Dnes som navstivil mesto Kortrijk, ak sa nemylim, tak tam bol aj Juraj na nejakej vystave. Naspat som v Bruseli zachytil o 17 hod. silnu dopravnu spicku a bol som rad, ze som sa dostal aspon za dvere metra, lebo niektori sa do vozna nedostali. Ludia radi vyuzivaju metro do zamestnania a zo zachytnych parkovisk na predmestiach sa potom autami presuvaju dalej do rodinnych domov. V metre mam niekedy dojem, ze som niekde v Kongu alebo Maroku. O kulturnu vlozku je vzdy postarane, lebo hudobnikov a recitatorov je dostatok ako v v parizskom metre. O zobrajucich sa nebudem ani zmienovat len dufam, ze v zilinskych trolejbusoch to nezazijem. Aj urcite etnikum, ktoremu doma hovorime neprisposobivi obcania, sa udomacnili, zobru a obtazuju cestujucich v podchodoch hlavne v centre mesta.
Dopravny system v Bruseli je mimoriadne dobre vyrieseny. Zeleznicna doprava medzi stanicami B-Nord a B-Zuid je vedena siestimi kolajami v zemi popod centrum, s moznostou vystupenie z vlakov priamo v centre. Zatial su postavene tri linky metra. Aj elektrickova doprava premava v centre mesta, ale aj na niektorych usekoch pod zemou, cim sa uvolnil cenny priestor na povrchu. Skutocne mozeme len zavidiet, ked si pomyslime v akom stave mame Bratislavu.
Dopravny system v Bruseli je mimoriadne dobre vyrieseny. Zeleznicna doprava medzi stanicami B-Nord a B-Zuid je vedena siestimi kolajami v zemi popod centrum, s moznostou vystupenie z vlakov priamo v centre. Zatial su postavene tri linky metra. Aj elektrickova doprava premava v centre mesta, ale aj na niektorych usekoch pod zemou, cim sa uvolnil cenny priestor na povrchu. Skutocne mozeme len zavidiet, ked si pomyslime v akom stave mame Bratislavu.
marek
a v akom casovom rozmedzi sa planuju spustit tie informacne displeje na zastavkach???? Ale hodil by sa im vacsi displej.
Preco bus 011 nema vsetky elektronicke transparenty?
Tiez zastavam nazor, ze spoje vedene nizkopodlaz. busmi, i ked su len tri..., by mali byt vyznacene v cestovnom poriadku ikonkou vozickara.... maju to tak v Olomouci, tam tiez jazdia len niektore spoje na danej linke nizkopodlazne...
Tak by napr. jazdil jeden bus na L21 a jeden na L22, bol by presne vyznaceny v cestovnom poriadku a treti nizkopodlazak by bol rezervny, pre pripad poruchy by zaskakoval na jednej z liniek, inak by bol bezne nasadzovany denne na spojoch, kt. by neboli oznacene ikonkou vozickara.