Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Jozef #4680:
V Kortrijku bola vtedy /a bude urcite na jesen aj tohto roku/ specializovana svetova vystava autobusov.
Reakcia na: S499.1023 #4674:
Ako sa do hory vola, tak sa z nej ozyva. Na hrube vreco hruba zaplata. Pokial ma niekto neukojene primatorske ambicie, nech si zalozi nove forum o hrdinskych primatoroch. Ale nech neotravuje podlymi narazkami, ktore tu nemaju co hladat, toto forum o doprave.

Asi si este nikdy nevidel ziveho aj nehrdinskeho primatora a nikdy si sa s nijakym nerozpraval aspon 5 minut, ked tu vypisujes taketo hlusiny. Ja som sa uz s vynimkou trnavskeho mal moznost rozpravat s kazdym krajskym primatorom aj vyse hodiny a mozem ti povedat, ze maju starosti a informacie uplne ine, ako sa starat o nejake tabule, neobmedzene listky, hlasenie zastavok alebo o podobne prkotiny. Toto je az na vynimky plne v rukach dopravnych podnikov a primatori sa do toho vobec nemiesaju.
Nebolo by vhodné už kúpiť nízkopodlažné trolejbusy?Veď starým 15 Tr-kám už moc generálky nepomôžu,už sa pomaly rozpadávajú,pri takom nasadzovaní mali už za tých 11 rokov veru dosť.A NP trolejbus by už veru nebol zlou investíciou,aj keď drahou.Napríklad také osvedčené Trolino...
Na zilinskych mestskych strankach sa spomina stavba dialnicny privadzac Žilina-Strážov. Stavebné práce na takmer trojkilometrovom useku by sa mali podla predpokladov SSC zacat v marci buduceho roka, stavba by mala byt hotova v novembri 2007. Naklady na tuto stavbu dosiahnu priblizne 590 mil. Sk. Po uvedenej ceste nam teraz premava autobusova L29 do Zilinskej Lehoty a ciastocne aj L31 k Novemu cintorinu.
Reakcia na: 4444 #4650:
Prečo má voz 11 dve z troch tabúľ klasické - plastové tu na fóre ešte vysvetlené nebolo. Ale osobne súdim, že to budú nejaké technické problémy, a teda dočasný jav. Inak si totiž neviem vysvetliť fakt, že voz 12, odaný súčasne s 11-tkou má všetky tabule elektronické.

Neviem, čo pletieš akustické hlásenie zastávok. To už funguje dobrých pár liet. Hádam si nemyslíš, že DP má stále s jeho zabezpečovaním nejaké náklady. Tie boli jednorazové, zakúpenie hlásičov. Nič viac.

Re #4651 Pišta: Pri normálnom fungovaní by mali NP autobusy robiť hlavne linky vedúce cez centrum, žel. stanicu, nemocnicu a podobne? A na ktoré linky by teda mali byť nasadené? 24? 28?

Re #4673: Miro: Nič. Čo by malo byť? Fórum pravidelne čítam, len som až doposiaľ necítil potrebu sa vyjadriť. A k niektorým príspevkom v uplynulých dňoch sa ani naďalej vyjadrovať nechcem. Čakám na živé stretnutie dopravných fandov. Len dúfam, že sa tam niektorí nebudú chcieť biť.
Dnes som navstivil mesto Kortrijk, ak sa nemylim, tak tam bol aj Juraj na nejakej vystave. Naspat som v Bruseli zachytil o 17 hod. silnu dopravnu spicku a bol som rad, ze som sa dostal aspon za dvere metra, lebo niektori sa do vozna nedostali. Ludia radi vyuzivaju metro do zamestnania a zo zachytnych parkovisk na predmestiach sa potom autami presuvaju dalej do rodinnych domov. V metre mam niekedy dojem, ze som niekde v Kongu alebo Maroku. O kulturnu vlozku je vzdy postarane, lebo hudobnikov a recitatorov je dostatok ako v v parizskom metre. O zobrajucich sa nebudem ani zmienovat len dufam, ze v zilinskych trolejbusoch to nezazijem. Aj urcite etnikum, ktoremu doma hovorime neprisposobivi obcania, sa udomacnili, zobru a obtazuju cestujucich v podchodoch hlavne v centre mesta.
Dopravny system v Bruseli je mimoriadne dobre vyrieseny. Zeleznicna doprava medzi stanicami B-Nord a B-Zuid je vedena siestimi kolajami v zemi popod centrum, s moznostou vystupenie z vlakov priamo v centre. Zatial su postavene tri linky metra. Aj elektrickova doprava premava v centre mesta, ale aj na niektorych usekoch pod zemou, cim sa uvolnil cenny priestor na povrchu. Skutocne mozeme len zavidiet, ked si pomyslime v akom stave mame Bratislavu.
Reakcia na: Seten #4678:


Inac v Brne ma stoji 3 mesiace 530KC(student). Obmedzene je to len tym, ze nemozem cestovat na tento 3mesacnik do odlahlejsich casti mesta. Inak plati aj na nocne.
?
A 13KC stoji 45minutovy listok(prestupny).
Reakcia na: Jozef #3125:
Som studentom v Brne a mam ISIC vystavenu mojou skolou. V MHD Zilina mi ju nechcu uznat ako preukaz studenta. A kedze tu byvam velmi malo tak potvrdenie o studiu sa mi tam nechce nosit.
Inak v CZ to uznavaju bez toho ci studujem v ich meste alebo nie.

?
Článok v dnešnom večerníku o novej zastávke Solinky aj s Jurajovou fotkou: http://www.zilinskyvecernik.sk/archiv/2005/zv_31/zvstr1.pdf
Reakcia na: S499.1023 #4674:
neriesit
Miro: mal by byť na služobnej ceste
Reakcia na: Juraj #4666:
Prepáč, Juraj, ale od človeka Tvojej úrovne a inteligencie by som skutočne neočakával, že sa zníži k takejto podlej argumentácii. Jasné, všetci Žiline ubližujú, všetci ju len kritizujú a ona jedine vďaka svojmu hrdinskému primátorovi napriek všetkým nepriateľom kráča míľovými krokmi vpred.
Len tak mimochodom, mohol by si uviesť nejaké veľké mesto na západe, ktoré nemá časové predplatné lístky s neobmedzeným používaním? Alebo tie plynové autobusy, čo vidím na západe, to tiež odkukali z Ruska?
Ozaj, čo je s Vladimírom?
Juraj, mohol by si povedať, či počet cestujúcich v MHD Žilina v posledných rokoch stúpa, klesá, alebo stagnuje? Aký vplyv malo v tomto ohľade veľké zokruhovanie trolejbusov? Dá sa vyčísliť, akému percentu cestujúcich sa tým cestovanie skrátilo, koľkým naopak predĺžilo? Ďakujem.
ad Katalóg vozidiel:
228ka bola na GO 30.08.2002 v Ziline
Reakcia na: Juraj #4600:
mam to chapat tak, ze okrem prestupnej tarify uvazujes aj nad zvyhodnenym cestovanim v sedle a cez vikend?
Dost by ma zaujimalo aka je % skladba jednotlivych cipovych kariet (kolko ludi vyuzivat CL na 80/240 ciest).
Reakcia na: Juraj #4663:
pravdaže takéto aktivity smerujúce ku "on-lajn" informovaniu cestujúceho, čo prispieva ku jeho mobilite sú chvályhodné...

vďaka za info, teraz sa už lepšie orientujem, čo bolo za tými displejmi na žst. v každom prípade sa teším na nový informačný systém...

inak, mal som možnosť pobývať aj v Londýne aj v Amsterdame a dá sa povedať, že aj oni majú svoje muchy. Londýn hlavne čipovými kartami, ktoré tam zabezpečujú amíci. V Amsterdame som nebol až tak dlho, ale pár drobností sa tiež našlo. V skutku, naše DP sa nemajú za čo hambiť a obstoja v eu konkurencii...
Juraj,
a v akom casovom rozmedzi sa planuju spustit tie informacne displeje na zastavkach???? Ale hodil by sa im vacsi displej.

Preco bus 011 nema vsetky elektronicke transparenty?

Tiez zastavam nazor, ze spoje vedene nizkopodlaz. busmi, i ked su len tri..., by mali byt vyznacene v cestovnom poriadku ikonkou vozickara.... maju to tak v Olomouci, tam tiez jazdia len niektore spoje na danej linke nizkopodlazne...

Tak by napr. jazdil jeden bus na L21 a jeden na L22, bol by presne vyznaceny v cestovnom poriadku a treti nizkopodlazak by bol rezervny, pre pripad poruchy by zaskakoval na jednej z liniek, inak by bol bezne nasadzovany denne na spojoch, kt. by neboli oznacene ikonkou vozickara.
Dnes sme sa viezli elektrickovou L23 a na jednej zastavke vtrhli do vozidla piati uniformovani muzi. V prvom okamihu som myslel, ze hladaju islamskych teroristov. Boli to revizori spolu s policiou, ktori vykonavali kontrolu cestovnych listkov. My sme mali cestovne v poriadku, lebo sme mali zakupey celodenny skupinovy listok do 5 osob za 6.50 Eur. V elektricke boli dvaja mladici bez cestovnych listkov, ktorych vyviedli z elektricky. Kontrola bola vykonana bleskovo a elektricka stala na zastavke az do ukoncenia kontroly. Nikto z cestujucich nic nekecal a neboli ziadne komentare. Este som z vozidla videl maly mikrobus DP, pravdepodobne sa na nom presuvali kontrolne organy, pripadne odvazali ludi na policiu. Podobne kontrolne organy som videl aj v metre a policajti boli obleceny cierno a na chrbte mali vyrazny biely napis policia.
Domacich som sa pytal ohladom cestovania nacierno. Trosku sa nechapavo na mna pozerali, ale mi vysvetlili, ze kontrolny organ-revizor ma velke pravomoci na kontrolu ako policajt, nemoze vsak osobu zatknut. Kazda osoba musi preukazat svoju totoznost, ak odmietne vystupuje proti zakonu. Ak nema doklad totoznosti, policia ho berie ako ilegalneho a je zadrzany. Ohladom pokut mi domaci presne sumy nevedeli povedat, ale plati sa okamzite, nasledne je pokutu uz vyssia, nasleduje sudne rozhodnutie ... Skratka je tu v tomto poriadok.
Ked som si premietol u nas v Ziline nase usmiate revizorky, pripadne revizorov, ich inteligentne vystupovanie, slova prosim a dakujem su samozrejmostou. A kolko neopravnenej kritiky byva na nich zo strany cestujucich a roznych komentarov. Mozno by tiez nezaskodilo aj u nas take \"prepadove komando\", aby cestujuci videli ako to bezi v EU.
Reakcia na: Jozef #4665:
Jozef, a ma to tu vsetko zmysel pisat? Ved aj tak vacsinu diskutujucich na tomto fore nezaujima, co mame lepsie oproti Bruselu, ved na hlaseni ich zaujima iba to, ci to hlasi baba z vratnice alebo zo skladu a kolko za to zobrala. Je uplne jedno, ze digitalnu trunkovu siet maju na Slovensku len DPMZ a Technopol, ked inde stacia na to vodicom easy-karty alebo najblizsi telefon v bufete na konecnej. My sa musime prisposobit nie zapadu, ale vychodu lebo tam to tak funguje 40 rokov a preto je to urcite dobre, aj tie ich dierkove hryzaky na papierove listky aj papierove preukazky s neobmedzenou platnostou jazd. Ked tam zavedu na autobusoch plyn, zas budeme zli, lebo tu plati len jeden vzor a kazdy, najma Zilina, ked sa od neho odkloni, zas bude tercom kritiky. Zlozite testovanie systemu, ktory by mal byt na Slovensku prvy v realnom case je tu obycajny krach, nizkopodlazky musia jazdit iba a pravidelne na jednej linke, lebo tak je to v Presove a aj zokruhovanie trolejbusovej dopravy urcite nebude celkom v poriadku, lebo nebolo dokonale odkopirovane spoza Tatier. Nikoho nezaujima, v com je Zilina lepsia od inych /aj ked ma este velmi-velmi vela co zlepsovat - ale krokmi dopredu a nie dozadu/ pre zrnka piesku nevidia mesto, ktore ako jedine na Slovensku skoro kazdy druhy rok rozsiruje trolejbusovu dopravu. Kritika - ano! A pravidelne a husto, ale normalna, odborna, podlozena cislami, faktami, objektivna s porovnanim vsetkych nazorov. Staci si len pozriet vcerajsiu diskusiu. Kolkokrat som ja vselikomu napisal: ano, mas pravdu, suhlasim s tebou - a kolkokrat to bolo napisane mne.

Ako inac v Bruseli? Prekvapil ma svojou "roznorodostou" ; iny je v eurovladnej stvrti a potemkinovsko osarpany a spinavy o par ulic dalej...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.