V žilinských týždenníkoch sa píše, že autobusové nástupište SAD Žilina prejde rekonštrukciou. V súčasnosti sa robí projektová dokumentácia a štúdia, ako ho architektonicky a urbanisticky zladiť. Pravdepodobne sa tam postaví vysoká budova, kde budú supermarkety, stravovacie jednotky a možno aj nejaké kiná. Výstavba by mala trvať do dvoch rokov povedal Georg Trabelssie, majiteľ spoločnosti SIRS, ktorá je majoritným vlastníkom SAD Žilina. Dúfajme, že v nových moderných priestoroch bude mať aj svoje predajné miesto (zákaznícke centrum) aj DPMŽ, s.r.o.
Nevieš ani, či je v autobuse DPMŽ pri náhradnej doprave na Rajeckej železnici nahratý zoznam železničných zastávok, aby sa dali správne označovať cestovné lístky a čipové karty? ?
Pred chvíľou som videl autobus Karosa Midway smerujúci do Tepličky. Na prednom displeji v hornom riadku bežal (asi) zoznam zastávok, ktorý som nedokázal prečítať, ale v dolnom, väčšom riadku som jasne videl nápis "Krasotín, Janotova". Takú obec vôbec nepoznám ? tak teraz neviem, klamal ma zrak, alebo sa zbláznil palubný počítač v tom buse ?
Dnes bola na železničnej trati Žilina - Rajec výluka a náhradnú dopravu zabezpečovali autobusy DPMŽ, s.r.o. Po dlhom, veľmi dlhom čase som videl v uliciach mesta, konkrétne na Rajeckej ceste kĺbový autobus Karosa B 741 #112, na linke Žilina – Lietavská Lúčka a zapožičaný autobus MAN SL 283 na linke Žilina – Rajec. Pri náhradnej doprave sprievodca sprevádza autobus a samozrejme, že kontroluje pri nástupe cestovné lístky. Na stránke MD žilinskej sekcie si môžete pozrieť autobus MAN na linke Žilina – Rajec (aj so sprievodcom vedľa vodiča). http://mestskadoprava.sk/diskusia/
Na tú otázku ti neodpoviem, ale bola to úplná zbytočnosť. Dnes ráno som ju videl a popoludní som ju chcel odfotiť. Na nástupišti už nebola, ale som natrafil aspoň na Karosu Midway 9.7M..
Dnes je výluka na trati Žilina - Rajec, zajtra a v piatok v úseku LL - Rajec. Cestou z práce som si všimol autobus DPMŽ, ktorý mal namiesto čísla linky napísané "Žilina-Rajec" - zjavne náhradná doprava. Tak sa chcem spýtať, má tento autobus v palubnom počítači nahrané zastávky Rajeckej železnice, aby sa dali normálne označovať cestovné lístky? Ak nie, akým spôsobom je zabezpečená kontrola cestujúcich?
V uliciach mesta Žiliny budeme stretávať nové autobusy Karosa Midway 9.7M, ktoré vlastní SAD Žilina. Prišli 3 kusy, štvrtý by mal byť trojdverová B 952. Všetky sú modrej farby, do konca roka ich bude dvadsať a na budúci rok pribudne ďalších štyridsať kusov. Oznámil to G. Trabelssie, majiteľ spoločnosti SIRS, ktorá je majoritným vlastníkom SAD Žilina. Fotografie nového autobusu Karosa Midway 9.7M si môžete pozrieť na stránkach MD v žilinskej sekcii. http://mestskadoprava.sk/diskusia/viewtopic.php?p=14028#14028
Banská Bystrica ako krajské mesto v rokoch minulých nikdy nebola počtom obyvateľstva väčšia ako Žilina. Preto trpela komplexom malosti, lebo riadila mesto, ktoré bolo počtom obyvateľstva väčšie. V tom období mala 97 tis. obyvateľov a po roku 1989 po odčlenení pripojených obcí klesla na 5. miesto. Dnes je v poradí miest na Slovensku už na štvrtom mieste.
V DPMZ je uz iba cca 5perc. starych 1 kB kariet, vsetky ostatne su uz 4 kB. Preto v oboch systemoch (EmTest a R&G po vzajomnej dohode!) bude rozdelenie kilobajtov a sektorov nasledujuce, v podstate take, ako je dnes u kariet ZU.
1.kilobajt a jeho sektory budu v oboch kartach urcene pre aplikacie EmTestu, t.j. SAD. V sucasnych kartach R&R=DPMZ je sice tiez v 1.kB aplikacia MHD, ale DPMZ po dohode s EmTestom z tejto aplikacie vycuva a umiestni ju do druheho kilobajtu.
2.kilobajt bude u oboch kartach vyuzivany pre DPMZ=MHD
3. kB bude pre Rajecku zeleznicu.
Kazdy uzivatel kazdeho kilobajtu bude mat svoj "chlievik" chraneny heslami kvoli pripadnemu vniknutiu tretich stran.
Kazdy majitel karty bude musiet jediny prvy krat navstivit predajne miesto toho poskytovatela, koho chce vyuzivat a tuto kartu a jeho "chlievik" u neho zaradit do systemu, aby pri oznacovani a kontrole bolo jasne, ze to nie je ani telefonna ani bankomatova karta.
Po tomto nutnom kroku uz nic nebude branit tomu, aby bolo skutocne jedno, kto aku a koho kartu ma a bolo mozne aj EmTestacku kartu vyuzivat v DPMZ a R&G kartu v SAD.
Moze sa to niekomu zdat komplikovane, ale ani EmTest, ani R&G, ani SAD ani DPMZ nechce mat podobne obvinenia, ktore boli nedavno v HK. Myslim si, ze napriek byvalym vselijakym vztahom medzi tymito subjektami je dohoda mimoriadne korektna a konecne doslo napriek konkurencnym vztahom k cestnej spolupraci. Konecne. Ja osobne dakujem.
No a teraz, ked uz som suhlasil, aby mi smeti naistalovali SID= a podobne veci, mozem odpovedat.
System kariet EmTest je v dvoch velkostiach. 1 kB a 4 kB. Kazdy kilobajt ma 16 sektorov. Z tych 16 sektorov zabera v systeme EmTestu (a kedze je to univerzalne, podobne by to bolo aj u R&G) aspon 7 sektorov identifikacia, elektronicka penazenka, evidencia jazd, rezerva pre casovy CL atd.
Kedze cast kariet je vydana starych 1 kB a cast novych 4 kb, nie je v starych 1 kB kartach uz moznost volneho miesta na umiestnenie sektorov pre MHD a Rajecku zeleznicu. Tieto karty je mozne vyuzivat IBA pre SAD (ak by boli v RGkartach v systeme MHD tak podobne IBA pre MHD.
Co z toho vyplyva? Technologicky bude mozne vyuzivat pre zilinsku integrovanu dopravu iba 4 kB karty.
Pred tvojou odpovedou jedna poznamka. Teraz som na stranku nalogovany cez Operu. Je az neskutocne, kolkokrat som musel kliknut Suhlasim a nechat si do pocitaca naniest vselijake smeti, kym ma prihlasilo. Kym som si chcel PC aspon trochu chranit a klikal som Nesuhlasim, stranka ma odignorovala a neprihlasila. Po skonceni na iMHD aby som si zas vycistil pocitac...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Jozef
http://mestskadoprava.sk/diskusia/