Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
uwaga
Valec: pisal som ti mail, ale vratilo sa mi to, vraj taky mailbox uz neexistuje. posli mi plz nejaky iny, najlepsie aj s postovou adresou, aby som ti nieco mohol poslat ?
Reakcia na: Jozef #6603:
hurááá do Žiliny, 66 dní bezplatného vozenia... ? ?
DPMŽ, s.r.o. pre držiteľov predplatného lístka na MHD v Žiline typu KLASIC, JUNIOR, ŠTUDENT, SENIOR a zakúpení 80 alebo 240 predplatných ciest získa na obdobie platnosti predplatného BONUS, t.j. cestovanie zdarma v dňoch pracovného pokoja (nedele a sviatky). Cestujúci získa tak v roku 2006 celkom 66 dní bezplatného cestovania na MHD v Žiline.
Nastúpenie cesty je cestujúci povinný označiť si aj tieto dni v elektronickom označovači vo vozidle MHD. Cesta bude len zaznamenaná, ale neodpočíta sa zo zakúpených predplatných ciest. Neoznačenie nastúpenia cesty v predplatnom lístku (čipovej karte) je hodnotené ako cestovanie bez platného cestovného lístka. Účinnosť je od 1.12.2005.
Zdroj: DPMŽ, s.r.o. (pozn. text som upravil)
Reakcia na: Kami #6601:
Tak potom beriem spat, v tom pripade teoreticky najdlhsi cas je 90 minut 🙂 Ale stale to zahrna jedno cele kolecko z Hajika na Hajik 🙂 Ak je teda obmedzeny lehotou 30 minut od nastupu do prveho vozidla po nastup do druheho vozidla, preco uz nie je povedzme 45-minutovy bez obmedzenia prestupom a basta?
Reakcia na: Peter K #6598:
ad zlava
To je jednoduche. Kedze VUC nemaju dost penazi, SADky obmedzuju zlavu detom na 2 jazdy denne - do skoly a zo skoly. Podobne aj tu - zlava sa zrejme ma dat uplatnit len na 2 jazdy denne. Ak chce ist na kruzok, maju ho odviest rodicia, alebo ma platit plnu cenu. Ak ide dieta do krcmy, bud sa odvezie same, alebo ma ist taxikom. A vlastne, vsak v noci je jednotna tarifa.

Re #6600 Papyr: pozor, tych 30 minut je medzi oznaceniami.
Reakcia na: Peter K #6598:
Za urcitych okolnosti moze platit aj dlhsie. To jest, ked si sadnes na Hajiku na L7, odvezies sa cele kolecko, 30 minut pockas a potom si sadnes napriklad na L17 a odvezies sa zase cele kolecko. To je celkom 150 minut 🙂

Do vacsiny cielov sa ale v Presove dostanes za 14 Sk (pol hodiny), v Ziline za 12 (ak neprestupujes) alebo za 19 (ak prestupujes). Kazdopadne kratkodobe listky nie su v ZA take tragicke, ako tisickorunovy mesacnik.
Reakcia na: pete #6597:
Mas pravdu, 5 ich je. Tri miesta pre evidencne cislo, jedna medzera a jedna dvojbodka medzi hodinami a minutami. Nie je ten siesty nahodou letopocet? Ale asi nie, nemyslim, ze by zakazdym 1.januara opravovali na vsetkych vozidlach kod letopoctu.
Este vypuklejsie rozdiely su pri zlavnenych kvartalnych listkoch:
ziacky 1830 / 530 ..... 3,5 nasobok ceny v meste XY.
Udivuje ma tak maly rozdiel medzi ziackym 1830 Sk a obcianskym 2200 Sk.

Myslim, ze DPMZ by nebol ukrateny na trzbach, ak by sa jednoducho dnesne listky na 80/240 jazd premenili na neobmedzene nielen v nedelu, ale denne. Skor by to mohlo este dalsich cestujucich pritiahnut.

K jednoprestupovemu listku. - umoznuje sa vozit v zilinskej MHD (za urcitych okolnosti) az 90 minut len za 19 Sk. V meste XY by to stalo cez vikend 20 Sk, v pracovny den dokonca az 34 Sk.
Reakcia na: Papyr #6596:
Ja len doplnim, ze "pevnych sest" je rovnako LOZ (bud zilinska, alebo polska), kedze na presovskom listku vytlacenom systemom SRG2000 je pevnych pozicii maximalne 5.
Reakcia na: zoZa #6590:
Nie ze PRVYCH sest, ale NIEKTORYCH sest. Vid tiez #4722 a #4738. Premenlivych pozicii je desat, konstantnych je sest. Ktore to budu a co na nich bude, si nastavuje podnik.

V Presove casova tarifa funguje aj u jednorazovych listkov, a to cely podnik prosim pekne bezi na palubakoch SRG2000, nie SRG3000. Cize tvrdenie, ze pre casovu tarifu je nutne mat SRG3000 je loz. Nahrada jedneho typu draheho palubneho pocitaca inym typom draheho palubneho pocitaca je v tomto pripade zlodejina na tych, co tu MHD platia.

Re #6591 Kami: Pokrok? Vysmech ako dar.

Re #6594 PIT: ceny v celom ex-CS: #6549
Reakcia na: LUK #6592:
oki, sorry, necitam to tu tak casto..
Prepáčte, ale ak by sa ma niekto snažil presvedčiť, že CL KLASIK EXTRA za 980 Sk na 30 dní je výhodný, musel by som silne rozmýšlať, či "má všetkých po kope". Takéto klamstvo skúšať na ľudí je niečo nehorázne. Jedná sa o obyčajný "mesačný" CL, ktorý kedysi bol bežný napr. aj v BB, pokým sa dopravca nerozhodol trestať cestujúcich za použitie MHD tým, že má platiť za každé nastúpenie do vozidla. Takže DPMŽ neobjavilo vôbec nič nové, akurát sa snaží vyžmýkať z neznalých cestujúcich viac peňazí vopred, pretože cena za tento typ CL je neprimerane vysoká.
Pre porovnanie:
v Prešove stojí mesačný CL 410 Sk, resp. štvrťročný 1060 Sk - http://www.imhd.sk/po/index.php?w=392b3433292c1f252e362f34332523ef2f262e29
a v Košiciach 390 Sk, resp. štvrťročný 1070 Sk - http://www.imhd.sk/ke/index.php?w=3433292c34332523ef2b33ef2f262e29
čo sú neporovnateľne nižšie ceny, ako chce ponúkať DPMŽ. Pritom podľa mňa cena mesačného predplatného CL od 500 Sk vyššie je úplným žartom, nad ktorým možno len horko zaplakať.
Dopravní podnik hl. města Prahy ponúka mesačný predplatný CL po tohtoročnom zvýšení za 460 Kč a štvrťročný za 1260 Kč a to ešte ponúka pre cestujúceho výkony na neporovnateľne väčšie vzdialenosti, ako naše smiešne "veľké" mestá, ako Žilina, či Banská Bystrica. Je smutné, že po BB nastupuje túto cestu aj Žilina...
dalsi pokazeny transparent,tentoraz na Tr232.Tu sa vynara otazka,bud su polske transparenty tak poruchove,alebo ich uzivatel nevie spravne obsluhovat
Reakcia na: zoZa #6590:
práve preto, že sa s prvými šiestimi miestami nedalo "hýbať" sa mali kúpiť palubáky SRG3000 - a tie sa už kúpili, takže...? ?
Reakcia na: zoZa #6590:
vsak uz sa ten system kupil, nie?

Re #6589 Papyr: ale pokrok v ramci moznosti. Hadam sa spravne vyhodnotia skusenosti a dojde k dalsej uprave tarify, casom ...
Reakcia na: Valec #6587:
hm, zaujimave, nespominal tu nahodou niekto cca par mesiacov dozadu, ze s prvymi 6timi miestami na listku sa neda hybat?:-), cize tam moze byt napisane, len napr: "ZILINA" alebo "VITAJ*", pretoze mam pocit, ze tu bolo spominane toto ako vyrazny argumet, ze preco sa nedaju v ZA zaviest casove listky a takisto dovod preco sa ma kupovat akysi system 3000
Reakcia na: Kami #6588:
System tarify je pozitivnym krokom, ale vyska sadzieb tento system prakticky pochovala este pred narodenim. V tomto svetle nemozno hovorit o nejak obzvlast pozitivnom kroku.
ad nova tarifa: vzhladom na suvislosti ju vnimam celkom pozitivne.
Nove prestupne listky urcite pomozu tym co cestuju s prestupom, hoci uznavam ze to este nie je to prave orechove.
Cena listkov na 240/250 ciest 1728 Sk je na hranici prijatelnosti - skoro 600 Sk mesacne. V starej tarife som polcesty nenasiel, v novej zrejme platia pre vsetky MCK. Za rovnaku cenu mozno cestovat viac. To je rozhodne pozitivna zmena! V tejto suvislosti by urcite stalo za uvahu zmenit abonentsky listok z 250 ciest na neobmedzene cestovanie. Ide predsa o zasluhovost a pri takej cene a mnozstve moznych ciest je listok za 2200 Sk (733 Sk mesacne) nevyhodny. Taku sumu nech platia len ti co si abonetsku zlavu nezasluzia. 🙂
Reakcia na: burz #6532:
Hej, zrejme od dnes, tlačí na cestovný lístok miesto Žilina aktuálny čas.

BTW, keďže nám už pekne nasnežilo a začína sa lyžiarska sezóna v Oščadnici, budeme sa s kĺbovými autobusmi stretávať častejšie.
Trochu som sa pohral s našimi trolejbusovými trasami a napadlo ma niekoľko dosť radikálnych zmien, na ktorých by sa určite dalo aj ušetriť:
Dôvody sú nasledujúce: Buduje sa diaľničný privádzač Bytčica, automobilka KIA a počet cestujúcich sa znížil (dnes stále viac ľudí šlape do mesta pešo!). V niektorých časoch trolejbusy jazdia zo sídlisk aj dva za sebou a potom 15 minút nič (niekedy aj 40 minút ako l. 5 z Vlčiniec, tak ľudia idú radšej pešo ako by mali čakať. Preto ma napadla myšlienka trochu to zosynchronizovať a pritom znížiť počet jázd.

Linka1: Hájik - Žel. stanica - Košická - Vlčince - Solinky - Poľná (otáčala by sa na plánovanom kruhovom objazde pri Váhostave). Špička:30 min., sedlo: 20/40min., striedanie so 7/17.
Po výstavbe KIE a zavedení trolejbusov by sa mohla rozdeliť na 2 linky: Hájik - žel. stanica - KIA a Poľná - Vlčince - KIA
L.2: Bytčica - Hliny (Poľná - Mostná) - Žel. stanica - Hliny . Bytčica (v budúcnosti by mohla byť trolejbusová), šp. 15 min., sedlo 40 min. v X 4 turnusy
L.3: bez zmeny trasy, šp. 15 min., sedlo 20 min. v X 5 turnusov
L.4: bez zmeny trasy, šp. 15 min., sedlo 20 min. v X 10 turnusov
L.5: Vlčince - Nemocnica - Hliny - Solinky a späť, celý deň 20 min., v X 6 turnusov
L.6: Vlčince - nemocnica - Štúrovo nám. - HÁJIK v X 4 turnusy
L.7/17: bez zmeny, šp. 30 min., sed. 60 min., spolu s l. 1 v X 14 turnusov
L.8 bez zmeny

Dôsledky:
Vlčince - na žel. stanicu idú linky 1,4,7, v 7/8 minutovom intervale; na Štúrovo nám.: l. 5 a 6 v 10 min. intervale; na Hliny a Solinky l.5 cez centrum v 20. min. intervale a l. 1 a 17 cez Solinky v 15 min. intervale
Solinky: do centra v 7/8 minútovom intervale(postavím sa na zastávku a ide mi bus) idú l. 3+4
Hájik: Na žel st. každých 15 minút (l. 1+17), na Štúrovo nám., k Nem. a Kauflandu každých 20 min. (l. 6)
Žil. univerzita: Prepojenie s ŽST každých 15 min.(1+7), s internátmi na Hlinách každých 30 min. (7) a po Poľnú každých 15 min (1+7).
Hliny: na žel. stanicu každých 7/8 min. (l.4+2)

Negatíva: Spojenie na Kvačalovu by bolo len autobusové (o autobusových linkách inokedy), problémy by mohli byť s Bôrikom - 15 min. by asi nestačilo (nebývam tam).
Potizíva: Zlepšené spojenie na Hájik a ŽU, celé Vlčince prepojené so Solinkami (l.15 začínala až na Matice slovenskej, čím Ľudia s Vlčiniec I. hodinu čakali na 17-ku alebo sa 25 minút viezli cez celé mesto), časová synchronizácia - jednotlivé linky by do seba zapadali ako ozubené koliečka, čím by boli počty ľudí ako aj čakacie doby nižšie a MHD by sa viac priblížila k občanovi. Počet turnusov by sa znížil asi o 5 v prac. deň (neviem koľko ich je teraz)
Absolútne negatívum: je to SCI-FI. ☠

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.