebo vytiahnuť do ulíc mesta s autami, a za porovnateľné náklady odviezť deti do školy aj manželku do práce. Ktorú možnosť nám (Hájičanom) doporučujete zvoliť?
Reakcia na: PeterC #6811:

1.) Rameno Hájik-centrum 3 linky (int.10,10,20 v špičke), za hodinu 15 spojov, čo je 4-minútový interval. To je málo ?? Akurát nebude priame spojenie, ale však ide o prestupný systém. Síce na žilinskom princípe, ale bude.
2.) Bol som na Hájiku niekoľkokrát. V súčasnosti má cca 11000 obyvateľov. Aj napriek "lisovaniu" výstavby bude maximálny počet obyvateľov cca 16000. Solinky majú dnes 16000 obyvateľov. Majú 1,5x väčšiu rozlohu ako Hájik. Pripravuje sa ďaľšie zahusťovanie výstavby, a to obytné domy na Borovej a Osikovej. Takže tak.
Reakcia na: skarpo #6808:
Máš pravdu, že Hájik má pomerne dobré spojenie, ale si nedokončil, že len do 21.01.2005. Potom to až tak celkom pravda nebude. A s tým "najmenším" sídliskom - bol si tam niekedy? Ja si dovolím tvrdiť, že najmenšie už sú Solinky, a ak nie, tak v priebehu roka 2006 tomu tak bude.
Reakcia na: LUK #6809:
Keďže nie som odborník na výhodnosť či nevýhodnosť rôznych druhov trakcií v MHD, nie som si celkom istý, či by to bola až taká veľká škoda.
Reakcia na: PeterC #6805:
po zmene primátora dôjde k zrušeniu trolejbusov v Žiline 😛
Toto linkové vedenie Juraj predstavil už dávno a prebehla k nemu aj rozsiahla diskusia na tomto fóre. Negatíva však zostali. Najmenšie sídlisko Hájik má také spojenie, že im ho môže závidieť celé mesto. Najväčšie sídlisko Vlčince je poddimenzované.

Na mapke vylepenej v trolejbusoch ma zaujali 2 veci:
- konečná L 6 je Carrefour, pritom je to absurdné, pretože je to OC Dubeň a navyše Carrefour na Slovensku končí
- L 14 nezachádza na zastávku sv.Cyrila a Metoda, čo je pre mňa nepochopiteľné. Z tejto zastávky už odchádza len L 4 a autobusová L 2

Rameno Vlčince-nemocnica posiluje L 2, čo je dobre, ale na ramene Vlčince-Košická ak má byť dostatočne obslúžené, nebude stačiť 20-minútový interval v sedle na L 4.

Bohužiaľ hlavné negatívum je žilinská tarifa. Toto linkové vedenie je nastavené na prestupy, čiže na používanie nových 19-korunových prestupných lístkov. Takže zarobiť na substráte. Efekt bude opačný.
Nové linkové vedenie v spojení s časovou prestupnou tarifou by už bolo o niečom inom.
Vsak uz mate prestupnu tarifu, konecne mozete prestupovat ako ste chceli, tak co furt pindate ? ? ? .
Juraj volakedy dávnejšie spomínal, že keď sa budú robiť zmeny, tak že budú komplexnejšie a autobusovým linkám sa tiež nevyhnú. Osobne si myslím, že zverejnené nové trolejbusové vedenie je len časťou zmien a tá druhá časť - autobusy - nás ešte len čaká. Nuž uvidíme, čo čas prinesie.....
Reakcia na: Mza #6803:
Este doplnim intervaly: Priamo Hajik - Vlcince idu spoje v case 05:00 - 08:00 a 13:00 - 17:00 kazdych 10 minut, v ostatnom case kazdych 20 minut. Od 21.01.2006 budu intervaly velmi jednoduche: Priamo Hajik - Vlcince pojde presne 0 spojov cez vikendy, a dvakrat tolko cez pracovne dni. Vsetci Hajicania sme nadseni, len tak dalej. Ja osobne si myslim, ze ku zmene v prospech obycajnych ludi v Ziline aj v DPMZ dojde az po zmene primatora, a na nu nadvazujucich zmenach na postoch, kde sa usidlila bezohladnost a arogancia. To je podla mna posledna nadej Zilincanov.
Reakcia na: Mza #6803:
V súčasnosti chodí z Hájika na Vlčince priamo presne 69 spojov cez pracovný deň a presne 50 spojov cez víkendový deň. Tieto všetky budú zrušené. Bravo. Myslel som si, že ľudská obmedzenosť má hranice, a že teda auto nebudeme musieť vytiahnuť na cesty do práce a školy. V obidvoch prípadoch som sa mýlil.
Kolkokrat za hodinu chodi dnes priamy spoj hajik-vlcince?
...a zatial kým autobus obslúži sv. cyr. a met. prebehnem na poštovú - sorry, obchodnú
Taká diskuksná otázka: keď idem z mesta dajme tomu linkou 6, vystúpim na poštovej a zatial kým autobus obslúži sv. cyr. a met. prebehnem na poštovú kde znovu nastúpim ale necvaknem si nič lebo mám platne označenú kartu alebo lístok. Ráta sa to ako cestovanie na čierno? Platným dokladom som sa preukázal ale pri nástupe som si nič neoznačil. Tak?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.