Navyse to uz ani nie je kruhovy objazd, len zuzenie vozovky. Vodicom sa nechce spomalovat a obchadzat do do kruhu a tak idu aj cez ten "chodnik" z dlazdic, co tam je dokola, pretoze ma na vysku len cca 1 cm.
Ale v tom pripade uz bude zbytocne vyhradzovat jeden pruh, iba pre MHD by to bol luxus. Kedze by ten kruhak pri Lidli zmizol, uz by sa tam netvorili kolony a auta by isli s MHD v dvoch prudoch az k tomu kruhaku pri Carrefoure. A pri nom uz take velke kolony nebyvaju, navyse tam by sa to dalo vyriesit prednostnym vyjazdom MHD zo zastavky. A ako navrhoval Jozef, vyznacit vjazd ku Carrefouru este pred tym kruhakom.
To by mala byť úloha polície, aby na to dohliadala a vodičov patrične vychovávala. Tu by ale veľmi pomohlo zrušiť ten nezmyselný kruháčik pri Lidli. Tak by ten vyhradený jazdný pruh pokračoval v jednom aj druhom smere až na zastávku.
Len drobná poznámka: Tvoje fotografie nezobrazujú súčasný stav, tipujem tak dva-tri mesiace dozadu. Dnes sú už dokončené obrubníky okolo toho domu, namaľované jazdné pruhy a spod podjazdu sa nevychádza do protismeru tak, ako autobus na obrázku č. 5, ale doprava tesne okolo toho domu. Je to o niečo lepšie, ale aj tak je to dosť blbé. Zaujímavé je aj to, že na tvojej fotografii je značka "Daj prednosť v jazde" a dnes, keď je to o niečo menej nebezpečné, je tam stopka ?
No ale chcem to vidiet, ze vodici budu respektovat pravo vozidiel MHD prednostne sa zaradit, navyse ak tie kolkony budu byvat dlhe a vodici budu nervozni, vsak aj na obycajne vyjdenie zo zastavky musi niekedy vodic dost cakat, kym ho niekto pusti.
Vylepšením súčasného stavu s minimálnymi nákladmi by bolo vyhradenie pravého jazdného pruhu od Shellky po kruháčik Lidl pre busy, aby takto vozidlá MHD mohli nerušene predbiehať kolónu, ktorá sa tvorí v smere z mesta.
V opačnom smere by situáciu dosť zlepšil odbočovací pruh z Obchodnej doprava na Vysokoškolákov mimo kruháča a opäť by som pravý pruh pri OMV vyhradil pre busy.
Presne tak, z vedľajšej cesty sa tam vychádza priamo do jediného priebežného pruhu v smere od Čadce. Je tam stopka a je to do kopca. Vodiči vychádzajúci z vedľajšej sú v špičke odkázaní na solidaritu tých na hlavnej. Ak by tam ten dom nebol, tak by v smere od Čadce boli dva jazdné pruhy a ešte tretí by bol pre autobusy, vychádzajúce spod podjazdu na zastávku. Tento tretí pruh potom za zastávkou pokračuje spolu s dvoma priebežnými na most cez Váh a ďalej slúži ako odbočovací pre smer na Kysuckú a Ľavobrežnú. Takže v skutočnosti nie dva, ako píšu v novinách, ale až tri jazdné pruhy sú tam zvedené do jedného.
Okrem toho chodci, ktorí budú prechádzať popri tom dome z podchodu k zastávke MHD smerom do mesta, budú mať k dispozícii jeden meter široký chodník hneď vedľa nepretržitého prúdu vozidiel.
Zatiaľ je tam nechaný aj priechod pre chodcov cez štvorprúdovku, keďže podchod ešte nie je dokončený. Kvôli tomu je tam rýchlosť obmedzená na 20 km/h. Medzi nami, až ten priechod zrušia, bolo by potrebné dať tam nejakú zábranu, ktorú by človek nedokázal preliezť, pretože k podchodu je to nejakých odhadom 50 metrov od zastávok a ako vieme, chodec je tvor lenivý ?
Spredu ako tak vyzerá ten neobývaný dom, ale zozadu je to jedna veľká kolmá neomietnutá stena. Však ty tu stavbu poznáš. Pri vyvlastňovaní prídu odhadcovia na nehnuteľnosti a mám pochybnosti, či dostanú aspoň toľko koľko ponúka SSC. Ten výjazd na hlavnú pre autobusové linky č. 27 a tiež L29 je v tomto čase nenormálny.
Ja by som postup majitelov podielu na nehnutelnosti v Budatine nazval slovom vydieranie. Ich naroky budu mat samozrejme vzostupny charakter. Pritom trhova hodnota domceku sa rovna nule. Bezbrehy liberalizmus, ktory v nasej krajine momentalne vladne, kladie vysoke naroky na inteligenciu jednotlivca. Tu chlapci maju co dohanat. Ten dom uz aj tak nebude nikdy sluzit svojmu ucelu. Akurat ohrozuje bezpecnost ucastnikom CP.
Hehe, tak za toto 3,5 mil. + 2 byty navrch? ? Keby im aj SSC za to vyplatila to, co im ponukala, tak by som asi na nich podal trestne oznamenie. Vsak tuto nehnutelnostou s takouto polohou by ziadna realitka ani len nezaradila do ponuky ☺ .
Prave preto ma to o to viac udivuje. V Tepicke musela vlada rozhodnut o tom, ze ide o vyznamnu investiciu, kdezto v Budatine je priamo zo zakona dana moznost vyvlastnenia.
Ja myslim, ze ked sa uz najvyssi predstavitel mesta tak vehementne snazi o vyvlastnenie v susednej obci, mohol sa tak snazit aj v Budatine.
Nachystal som vám päť fotografií toho domu v Budatíne, ktorý prekáža ukončeniu privádzača a samozrejme aj MHD. Fotografie sú na www.mestskadoprava.sk, alebo priamo na: http://mestskadoprava.sk/diskusia/viewtopic.php?t=34 Aby ste mali obrázok tak si kliknite potom na "Download".
V tomto prípade niekto poriadne zaspal a to je SSC. O tomto probléme sa hovorili už niekoľko rokov, počas celej výstavby. SSC zanedbala svoje povinnosti v plnom rozsahu, lebo vyvlastňovací proces je pomerne náročný na čas. S Tepličkou sa to nedá zrovnávať, hoci vláda SR označila ako stavbu vo verejnom záujme, zistili však, že je lepšie dohodnúť sa. Tento mesiac mesiac štát cez svoje spoločnosti Goinvest I a II urobí výmenu pozemkov. http://www.zilina.sk/index.php?page=ukazspravu&id=1043&nadpis=Spravodajstvo
Cena za neobývanú budovu vysunutú do cesty je skutočne prehnaná. Z bočnej a zadnej strany je jednoposchodová budova neomietnutá, tehlová stavba, niekoľko rokov neobývaná a predpokladám, že bez vybavenia (voda, plyn). Za objektom je pár metrov štvorcových záhrady bez slnka. Tento objekt na takomto mieste bol nepredajný a hodnota, ktorú ponúkala SSC sa mi zdá príliš vysoká.
Ja mám taký dojem, že jeden z dôvodov stavby takýchto kruháčikov môže byť znepríjemnenie prejazdu určitými trasami pre tých, ktorí tade nemusia ísť. Z toho dôvodu považujem kruháč pri Kauflande za opodstatnený a pohral som sa v mojom návrhu #2564 s myšlienkou pridať jeden kruháč mimo križovatky s Obchodnou, približne na úrovni priečelia Carrefouru. Tak by sa jemne "prinútili" tí, ktorí tu nemajú cieľ, aby nepoužívali Vysokoškolákov na tranzit, ale aby išli po Obchodnej, prípadne úplne inou trasou. To prispieva aj k vyššej bezpečnosti chodcov, ktorých je v oblasti sústredenia h- a s-marketov naozaj dosť.
Iná možnosť, ako zvýšiť bezpečnosť chodcov, sú spomaľovacie prahy alebo dokonca vyvýšené priechody pre chodcov. Toto riešenie je myslím dosť dobre uplatnené v Bratislave pri Shopping centre Avion. Len ich tam mohli lepšie vyznačiť. Minule som tam za tmy na jeden takýto priechod nabehol asi štyridsiatkou (práve nebol nablízku žiadny chodec) a dobre to so mnou zahúpalo ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Miro