Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Vladimír #446:
Ďakujeme Tebe aj Jurajovi za super zážitok.
Ja som sa zase včera pristihol, že som pochytil vychodňarsky prízvuk ?
Čo sa týka nášho výletu na budúci týždeň, zmena plánu, po Košiciach bol do programu na žiadosť ostatných členov expedície zaradený aj PREŠOV!! ☺
Reakcia na: Vladimír #446:
Žilina sa niekedy nazýva aj "nočník Slovenska" ?
Reakcia na: Sarko #441:
Prízvuk prešovský a košický samozrejme odlišný je. Iste, zastrešuje ho príslušnosť k východniarskemu, ale citlivé ucho Prešovčana od Košičana rozpozná. A skutočne nejde len o slovíčka, ale aj o intonáciu, prízvuk...

Re #443 Miro: Rovnako sa aj ja ešte raz chcem Jurajovi za všetko poďakovať. Za čo všetko, to nebudem špecifikovať, nechcem písať dlhé príspevky 🙂

Rovnako jazda City busom bola super, škoda len, že takmer nikdy predtým a nikdy potom, ale PRÁVE VTEDY muselo liať ako z krhly. No ale čo už...

Sarko: Z priestoru zastávky Pod hájom sme sa odobrali po Obvodovej ul. na Solinkách cez Hliny a Hôreckú na Hájik. Na Hájiku sme zrejme výhľad na Žilinu nezachytili, ale aj v pozadí s prekrásnymi kopacami by sa mal City bus vynímať dobre. Fotilo sa na Slnečnom nám. i na Stodolovej. Odtiaľ sme sa spustili dolu na Kvačalovu ul. a hore na Pietnu. Tam sa na otočke opäť fotilo. Cesta ďalej pokračovala prekročením Váhu po novom obchvate smerom na Tepličku a pod Dubeň. Krátke foto zastávky boli aj po trase. Ono sa to síce nezdá, ale 60 min. nie je pri presunoch až tak veľa a tak aby sme limit neprekročili, šli sme už len na nadjazd ponad Košickú ul. z Vlčincov. Do garáží Košická sme dorazili po cca 63 min. od začiatku jazdy. Tam nám bolo umožnené ešte nahliadnuť do autobusových dielní (fotil sa MAN, GO na trolejbuse 204 a iné) a tiež na odstavnú plochu. Dostali sme sa aj do Isuzu. Bolo to všetko veľmi pekné a zaujímavé.
Týmto chcem tiež poďakovať ďalším zamestnancom DPMŽ, ktorí nám na Kvačalovej i Košickej vyšli v ústrety.
Reakcia na: Valec #444:
Aha, to som si nevšimol, asi je to tým, že naozaj málo cestujem s MHD ☺
Reakcia na: Miro #443:
Ale nezabudaj, ze poradie zastavok ti ukazuje aj displej na oznacovaci a to vo vsetkych vozoch.
Reakcia na: COLOR #437:
Pre koho príjemne, pre koho nepríjemne... Vzhľadom na žilinský tarif je pre cestujúceho dôležitejšie práve to poradie zastávky, teda keď cestuje na zľavnený jednopásmový lístok.
Dá sa samozrejme namietať, že obyčajne vie, kam chce ísť a tak si už pred nástupom môže zistiť, či mu bude stačiť jednopásmový lístok alebo potrebuje dvojpásmový.
Sú ale aj takí, čo majú v čipovej karte nabité zľavnené jednopásmové jazdy a tým sa môže stať, že výnimočne cestujú ďalej a pre takéhoto cestujúceho je dôležité, kedy si musí označiť ďalšiu jazdu. V autobuse to pozná podľa displeja, v trolejbuse si to musí odrátať na svojich prstoch.

Ináč včerajšia špeciálna linka za.imhd.sk na želanie bola fajn, som rád, že som vás videl naživo a Jurajovi vďaka za poskytnutie City Busu ?
COLOR:Dovoľujem si upozorniť Ťa na fakt,že výraz "substrát" pochádza z českého železničiarskeho slangu a do prostredia bratislavskej MHD som ho uviedol ja,takže na žiadne nárokovanie si nároku na tento výraz nemáš nárok?.
Pete.: Ja si myslím, že prízvuk je v PO i KE rovnaký (východniarsky), len slovíčka sú "jakoška jinakši" 🙂

No ale off topic (nie "topic" ako "topiť sa"...) bokom a nech už niekto porozpráva zážitky z otvorenia, vysyse všetky časy, čo, kde, ako, prečo a uvedie kompletnú trasu presunu a zastávok "hodinovej linky fanúšikov MHD"!
Reakcia na: Sarko #439:
Ta abi nachital toten hnusni kosicki prizvuk? Ta co ci, plano ci, či co ci?
Vladimír: Ta pric do Košicoch, vijdzi po garadičoch za mnu domu, no i popatreme, dze u šifoneru trimeme bigľajs, findžu i vajling 😉 😃
No ta je ľem teľo, že už doma som...

COLOR: Čas ukazujú trolejbusy, linku a poradie zastávky zasa autobusy. Je to tak už dlhšie, aj keď si to Miro všimol až teraz. Minimálne rok. Pôvodne totiž bola všade linka a zastávka a ešte pôvodnejšie všade čas. Výhľadovo bude však opäť zase všade čas.
Ja som rád, že som sa spoznal s Blavákmi, akurát sa fackám za ten prízvuk čo som za tie dva dni od vás chytil. Ešte aj pri písaní tejto vety si v duchu diktujem a neskutočne zaťahujem. Musím ísť zajtra niekam do "správnej spoločnosti", aby mi vrátili prízvuk na predposlednú slabiku 🙂

K ostatným príspevkom neskôr, po preskúmaní. Teraz som už veľmi unavený.
Miro: Hej, ja som tym casom bol tiez prijemne prekvapeny - skoda ze je to "len" v asi 90% vozov, co som vypozoroval. Inak, celkovo ma ZA trochu bordel v IS, niektore vozy nehlasia aj ked asi mozu (203). Vdaka Vladovi za organizaciu a som rad ze som sa spoznal s vyhodnarmi 😉
a ešte... dnes som si všimol (po dlhom čase v MHD ;-)) , že v trolejbuse bol na dipleji čas a nie linka a číslo zastávky... prečo?
Taká drobnosť v CP L2: Keď si dám zobraziť odchody zo zastávky Bytčica ŽST, nie je tam upozornenie, že jazdí iba v lete.
A ešte ma napadá, že v prípade L2 potom pri ceste z niektorých zastávok dĺžka 1. pásma závisí od toho, či spoj zachádza na ŽST Bytčica, alebo nie ?
Este k spotovaniu C 744. Primestsky voz vyradili uz v roku 2000 bez nahrady.
Marko: pri 15 TrM sa drzim skutocnosti, inak je to problem.

BBDS tiez vymenili jeden voz v TTZ Zilina. Lenze menila sa B 731.04 za B 732.20.
Spominana C 744.24 je vedena ako C 741.1920! Na rozdiel ruskej B 732 (732.20 🙂 ) ma niektore prvky interieru stare - vsimol som si vnutorne svetla a dvere.
Tiez tam mame B 732.1652 aj C 734.1340 z 1990, nastastie 🙂 MHD uz tieto nekupovala.
Ak mas nieco na doplnenie (k BBDS) posli mi to prosim na kamim@pobox.sk
Dik
Vladimir:

Doma som trohu presiel svoje poznamky a zoznam vozidiel by som opravil, resp. doplnil takto:
(asi = este neoverene)


Trolejbusy

211 az 221 maju asi r.v. 1994
227 zaradeny az 1996
230 az 234 - r.v. 1997, zaradene 1998
237 bol zaradeny az neskor, asi 2001 (r.v. 1999)

Autobusy

92 - vyradeny 1996

70/II - skrina B 732.20 r.v. 1988, ex. BA 1102
74/II - skrina B 732.20 r.v. 1988, ex. BA 3111

49 - vyradeny 12/2003
38 - vyradeny 12/2003

68 - je po GO s uplne novou skrinou z podniku Karosa, vyrobny stitok asi nema, vedie sa asi pod povodnym vyr. cislom
73 - ma povodnu skrinu, nejde vsak o typ B 732.1652 (papierovo asi takto dodany) ale o B 732.40, r.v. suhlasi 1990

108 - vyradeny 12/2003

71/II - skrina B 732.40 r.v. 1989, ex. BA 3124, nahrada skrine 1995

112,113 - urcite r.v. 1995, zar. 1995
89 ma asi r.v. 1996
36,40,43 - ide o typ B 932.1690 jazdili uz 1999, mali vsak blavacke a docasne SPZky, presne neviem kedy ich DPmZ zaradil k sebe!
01 az 06 - ide o typ B 952.1714, 04 az 06 lepene skla


K ev. c. 70,71 a 74 este uvediem, ze boli v roku 1995 akoze opravovane u TZZ Zilina. Oni ich namiesto opravy vymenili s blavackymi vozmi, pricom ich DPmZ evidoval pod povodnymi identifikacnymi znakmi (bezna prax u SAD). Skrine sa teda vymenili, ci aj motory, neviem (dost pravdepodobne asi ano).

Stale mam vsak este nejasnosti, ako uvadzat typy vozidiel v takychto zoznamoch. U trolejbusov je napr. problem, ze ev. c. 230 az 239 boli administrativne dodane ako 15 Tr, co dokazuje aj stitok pod oknom na celnom skoseni karoserie, aj ked ide prakticky o typ 15 Tr M (konkretne seria 10/7).
Podobne aj u autobusov, ked dojde k reko prevodovky z automatiky na paku, sa asi nikde neprepisuju VINy (uvadzane na vyrobnych stitkoch a technickych preukazoch) z typu B 731 na B 732. Dalsim problemom sa ukazuju aj dodavky Karosy z roku 1990 - vo vela prevadzkach som sa uz stretol, ze administrativne sa vedu busy ako napr. C 734.1340, aj ked
na vyrobnom stitku je uvedene C 734.40, reps. napr. DPmZ ev. c. 73.

Dalej poznamka k ev. c. 108 - samotnych vozidiel C 744 / B 741 nebolo na Slovensko dodanych az tak vela v porovnani s Cechmi. Kazdopadne vsak ide o jedno z prvych srotovani tohto typu neratajuc Bratislavu (DP) a Kosice (DP), kde sa ich nachadza vacsi pocet. Pravdepodobne prve zlikvidovanie C 744 bolo uskutocnene na banskobystrickej Karose, ktora bola udajne rekonstruovana na typ B 741. V skutocnosti by islo o velmi narocnu rekonstrukciu (teda financne...), takze bol namiesto tohto vozidla dodany novy autobus (B 841) s povodnym urcenim pre rusky trh. Kedze islo o vymenu, povodny bystricky bus skoncil asi v Karose Vysoke Myto, kde ho mozno zosrotovali, alebo predali na vychod.
Na okraj - v prevadzke je este aj jeden z prototypov C 744(CK-1, r.v. 1986) v Trnave.

Ked som bol naposledy v Ziline v aprili 2004, bolo v garazach DPmZ odstavenych viacero busov urcenych na vyradenie. Cisla som vsak nemal cas zistovat. Po zaradeni nizkopodlaziek ich koniec asi nebude daleko.

Na zaver Vam uz iba zelam dobre pocasie v Ziline, pretoze tu v Trencine to privetivo nevyzera.
Reakcia na: Valec #427:
Tak hádam ťa spoznám podľa popisu. Ja prídem už asi 5:10 linkou 201, preistotu keby dačo vypadlo. Navyše teraz je výluka, ktovie ako budú tie prvé odchody dodržané. Ja budem mať rifle a taký zelený menší ruksak.
Reakcia na: Miro #422:
Mal by to byť, ako hovorí Vladimír, Teherán. V 90-tych rokoch tam bolo dodaných 35 trolejbusov 15Tr.
Reakcia na: Vladimír #425:
Ja by som to tiež prečítal, arabčinu som sa učil, ale tá fotka je dosť neostrá a s veľmi malým rozlíšením.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement