Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Jakub #5587:

DP musel konať okamžite po uzatvorení priecestia, lebo by nebolo mysliteľné, aby cez vedľajšie priecestie pri kasárňach premávali autobusy. Myslím si, že toto je pre L26 najlepšie a najbezpečnejšie riešenie. Okrem iného sme to aj očakávali, lebo Juraj to už dávnejšie napísal kadiaľ pôjde L26 po uzatvorení priecestia.
Reakcia na: 4444 #5588:

Cestujúca verejnosť nerada prijíma časté zmeny v MHD či už v smerovaní liniek alebo číslovaní. V tomto čase s výstavbou južného privádzača je už niekoľko zmien a po uzatvorení Rajeckej cesty bude ďalšia zmena v smerovaní L2 a L22. Nepredpokladám, že by v nasledujúcom období DP robil nejaké ďalšie zmeny, a to sa týka aj spomínanej L21 o ktorej sme tu už nedávno písali. Ďalšie zmeny autobusových liniek budú až po prípadnom vybudovaní nových trolejbusových tratí. Aj úsek Žitná - Bánová je výhľadová trolejbusová trať a po jej dokončení sa môže uvažovať o zmene L21. Prednostne sú však zaradené iné úseky, ale o tom sme tu už písali. V Žiline sú aj iné miesta, okrem Rondla, kde sa linky zlievajú.
L28 je zrušená, teraz je na rade úprava trasy L21 cez Štúrovo námestie. Stane sa tak? Veď je nezmysel, aby už niekoľko liniek /6,16,17,1,21,26 / malo z jedného bodu / zastávka pod Rondlom / úplne rovnakú trasu až po OD Tesco a niektoré linky ešte viac. Snáď si to niekto všimne a vykoná korektúru trasy na linke, ktorá nie je trolejbus a na ktorej to ľudia radi uvítajú....
A tak je možnosť, aby sa L21 stala veľmi atraktívnou linkou.... Bude? Alebo bude chodiť ešte v menších intervaloch a stále viac a viac prázdnejšia?
Tak som nasiel novu zastavku hned za domom - na ul. Skultetyho pri c.d. 36, v smere z mesta, ukryta za stromom. Aj na Banovskej ceste uz su oznacniky aj s novym CP.
Reakcia na: Juraj #5585:

Je zaujímavé, že železnicu nikto nekritizuje kde ZŤP platia 50 % z cestovného, a pritom sú štátna organizácia. Okrem toho tam štát dáva dotácie. Ale keď dopravný podnik chce sprehliadniť svoje finančné toky, úniky tržieb a stratu, tak priatelia mestskej hromadnej dopravy dvíhajú varovný prst a hneď kritizujú. Potom má človek dojem, že sa nenachádza na diskusnom fóre priaznivcov MHD, ale na nejakom anti fóre. Alebo je to len, keď sa to týka Žiliny?
Chcel som opýtať, v septembri mal údajne prísť novýí autobus. Už prišiel?
Reakcia na: Jozef #5584:
...len nejakym preukazom za peniaze dopravnych podnikov.
Reakcia na: LUK #5583:

Neviem aký zmysel má ten preukaz, skutočne neviem, keď Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny vydá preukaz a ďalej sa nezaujíma načo je ten preukaz postihnutým občanom. Preukaz nikoho k ničomu nezaväzuje, okrem nejakých drobností podľa uvedeného zákona. Povedal by som, že je to len interný preukaz uvedeného úradu, ak nepočítam železnicu, kde môžu používať 50 % zo základného cestovného. Mohol by slúžiť aj ako doklad uvedeného úradu na mesačný príspevok na cestovné pre postihnutých občanov. Aspoň by si aj svoje preukazy zároveň kontrolovali a sledovalo opodstatnenosť vydávania. Mohol by slúžiť ako doklad aj pre dopravné podniky, ale ak by Kaníkov úrad na základe uvedených dokladov doplácal rozdiel cestovného.
Tu si treba uvedomiť jedno. Rôzne organizácie a dopravné podniky nevynímajúc nie sú sociálny ústav Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny. Len nedávno sa Ministerstvo financií v Bratislave obrátilo chrbtom dopravným podnikom, keď im nedalo ani korunu dotácií. Je hanbou spoločnosti a uvedeného minosterstva, ak sa nevie postarať o slabých, chorých a invalidných občanov a chce to vyriešiť len nejakým preukazom..
Reakcia na: Juraj #5573:
a sa v jednom spoji stretne toľko "invalidov", že sa už do neho nevojdu žiadni plneplatiaci cestujúci??? Alebo DPMŽ plánuje vypravovať len tie spoje, ktoré budú obsadené na 100%??? V takom prípade samozrejme jednokorunoví budú zaberať miesto desaťkorunovým, ale dokiaľ to tak nie je, tak nie ste V STRATE 9 SKK, ale v ZISKU 1 SKK. Lebo to miesto by ostalo prázdne... Takže asi tak...

Re #5577 Juraj: "zacnes sa divat aj na to, ci sa niektore kategorie cestujucich nevozia "zbytocne" " -> a kto bude rozhodovať, kto sa vozí "zbytočne" a kto nie??? Do práce a späť a dosť??? A keď budem chcieť isť po robote k frajerke a až večer domov, tak už mám ísť pešo??? ?

Re #5579 SZKV: "A naprosto nechápu, proč v takovém případě nenabídnete cestujícím dlouhodobé časové jízdenky, kdy vám lidi budou měsíčně nebo ročně platit poměrně významné částky (a pak budou motivováni MHD využívat- když už zaplatili)" -> právě proto - protože by ji využívali, teda přesněji ZNEUŽÍVALI... A přeplňovali vozidla apod. Najdi si ve starších příspěvcích... ?

Re #5580 Jozef: a aký zmysel má vlastne ten preukaz? Teda okrem toho, že definuje jeho zdravotný stav?
Reakcia na: Jakub #5581:

Dnes som bol urobiť pár záberov L26 a L28, ktoré včera po 16 hodine a dnes celodenne premávali po Bytčickej ceste, ktorá je paralelná s Rajeckou cestou. Už od zajtra budú premávať po novej trase, tak ako to v predchádzajúcich príspevkoch písal Juraj. Obslužnosť zastávok Rajecká, Elektrovod a Rajecká, Stavomontáže bola dnes zabezpečená na náprotivnej strane pôvodných zastávok, na Bytčickej ceste. Medzi oboma cestami prechádza rajecká železnica. Dopravná situácia na priecestí smerom na Bánovskú cestu pri kasárňach bola viac ako katastrofálna pre všetkých vodičov. Zajtra bude už L26 presmerovaná o ulicu ďalej a bude bezpečne prechádzať mimoúrovňovou križovatkou Rondel a toľko nami kritizovaná L28 bude od 26.9.2005 definitívne zrušená. Linka č. 2 dnes už nepremávala po Hlinskej, lebo pri Váhostave sa nemôže zaradiť na Rajeckú cestu. Všetky vzniknuvšie zmeny sme už prediskutovali na fóre, okrem L2, ktorú si vyžiadala mimoriadna situácia. V budúcnosti stavbári Rajeckú cestu úplne uzatvoria a doprava do Rajca a Prievidze bude presmerovaná na iné cesty. Potom bude musieť byť presmerovaná aj L2 a L22 do Bytčice.
www.dpmz.sk:

Vzhľadom na zmenu harmonogramu výstavby dialničného privádzača cesty I/64 dochádza od 22.9.2005 k dočasnej zmene trasy linky č.28 nasledovne:

Po zastávku Hálkova bez zmeny.
Nové zastávky
Závodska, Bánovská cesta

Ďalej bez zmeny od zastávky Kamenná,ŠOK.

Zrušené zastávky:
Saleziánska, Rajecká, Stavomont., Rajecká, ELV.

Dňom 26.9.2005 bude linka č. 28 zrušená bez náhrady. Obsluha územia na ul. Kamenná bude zabezpečená linkou č. 26. Linka č. 21 zabezpečuje obsluhu územia k cintorínu a k colnici.



Vzhľadom na zmenu harmonogramu výstavby dialničného privádzača cesty I/64 dochádza od 21.9.2005 k presmerovaniu trasy linky č.2 v smere do Bytčice nasledovne:

Po zastávku Mostná bez zmeny.
Nové zastávky:
Rajecká Stavomotáže, Rajecká ELV

Ďalej bez zmeny.
Zrušené zastávky: Hlinská, Poľná



Vzhľadom na zmenu harmonogramu výstavby dialničného privádzača cesty I/64 dochádza od 22.9.2005 k zmene trasy linky č.26 nasledovne:

Po zastávku Hálkova bez zmeny.
Nové zastávky:
Závodska, Bánovská cesta

Ďalej bez zmeny od zastávky Kamenná,ŠOK.
Zrušené zastávky: Saleziánska, Rajecká Stavomont., Rajecká ELV.
Reakcia na: Jozef #4840:

Problematiku ZŤP sme už niekoľkokrát prebrali a v príspevku #4840 som sa už k tomu vyjadril. Stále mi nikto nevysvetlil, prečo má DP voziť niekoho zadarmo, prečo má robiť sociálnu politiku Úradu práce a rodiny, ktorý neprispel na chod organizácie ani korunou. Keď tento úrad vydáva preukazy ako na bežiacom páse (napr. aj pri bezlepkovej diéte), tak nech týmto občanom na základe vydaných preukazov dá mesačne príspevok aj na dopravu. Tento preukaz neplatí ani v hypermarketoch, reštauráciach, cestovných kanceláriach a podobne, tak prečo by mal platiť akurát v DP. Prečo tento úrad nezaplatí rozdiel cestovného za túto skupinu občanov, ktorá sa vozí na ich vydané preukazy. Evidencia v DP je presná, tak z akého dôvodu sa otáča od nich chrbtom. Je hanbou ministerstva práce a sociálnych vecí, že sa nevedia o túto skupiny ťažko postihnutých občanov postarať. Dať im do ruky len zdrap papiera, ktorý nikoho nezaväzuje je iba na posmech. Kto má možnosť tak nech si prečíta kaníkovský zákon č. 195/1998 Z.z. o sociálnej pomoci.
Pozn.: Aj štátne železnice mali v minulosti problém s vládou a ministerstvami, ktoré radi rozdávali rôzne zľavy, len rozdiely nemal kto platiť. Dnes platia ZŤP na železnici 50 % z ceny základného cestovného a cestujúci nad 70 rokov majú evidenčné cestovné. Finančné toky sú spriehľadnené a dnes sa presne vie koľko má štát zaplatiť. Kto však zaplatí rozdiel dopravným podnikom, keď sa kaníkovci tvária že sa ich to netýka?
Reakcia na: Juraj #5577:
K tomu bych měl 2 věci. Že je teorie věc jedna a praxe druhá vím taky (i mě veřejná správa živí...), ovšem pokud k tomu budeme přistupovat takto, tak prostě brzo nebudete mít koho vozit. A naprosto nechápu, proč v takovém případě nenabídnete cestujícím dlouhodobé časové jízdenky, kdy vám lidi budou měsíčně nebo ročně platit poměrně významné částky (a pak budou motivováni MHD využívat- když už zaplatili), přestupný tarif i na krátkodobé jízdné (a můžete při té příležitosti zdražit- to se dělá celkem obvykle a lidem to nevadí) apod. Rovněž lze na nějaký čas utlumit investice (při rozumné údržbě dvouletý nebo tříletý výpadek v nákupu trolejbusů nepovede k snížení kvality cestování), udělat úsporný program (snížit počet pracovních míst, racionalizovat oběhy, změnit grafikony apod.) a tak. Možností je spousta, s Vámi popsanou tvrdou ekonomickou realitou se potýkají všechna města (nejen) v bývalém Československu a přesto dokážou nabídnout mnohdy podstatně lepší služby pro cestující než vy.
A další věc- dovedeno ad absurdum by orientace na školní děti a účelovou dopravu vedla k tomu, co u nás už léta provozují bývalé podniky ČSAD. A vzhledem k tomu, že každý má v osobním životě jiné preference, taková "kvalita" dopravy vede jen k tomu, že každý kdo může si to zařídí jinak- a zbydou vám právě jen ti "laciní" důchodci a školní děti. A je mi moc líto, ale ať ten váš příspěvek studuju jak chci, nějak mi nedochází, proč není možné aspoň částečně oddělit platbu za cestování od skutečně projetého- sice byste pak nemohli vykazovat počty cestujícíh na jednotlivé spoje (ale to je u MHD stejně jedno), ale mohli byste si přijít i na vyšší peníze než doteď.
Dnes rano doslo pri zastavke Zavodska pred mostom k strhnutiu trol. vedenia prechadzajucim mechanizmom (bagrom). Moja mama aj so sestrou mali velke stastie, lebo droty ich pri pade len tesne minuli, zato dopadli na dve auta.
V priebehu chvile boli nasadene nahradne autobusy, teraz tam pracuju ex-ElZa-ci a uz je to skoro hotove.
Reakcia na: SZKV #5575:
V niecom s tebou absolutne suhlasim, ale v niecom vobec nie.

V prvom rade to, to tu pises, je zial iba teoria. Mesta si /na papieri potom ano, ale v skutocnosti nie/ neobjednavaju kilometre. Mesta sa pozru, ze musia mat vyrovnany rozpocet a pokryt z neho cesty, ver.osvetlenie, skolstvo,... a MHD. Vyrata sa, kolko kto potrebuje, spocita sa, kolko to je a zisti sa, ze je to napr o 13% viac, ako je penazi. V tom najjednoduchsom pripade sa vsetkym okrese minus 13 percent a to, co zostane, musi stacit. A su dve moznosti. Pri prvej ostava cestovne rovnake a o 13% sa ponizia kilometre. Pri druhej ostanu, ale chybajuce naklady treba doplnit zvysenim cestovneho. Pri prvej sa kilometre mozu ponizovat bud podla /ne/obsadenosti spojov, cim sa vsak rozhadze pravidelnost grafikonu, pri druhej sa znizi pocet cestujucich vzhladom na vyssie cestovne. A kruh je dvakrat uzavreny a definitivne zacarovany. Uz niet priestoru na akademicke debaty o udrzani mobility a podobne kecy, lebo s prazdnym zaludkom sa nepatri debatovat o pecenom bravcovom stehne. Je to smutne, ale je to tak a je to uplne jasne.
Potom, ked chces aspon ostavajucim cestujucim zabezpecit aku-taku dopravu, zacnes sa divat aj na to, ci sa niektore kategorie cestujucich nevozia "zbytocne" /pricom "strop" mantinelu je vozenie ludi do a z prace a skol a kategorie s vyssim cestovnym/. Za usetreneho jedneho "zbytocneho" korunoveho cestujuceho mozes slusne odviezt /o.i. teda aj nerusit im spoje/ troch ziakov alebo dochodcov alebo siestich cestujucich s plnym cestovnym. A kedze vsetkym nam je jasne, ze verejna doprava ma sluzit co najviac obcanom, vychadza, ze pre udrzanie 3-6 cestujucich /km vykony, spoje, udrzanie cestovneho/ sa da obetovat 1 na ten rozdiel. Lebo 3-6 je viac ako jeden...
Je to mozno pre niekoho tazke na pochopenie, ale vsetci bez vyhrady uznavaju, ze nie sme taki bohati, aby sme kupovali lacne /a nebodaj superlacne/ veci. A so superlacnymi cestujucimi je to vo vela veciach podobne... Zial, ale je to v sucasnej ekonomickej situacii raneho slovenskeho kapitalizmu tak.
Trošku starší článok z .týždňa: http://www.tyzden.com/index.php?w=art&idart=3728&idiss=76
(Zapáleným Slotovcom je povolené tento príspevok brať ako priamu provokáciu.)
Reakcia na: Juraj #5572:
Mě jen fascinuje, že nechápete zcela základní věc. Když nebudete mít cestující (a tedy podle této logiky autobus/trolejbus nepojede), k čemu je potom DP? Jde o to, že autobus pojede, protože to představuje veřejnou službu pro občany města (a protože je to ve veřejném zájmu, tak na to dostanete dotace) v zájmu udržení přijatelné mobility. A jestli v tom spoji jede 10 nebo 50 lidí už je venkoncem jedno, stejně je v zájmu města aby se udržel určitý standard intenzity dopravy a proto si objednává vozokilometry. Akorát je rozdíl, že buď dostanete jízdné od dvaceti nebo padesáti lidí, to je celé!
A ať už máte tarifní systém jakýkoliv, není nic proti ničemu zajišťovat přepravní kontrolu a ty, kdo přeruší přepravní řád a tarifní ustanovení v mezích normy postihovat- sem patří i ti "postižení", kteří postižení nejsou, nic Vám nebrání dát v takovém případě podnět příslušnému úřadu. Ale aby už konstrukce tarifu měla za cíl cestujícího odpudit, aby "nejezdil zbytečně", to je dost silné kafe! A jak říkám, neprovozujete soukromou autodopravu, ale veřejný dopravní podnik, který má naopak podporovat zvyšování mobility pomocí veřejné dopravy, jinak jeho existence jaksi ztrácí smysl (maršrutky bez dotace by MHD v omezeném rozsahu zvládly taky a dokonce se "spravedlivým" tarifem ? ). A v krajním případě je někdy dokonce nutné nechat lidi jezdit zadarmo, viz. např. Praha po povodních...
Reakcia na: Juraj #5573:
A vlastne este na zaver. A co ked. Nech sa aj vozia. Len nech nechcu, aby tym socialnym ustavom bol ako za socializmu DP. Nech si platia cestovne aspon na urovni dochodcov a listky nech si chodia dat preplacat na urad prace a rodiny. A vsetci budu spokojni. DP bude mat cestujucich este za v podstate prijatelne ceny a oni sa budu moct vozit aj 50x denne hoci aj zadarmo, ked im to ten urad preplati.
Reakcia na: Pišta #5568:
Tvoja logika sa mi predsa len zda normalnejsia ako Papyrova. Skusme to prepocitat presne. Za polroka sa predalo 537 000 korunovych listkov. A kedze predpokladame, ze postihnuti si s nimi netapetuju WC, tak ich aj prevozili. Za rok to je 1 074 000 jazd. Ak sa do voza zmesti cca 100 ludi, je to 10 740 plnych autobusov za rok. Takze keby sa nevozili, NEOSTALI by ziadne miesta prazdne, ale rocne by sa nemuselo vypravit 10 740 spojov, co pri priemernej 4km prepravnej vzdialenosti by bolo usetrenych cca 43 000 vozokilometrov, co je v podstate rocny vykon jedneho vozidla vratane jeho nakupu /odpisov/, nafty, miezd vodicov atd. Ale vsak to je asi nic. Asi by bol dopravny podnik taky blby, ze by tych 10 740 spojov vypravoval prazdnych a aby sa mal aspon kto vozit, vozil by nie za korunu, ale zadarmo... Moj Boze...

Urcite nesuhlasim s opacne extremnou logikou, ze ked sa na kazdeho cestujuceho viac alebo menej doplaca a kazdy cestujuci vlastne vyraba "stratu", ze by sme mali najlepsie zrusit cestujucich. To nie. Ale niekde musi byt ta hranica. A cestovanie 16x denne za korunu je velmi hlboko pod touto hranicou.
Reakcia na: Papyr #5566:
Tak touto logikou si ma sokoval! Nezvyknem pouzivat silne slova, ale.... radsej nie... Povazoval som doteraz tvoje myslenie v podstate za zdravo polemicke az zdravo rypacke, ale toto je sok...
Tak ty si myslis, ze ked cestujuci ide alebo nejde, autobus aj tak vykonava spoj a teda ak nejde, podnik neutrpi ziadnu stratu? Ale co ked si takuto logiku vysvetli kazdy z cca 100 cestujucich vo vozidle pre seba a nezaplati cestovne, vsak sa nic nestalo, ved ten voz aj tak ma este prazdne miesta?

To mi pripomina ten vtip, ze kolko stoji kvapka borovicky. Nic. Tak mi nakvapkajte poldeci...
Reakcia na: Papyr #5570:
Tie akoze smajliky boli povodne rovna sa a sipka, cize = >.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement