Na druhej strane sa cestovanie UPLNE zadarmo pre dochodcov malo odstranit uz skor. Nemuselo to byt vobec polovicne cestovne, uplne by stacila 1 Sk. Je to suma, ktora by dochodcu urcite nezabila. Totiz ked je nieco zadarmo, preco to nevyuzit, ze. A tak ti dochodcovia, co su schopni aj niekolkokrat denne sa previezt MHD do hypermarketu len preto ze tam usetria 5 Sk na jednom nakupe a inak nemaju cely den co robit a MHD maju zadarmo, aspon uz nebudu preplnat zbytocne prostriedky MHD. Ale uplne by stacila 1 Sk.
Vsak aspon vidis,aka chatra to na DPMZ.Oni tam,akoby im to vobec nemyslelo.Vsak to je aj dokaz toho,co si uviedol vo svojom prispevku.A este dodavam,akurat som sa vratil do roboty s presadanim 2krat a zistil som,akoby sa po dochodcoch zlahla zem.Doteraz mali od nich aspon 5.-Sk,resp.6.-Sk a ked im to zdvihli na 7 a 8.-Sk,nemaju ani prinos z tych 5;6Sk.tak teraz maju co chceli.Ale aj tym,ze sa ulakomili a isli aj po ZTP,ktori maju platit 1.-Sk,tak to uz o niecom svedci,prinajmensom o ich hanbe.Si viem zivo predstavit,ako ti revizori budu zaobchadat s takouto osobou,ktora napr.je po tazkej obrne,trpi vysokym stadiom zabudlivosti a kolki ani nebudu si moct z tychto dovodov oznacit listok.a navyse od takehoto velmi choreho cloveka,co doslova zivori vymahat pokutu.
S prichodom novej Tarify DPMZ "salamunsky" vyriesil cestovanie pre studentov: daju sa uz sice pouzivat JCL papierove, ale kvoli tomu musi mat clovek pri sebe este MCK. Ale ked ju uz chcem teda aj vyuzit ako cestovny listkok, nech sa nemusim vlacit s papierovymi listkami, (ked teda nechcem aby som ju popri svojom ISICu nosil ako druhe potvrdenie o navsteve skoly za 160 Sk), nemozem, pretoze DPMZ v sucasnosti umoznuje nabit si MCK az od 40 jazd vyssie.
Namiesto toho, aby nechali tak ako doteraz nabijanie od 10 jazd a zrusili to debilne obmedzenie na 30 dni platnosti (aspon u 10 jazd), tak musim mat MCK, ktora je mi zbytocna, kedze ISIC vydany mojou skolou preukazuje moj status studenta a popri tom si musim zhanat este papierove listky. Proc neco delat jednoduse, kdyz to jde zlozite, ze.
Vsak to je to,este naklady na vyrobu 1.-Sk listka budu urcite vyssie,ako 1.-Sk.ale keby bol hned 50halierov,co ziska DPMZ?len tymto ziskali hanbu tak ci tak.Pre jednotlivca,ktory kvoli zdrav.stavu je nuteny sa prepravovat aj 5krat za den s prestupovanim,tak za mesiac ho to vyjde aj na 150Sk.,pre takeho viac ako dost
Pokiaľ im mesto uhrádza stratu z výkonu vo verejnom záujme, môže mať požiadavku presnej evidencie predaných CL za účelom stanovenia presného doplatku.
Ale netvrdím, že to musí byť tento dôvod. Len tipujem.
Re #2876 Jozef: Nesúhlasím! Akože stratové? To, čo v stánku zhltne provízia za predaj, to vo vlastných zariadeniach a predajniach DP zhltnú náklady na ich prevádzku. Údržba automatov nie je zadarmo.
Re #2879 Jozef: Z Tvojho príspevku ide strach. Máš akosi príliš "žilinské" myslenie.
---
Btw., v najbližšom čase sa chystám navštíviť Žilinu. Nebol by som proti, keby sme sa my, účastníci tohto fóra, spoločne stretli a pokecali "absolutely online"
a okrem toho, pomaly prichadzam nato, ze koli ich normam sa mi pomaly neoplati pouzivat MCK, ked som pokutovany koli tomu, ak chcem si dat predcasne nabit kartu. Mozno je tam nejaka zlava, oproti pouzivaniu cest. listkov,... ale problem je v tom, ze najmenej sa da nabit 40 jazd, a to vystaci skoro presne na mesiac, pokial cestujem do skoly alebo prace.., ale co ak som tyzden chory, potom mi cast jazd prepadne, a tym padom ma to vyjde asi tak, akoby som pouzival cestovne listky..
vsak prave, je to normalne trapne.., a dost to zhorsuje profil mesta.., darmo to len znechucuje verejnost, drzitelov ZTP moze byt sto, mozno tisic.., takze zisky dp budu budu aj tak minimalne, mozno este budu aj koli tomu stratovi.., som zvedavy, ake su celkove naklady na vyrobu jednokorunoveho listka..
Ale aj tak si myslim,ze je trochu chore,aj ked s jedna o 1.-Sk tuto pozadovat o drzitelov TZP.A tiez si myslim,ze na tychto pasazieroch DPMZ az tak by neutrpel na ujme,keby to mali dalej tito za 0 Sk.vsak takychto drzitelov nie je az tak vela
a inac okrem toho,..predaj v stanku je ovela rychlejsi, ako v automate, cize ked vidim, ze mi prichadza nejaky bus, tak je jasne, ze pokial je ta moznost tak kupim listok v stanku.., pretoze ak by som cakal,. dokym mi ten listok automat "nevyrobi" tak by mi ten dany bus uz 4 razy usiel.., a dost casto byvaju v automatoch problemy s mincami..niekedy nezoberie napr. 10 korunacku, inokedy zase inu mincu, a najhorsie je , ked nemam pri sebe drobne.. . Pokial by malo byt v Ziline realitou, ze ludia by si museli kupovat cest. listky iba automate, tak by museli zvysit pocet automatov..
..neviem, ci to tu uz bolo spominane, ale aj tak myslim, ze sa stankarom oplati predavat tie listky.., pretoze tym padom ma vecsi pocet zakaznikov , ako stanky, kde sa nepredavaju cest.listky, preto su aj znamejsie,..a ked niekto si ide kupit listok, tak dost casto, okrem toho listka si este nieco prikupi navyse (napriklad, ak si chce kupit tovar : cigarety, noviny, cest.listok, tak ak si ma vybrat medzi dvoma stankami, ktore su aj relativne blizko seba, a len v jednom z nich sa tie listky, okem tych dvoch dalsich tovarov predavaju,. tak je jasne, ze zakaznik si vyberie prave ten..)
A nebolo to myslené tak, že stánkari začínajú rušiť predaj CL. (v tomto štýle bol písaný aj jeden článok v novinách) Lebo 0,05 Sk na lístok ekonomiku žiadneho DP na Slovensku neohrozí.
To nebola moja myšlienka, hoci s ňou súhlasím. Pôvodne som napísal, že na januárovom zasadnutí MsZ BA povedali, že "v stánkoch začínajú rušiť predaj cestovných lístkov". Predpokladám, že asi na to majú dôvody a keď to bude výrazná úspora nákladov, tento krok budú nasledovať aj ďalšie DP.
Myšlienku som našiel na MsZ v Bratislave a myslím si, že je správna. V tejto zložitej ekonomickej situácii pre DP treba šetriť každou korunou. Ver mi, že aj vývoj v Žiline sa bude uberať týmto smerom. Koľko podvodov bolo už v Bratislave s falošnými lístkami medzi stankármi. Dokonca sa museli dať tlačiť nové typy lístkov. Koľkí stankári doteraz nezaplatili dopravným podnikom za faktúry. Takto sa bude aspoň predchádzať škodám. ?
Na Tvoju otazku odpoved: Napriklad Ceske drahy ponukaju listok lacnejsie, ak si ho kupis v automate. To ano. Ale aby bol listok v zakladnej cene len v automate a inde za drahsie, to sa nehnevaj, to je blbost. Keby bol o korunu drahsi listok v stanku, tak si ho tam nikto nekupi, a ti stankari ich budu objednavat logicky este menej a tym padom uplne zanikne predaj CL v stankoch. To chces dosiahnut?
Cenovo zvýhodnený sú cestujúci kupujúci si predplatné CL. Hádam nechceš robiť rozdiel medzi dvoma cestujúcimi, ktorí použijú rovnaký produkt len preto, že si ho kúpil každý u iného distribútora. To ako keby noviny predávali v redakcii alebo v tlačiarni lacnejšie ako v stánku. Samozrejme teraz neberiem do úvahy tovar (služby), ktoré nemajú výrobcom stanovenú cenu.
Potrebovali by sme vedieť aké sú obchodné podmienky pri predaji CL a koľko lístkov sa predá cez stánky. Ak by to bola 1 Sk, tak je to veľká strata pre každý DP. DP má niekoľko predajných miest a množstvo automatov, a to nie sú zanedbateľné náklady. Denne obieha všetky automaty pracovník DP na osobnom automobile a na predajných miestach sú ďalšie zamestnakyne. Okrem toho pracovná sila je drahá, a preto by sa mali zamestnankyne na predajných miestach čo najviac vyťažiť. Môj návrh predkladám ináč. Nemali by byť cenovo zvýhodnený cestujúci, ktorí nakupujú cestovné lístky na predajných miestach DP?
Nesuhlasim. Ak ma niekde byt zdrazeny jednorazovy listok, tak iba a jedine u vodica. Tym sa ludia prinutia kupovat listky u vodica iba ak ich nezozenu inde. Preco by sme ich mali "pokutovat" za to, ze si kupuju listky v stanku? (Inak povedane, za to, ze momentalne nemaju drobne?)
Stankarom podla mna staci, ak dostanu ako marzu 10% ceny listka. V Presove mi totiz jedna znama, co sa isty cas zivila ako stankarka na otazku, preco nema listky, povedala, ze z casopisov a novin ma pre seba 10%, z cigariet aj viac (bolo to este pred kolkovanim) zatialco z listka iba 3%.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Rebel