Historický kalendár:
7.2.1998 - Otvorenie krátkeho úseku trolejbusovej trate z Ul. Matice slovenskej na Fatranskú na sídlisku Vlčince, vrátane nového obratiska trolejbusov.
1. Škoda, že slabšie sú práve tie detaily, ktoré najviac zaujímajú cestujúcich - nadväznosť spojov v ŽRIDS, ich frekvencia, možnosť prestupu aj inde než len na žel. stanici Žilina ?
2. Možno že v tej Amerike tak nevadí, že musíš nastupovať prednými dverami a platiť tej černoške za volantom, keď tam s MHD nejazdí toľko cestujúcich ?
Mňa zaujali aj pozitívne zaujímavosti, konkrétne na trolejbusoch v SF - nosiče na bicykle a plošina pre invalidov v predných dverách ? Toto by mohlo byť inšpirujúce
Pred niekoľkými rokmi som v Zákrute počul rozhovor s Ing. Popluhárom, riaditeľom DPMŽ, kde hovoril, že má ísť do ktorejsi stredoafrickej krajiny zavádzať MHD. Neviete niekto, či tam bol a tú MHD im tam zaviedol? Aj s takouto výkonovou tarifou?
To, čo sa deje v Rajeckej doline, si bohužiaľ vystihol úplne presne. Ako fanúšika železnice, presvedčeného o jej nesporných výhodách (vyššia kapacita, nezávislosť na preplnenej ceste a na počasí) ma vyslovene štve, ako sa plytvá dotáciami aj z mojich daní na desiatky autobusových spojov, ktoré idú súbežne so železnicou. Pritom som presvedčený, že by stačil zlomok tých dotácií, keby hlavnú záťaž prepravy zo Žiliny do Rajca prevzala železnica a autobusy by robili prípoje do okolitých dedín. To by bola naozajstná integrácia (samozrejme aj s integráciou cestovného) a nie to, čo je tam teraz.
A s akou slávou to uvádzali do života! Pritom je to len paródia na integráciu. Jediný náznak integrácie je v tom, že existujú akési prestupné lístky zo železnice na MHD, ale aj to len s prestupom na železničnej stanici Žilina. Pritom si myslím, že pri väčšine ciest s použitím rajeckej železnice a MHD je cenovo výhodnejšie prestupovať buď v Bytčici, alebo na zastávke Záriečie/Hálkova. Tu je mi ten prestupný lístok nanič, pretože ma vyjde drahšie než lístok na železnicu + lístok na MHD.
Ďalším paradoxom, ktorý ukazuje skôr na dezintegráciu, je dvojaká tarifa na rajeckej železnici. Môžeš si na tú istú cestu na tom istom sedadle v tom istom vlaku kúpiť lístok buď u ZSSK, alebo u ŽRIDS (čo je vlastne tiež ZSSK, ale spolu s DPMŽ) za rôznu cenu s rozdielom až tretinovým!
VLADIMIROVI:aj klamliva informacia je informacia.a na co by to ti pakovia aj rozmazavali,ze kvoli evidencii?Mam proste info,ze to bolo zavedene kvoli evidencii..ale a tak si myslim,ze tu tzv.evidenciu mohli vyriesit elegantnejsie aj bez tej koruny.a nakoniec,ked sa to zoberie z hociakej strany,ta jedna koruna,je to hanba z toho moralneho hladiska
Neviem. Keď sa v Nitre zaviedlo pre ZŤP cestovné 2 Sk, všade sa o ňom písalo ako o EVIDENČNOM cestovnom, ktoré slúži na účel, ktorý si popísal. V Žiline však tento dojem nemám. Nikde v oznamoch som o evidenčnom cestovnom nečítal, všade sa iba koštatuje, že bolo zavedené cestovné 1 Sk.
Vsak aj ti zadubeni dochodcovia si nevedia ani raz povedat:tak uz bolo dost rozkose
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Miro
A s akou slávou to uvádzali do života! Pritom je to len paródia na integráciu. Jediný náznak integrácie je v tom, že existujú akési prestupné lístky zo železnice na MHD, ale aj to len s prestupom na železničnej stanici Žilina. Pritom si myslím, že pri väčšine ciest s použitím rajeckej železnice a MHD je cenovo výhodnejšie prestupovať buď v Bytčici, alebo na zastávke Záriečie/Hálkova. Tu je mi ten prestupný lístok nanič, pretože ma vyjde drahšie než lístok na železnicu + lístok na MHD.
Ďalším paradoxom, ktorý ukazuje skôr na dezintegráciu, je dvojaká tarifa na rajeckej železnici. Môžeš si na tú istú cestu na tom istom sedadle v tom istom vlaku kúpiť lístok buď u ZSSK, alebo u ŽRIDS (čo je vlastne tiež ZSSK, ale spolu s DPMŽ) za rôznu cenu s rozdielom až tretinovým!