Reakcia na: Papyr #5601:
Tak sa to uz zacina utriasat. Teda postupne:1/ Vzdy tu platilo a ja toto pravidlo prisne dodrziavam, ze sme si tu vsetci rovni, ze si tu aj kvoli otvorenejsej debate vsetci tykame a ze sa netitulujeme. Jedinu vynimku tu tvoris ty /VY/, ktory tu vykas a titulujes. A ked ja spravim to iste, tak sa ohradzas, ze rypem do tvojej profesie. Neriaditelkuj ty a nebudem doktorkovat ja.
2/ S druhym odstavcom a polovicou tretieho mozem len plne suhlasit.
3/ S druhou polovicou tretieho vsak absolutne nie. Je podla mna scestne davat na roven dotovanu MHD a vysoko ziskovych mobilnych operatorov. Ak toho stoji SMS asi 10-12 halierov a inkasuje za nu 2,50 Sk, moze sidovolit granda ponukat zadarmo napr 20 SMS. Ked ho stoji minuta hovoru vo vlastnej sieti 50-60 halierov a normalne za nu inkasuje od 15 Sk /Prima/ po 4 Sk /vysoke pausaly/, moze si dovolit davat po vycerpani pausalu neobmedzene minuty alebo volania v ramci skupiny za 1 Sk/min. Lebo stale je vo vysokom zisku. Sice trochu mensom ale vysokom. Namiesto 8 miliard zisku rocne bude mat 6 miliard, ale stale sa z toho da pekne dychat. V pripade MHD je to naopak. V lepsom pripade je MHD vo financnej rovnovahe, v horsom v strate. A kazda mimoriadna zlava sa neda uz z nicoho odpocitat, ale v ramci rovnovahy sa musi niecim vyvazit, nahradit. Napriklad, ak by teoreticky ZTP mali platit plne cestovne, urcite DP nevykaze 11 Mil. zisku a este z nich statu zaplati dane, ale polepsi inej kategorii cestujucich napriklad neobmedzenym vyuzivanim stvrtrocnej cipovej karty v dobe sedla a vikendov a mozno aj trvale. A naopak. O tomto mozeme este diskutovat, v DP mame rozrobene 3 varianty.
4/ S tou neobjektivitou nesuhlasim. Som rovnako objektivny ako oni. Porusuju zakon alebo nie? Oni ked poucaju o povinnosti dodrziavania zakona /odhliadnem teraz, ze ho sami porusuju a teda nemaju moralne pravo o dodrziavani zakona poucovat inych/, tiez nerozlisuju, ci chcu, aby sa zakony dodrziavali zakony vsetky alebo len tie viac nebezpecne a tie menej nebezpecne suhlasia, aby sa porusovali dalej? Toto je vec ZASADNEHO PRINCIPU. Ak by sme sa zacali na toto divat podla toho, co si napisal ty, tak aj stihanie danovych nedoplatkov by malo byt napr. len nad milion, a tych, ktori nezaplatili menej by sme oznacili za menej spolo4ensky nebezpecnych a nechali ich na pokoji. A koumaka, ktory vyhodi do luftu budovu nejakeho uradu by sme zavreli, ale ten, kto vyhodi do luftu chlievik s prasiatkami je menej spolocensky nevezpezny.... atd. Nie! Zakon sa bud dodrziavat bude alebo nebude.
Juraj
A celkovy pocet 6,5% nemusi byt dolezity, ked sa na nich cerpa z dotacie 14,6% dotacii. Za 14,6% dotacii dokazem urobit lepsiu dopravu pre 14,6% vsetkych ostatnych cestujucich a nie pre 6,5%tychto. Nech za nich Kanik doplaca aspon do urovne dochodcov a nemame sa o com bavit. /A navyse 1Sk cestovne mozeme kludne povazovat za super-prestupnu tarifu, o com sa ostatnym plne platiacim cestujucim moze len snivat, aby za druhu jazdu zaplatili len 1Sk./
Teda teoreticky mozem nalakat ostatnych cestujucich, ak medzi nich formou zlepsenia dopravy rozdelim tych 11 milionov a za nich im spravim aspon o trochu prijatelnejsiu dopravu.
A ak si este zoberies, ze sa povacsine vozia prave v dobe, ked sa ludia vozia do a z prace-skoly, tak je to percento dvojnasobne! Ak neveris, pockaj na zavedenie CK pre nich, lahko ti tento kvalifikovany odhad dokazem.
Takze problem nie su prazdne miesta po neodvezenom ZTP, ale v tom, ze niekto im vydava preukazy a neplati za nich ani halier. A prestan ma preto cepovat za pseudo-ZTP-problemy, lebo problem je skutocne niekde inde. Otazky ZTP nech si riesia ini. Ak zaplatia ako aspon dochodcovia, beriem ich za svoju povinnost.
Rad sa akejkolvek tvrdej, ale plodnej diskusie zucastnim, ale na tuto temu a v tomto smere sa viac k tomuto nebudem vyjadrovat.