On už ten výraz "pokiaľ ste nútení" svedčí o neznalosti základných zásad marketingovej komunikácie u tvorcu reklám. Automaticky to vyvoláva asociáciu, že cdestovanie MHD v Ži,line je čosi nepríjemné, eklhaft, cestuje tým len ten, kto je nútený a kto nie je nútený, ten sa tomu vyhne.
Pokiaľ ste nútení pri ceste do práce, za nákupmi alebo za kultúrou používať na MHD v Žiline prestup a používali ste dosiaľ dva cestovné lístky, vychádza vám DPMŽ s.r.o v ústrety a znižuje cenu takejto prepravy od 5 % až do 21 % oproti súčasnosti.
Od 15. 12. 2005 môžete na cestovanie použiť p r e s t u p n ý papierový cestovný lístok, pričom ušetríte na jednej ceste až do 5,- Sk.
Podmienky použitia prestupného cestovného lístka:
► Cestovný lístok prestupný (CLP) oprávňuje cestujúceho cestovať na MHD v Žiline s jedným prestupom
► CLP je platný až po označení v označovacom zariadení v obidvoch vozidlách, ktoré cestujúci použije
1. cesta sa označuje na jednom konci cestovného lístka (vrchná časť v smere šípky)
2. cesta (prestup) sa označuje na druhom konci cestovného lístka (vrchná časť v smere šípky)
► Prestup je možný len do vozidla inej linky ako bola prvá časť cesty
► Maximálny čas medzi obidvoma označeniami pri prestupe je 30 minút
Pri prekročení tohto časového limitu je cestovný lístok neplatný.
Prestupné lístky si môžete zakúpiť v predajniach DPMŽ s.r.o., u vybraných zmluvných predajcov a vo vybraných automatoch na predaj cestovných lístkov.
Dopravný podnik mesta Žiliny s.r.o.
VÁŽENÍ CESTUJÚCI !
Pokiaľ ste nútení pri ceste do práce, za nákupmi alebo za kultúrou používať na MHD v Žiline prestup a dosiaľ sa vám vo vozidle odčítali z predplatného lístka dve cesty, vychádza vám DPMŽ s.r.o v ústrety a znižuje cenu prepravy pri použití čipovej karty o 25 % oproti súčasnosti.
Od 15. 12. 2005 môžete na cestovanie s prestupom použiť bežný, doteraz používaný predplatný lístok, kde pri prestupe vám z druhej cesty odpočíta označovač len jednu polovicu, čím ušetríte na prestupe až 5,10 Sk !
Podmienky použitia predplatného lístka (PL) na prestup:
► Predplatný lístok na viac ciest možno použiť i pri prestupe (maximálne
jeden prestup)
► PL je platný až po označení nástupu cesty v elektronickom označovači v obidvoch vozidlách, ktoré cestujúci použije
► Prestup je možný len do vozidla inej linky ako bola prvá časť cesty
► Pokiaľ si cestujúci pri prestupe označí v druhom vozidle kartu do 30 minút od prvého označenia (v prvom vozidle) označovač mu odpočíta len jednu polovicu cesty namiesto celej cesty
► Pokiaľ sa karta ponechá v blízkosti označovača viac ako 1 sek (cca 5 cm) ukáže sa na displeji zostávajúci počet ciest v karte (včítane polciest) a zostávajúce dni jej platnosti
► Pokiaľ cestujúcemu po skončení platnosti PL zostane v karte nevyužitá polcesta, táto sa pri nákupe ďalších ciest presunie do zakúpeného nového banku.
Priecestie plánujú otvoriť ešte tento mesiac, lebo potom sa chystajú zamestnanci Doprastavu na povinné dovolenky. S otvorením priecestia dočasne odľahčia prístupové komunikácie, hlavne Bánovskú cestu, kde premáva aj autobusová L26. Neskoršie bude priecestie definitívne zrušené. Dočasné otvorenie priecestia už nemôže mať vplyv na linkovanie MHD.
Zatiaľ žiadna publikácia nevyšla. Nejaká by mala byť v štádiu prípravy, ale nie je známe ako ďaleko to došlo a keby by mohol byť dátum vydania. Takže zatiaľ niet čo kúpiť.
Včera som si všimol, že na momentálne uzavretom železničnom priecestí pri Váhostave kládli nový asfalt, sú tam aj nové obrubníky. Vyzerá to, ako keby toto priecestie malo znova fungovať
K terajším jednorazovým cestovným lístkom s platnosťou od 1.12.2005 pribudli 4 nové jednorazové cestovné lístky (môžeme si ich nazvať vzor 2006 ako ich nazval Valec) v hodnote: základný lístok 12 Sk, základný zvýhodnený 10 Sk a k nim zľavnené lístky po 8 Sk a 7 Sk. Nové cestovné lístky sa začínajú objavovať v novinových stánkoch, kde už mali vypredané staré cestovné lístky. Aj v niektorých predajných miestach DPMŽ, s.r.o. sa vypredávajú len staré cestovné lístky. Oba druhy JCL sú platné.
Od 15. decembra 2005 sa rozširuje sortiment cestovných lístkov o jednorazové cestovné lístky prestupné. Cestovný lístok prestupný základný je vo výške 19 Sk a zľavnený vo výške 13 Sk. Tieto cestovné lístky je už možné zakúpiť si v predajných miestach DPMŽ, s.r.o.
Kto chce mať ucelenú zbierku cestovných lístkov, má už len pár dní na to, aby si zakúpil zľavnený cestovný lístok ŤZP a ŤZP-S vo výške 1 Sk, lebo platnosť doterajších papierových jednorazových cestovných lístkov končí 16.12.2005.
Štyri nové druhy jednorazových cestovných lístkov platné od 1.12.2005 si môžete pozrieť na stránke DPMŽ, s.r.o.: http://www.dpmz.sk/Stranky/ListkyAut.php
Historický kalendár:
8.12.1993 - V roku 1993, po vzniku samostatnej Slovenskej republiky, prichádza k transformácii podnikov ČSAD. Na základe rozhodnutia ministra dopravy, spojov a verejných prác SR č. 85/93, zo dňa 8. decembra 1993 boli vytvorené samostatné podniky Slovenská autobusová doprava š.p. ( SAD ) a Nákladná doprava š.p. ( NAD ) s výnimkou ČSAD v Žiline, kde sa nákladná doprava priamo vyčlenila a po privatizácii v r. 1994 preberá poskytovanie dopravných služieb v regióne Žilina firma NDŽ s.r.o. (Nákladná doprava Žilina). Po schválení Mestským zastupiteľstvom v Žiline (6.11.1992) bol znovuobnovený DPMŽ, ktorý sa vyčlenil z ČSAD a začal po tridsiatich rokoch od 1.11.1993 vykonávať MHD v Žiline.
Dnes ráno okolo 7:30 sa stala dopravná nehoda. Bus na linke 2 (stará karosa, označenie asi 741) vrazil za prudkého brzdenia do dvoch osobných áut medzi zasatávkami Hlinská a Poľná. Niektorí cestujúci skončili dokonca s ľahšími zraneniami v nemocnici, no nič vážnejšieho sa naštastie nestalo. Autobus nešiel totiž príliš rýchlo. Presnejšie info nemám.
Pre tých, ktorých zaujíma oblasť privádzača Žilina (Budatín) – Brodno, ešte krátky dodatok.
Táto severná časť mesta ešte nie je definitívne stavebne ukončená, lebo privádzač je teraz napojený na jestvujúcu štvorprúdovú komunikáciu asi 2 km dlhú okolo Brodna smerom do Čadce, CZ a PL. V budúcnosti, po vybudovaní diaľnice D3, sa terajšia štvorprúdová komunikácia okolo Brodna prebuduje na diaľnicu a spomínaný privádzač sa pred Brodnom pripojí mimoúrovňovo na diaľnicu. Navyše bude potrebné vybudovať novú komunikáciu zo Žiliny do Kysuckého Nového Mesta a pripojiť komunikačne mestskú časť Brodno na mesto, kde nám teraz premáva autobusová linka č. 22. Bude potrebné konečne dopravne a urbanisticky doriešiť túto severnú časť mesta. Všetko bude stavebne náročné, lebo v tomto priestore okrem diaľnice, preteká rieka Kysuca a prechádza medzinárodná železničná trať. Napojenie mestskej časti Brodno z centra je zaujímavo vyriešené, ale s realizáciou stavby si ešte pár rokov počkáme. Cestujúcim na L22 z Brodna to teraz neprekáža, lebo za pár minút sa pohodlne dostanú po štvorprúdovke do centra, skôr ako z niektorých sídlisk.
Do obehu boli dané nové jednorazové cestovné lístky (vzor 2006), ktoré majú oproti súčasným aj modernejší vzhľad. Vzory zverejním hneď ako sa dostanem ku kompletnej sade.
Hovorí ti niečo slovo irónia ? Asi nie súdiac podľa podráždenej reakcie ? . Neviem, prečo berieš osobne, keď niekto neospevuje niečo "správne žilinské", ale to je tvoja vec.
Mňa by skôr zaujímal tvoj názor na linku 26, prípadne predĺženie trolejbusovej trate z Fatranskej po Rosinskú cestu.
Historický kalendár:
7.12.2004 - Pred rokom odovzdali do užívania asi 900 m dlhý diaľničný privádzač cesta I/11 Žilina (Budatín) – Brodno II. etapa s napojením na plánovanú diaľnicu D3. Je súčasťou medzinárodného koridoru D3, ktorý okrem iného spája Žilinu s Poľskou a Českom. Technicky náročnú stavbu medzi riekami Váh a Kysuca možno rozdeliť na dve časti, ktorú navyše pretína Košicko-bohumínska železnica. V prvej časti je privádzač napojený cez dva vážske mosty, ktoré boli I. etapa stavby, na žilinský štvorprúdový okruh. Odtiaľto prechádza v intraviláne Budatína, kde sa rozširuje až na šesť pruhov a mimoúrovňovo križuje komunikácie do Tepličky nad Váhom, Budatína a Zástrania. V týchto priestoroch je vybudovaný podchod pre peších. Ďalej privádzač prechádza ponad železnicu na ďalšiu mimoúrovňovú križovatku s odbočením do Považského Chlmca (Bytče). Vybudovanie nového privádzača si vyžiadalo rekonštrukciu pôvodného železničného nadjazdu, mosta nad Kysucou i dve nové komunikácie do Považského Chlmca a Zástrania. Investorom tejto stavby bola Slovenská správa ciest a generálnym dodávateľom stavebných prác Váhostav-SK Žilina. Rozpočtové náklady privádzača predstavujú 498 mil. korún. Stavba umožňuje vodičom rýchlejší, bezpečnejší a úspornejší prejazd týmto významným dopravným uzlom. V Budatíne na Námestí hrdinov boli vybudované nové priestranné autobusové zastávky. Cez uvedený privádzač prechádzajú aj autobusové linky MHD L21 Považský Chlmec - Bánová, L22 Brodno - Bytčica, L30 Vranie – železničná stanica, L27 Zástranie – Závodie a L29 Budatín (Dolná) – Žilinská Lehota, ktoré zabezpečujú rýchle a bezpečné spojenie mestských častí s centrom mesta. V minulosti sa diskutovalo aj o vybudovaní trolejbusovej dopravy do tejto oblasti, kde prichádzal do úvahy Považský Chlmec s obytnou a priemyselnou zónou. Po zastavení stavby D3 v úseku pred Strážovom ponad Hričovskú priehradu do Považského Chlmca a vyústením tunela pred Brodnom, bude uvedený privádzač slúžiť na prepojenie z D1 od Bratislavy smerom do Česka a Poľska. Z tohto dôvodu nie je možné počítať s trolejbusovou dopravou v tomto priestore.
Inac povedane, chces naznacit, ze na Rosinsku povedie trolejbus.
Sice na zilinskej MHD nenechavam obvykle nitku suchu, ale ak by sa toto realizovalo, tak si poviem - konecne. Konecne budu mat aj nejaku dalsiu NORMALNU konecnu (pre znalcov teorie grafov: vrchol prveho stupna) trolejbusu okrem Hajika a Kvacalovej a bude sa dat urobit s linkovym vedenim nieco viac, ako teraz. Ak sa bude chciet.
Fuj, ale nepekne satanisticke cislo prispevku som vychytal.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Jozef
Priecestie plánujú otvoriť ešte tento mesiac, lebo potom sa chystajú zamestnanci Doprastavu na povinné dovolenky. S otvorením priecestia dočasne odľahčia prístupové komunikácie, hlavne Bánovskú cestu, kde premáva aj autobusová L26. Neskoršie bude priecestie definitívne zrušené. Dočasné otvorenie priecestia už nemôže mať vplyv na linkovanie MHD.