Včera som sa mimoriadne, neočákavane a po dlhom čase opäť krátko zastavil v Žiline s partiou chalanov na ceste do Trenčianskych Teplíc. Autom sa šlo dosť zle tak sme odparkovali na Štefánikovej a šli sa prejsť do mesta. Na Hlinkovom nám. sme sa akurát bavili o tunajšom primátorovi, ako raz vykonal potrebu z nejakého balkóna na námestie, či to nebolo náhodou práve na tomto, keď sa tu jeden žobrajúci bezdomovec otočil ku vchodu do nejakého obchodu s náboženskou tematikou a vykonal tam potrebu... O pár minút ďalej na Veľkej okružnej, neďaleko Spanyolovej, prekvapil pre zmenu nejaký opilec, ktorý začal vykonávať potrebu rovno pred našími zrakmi... Žartovne sme usúdili, že je to asi miestna tradícia. ? Prekvapujúco sme však mali to šťastie sa následne prvykrát v ZA odviesť práve najstarším trolejbusom #211 na L8 do OC Dubeň. ? V Dubni sa nám veľmi páčilo, pričom sme sa jednoznačne zhodli, že v rámci SR je toto centrum najkrajšie, najživšie a s veľmi priaznivými cenami (tie akciové a výpredajové sme nebrali do úvahy). Odchádzali sme odtiaľ veľmi spokojní, aj s neplánovanými nákupmi. 5-hodinové meškanie nám vynahradila nepravidelná trenčianskoteplická električka (č. 411 903-8), na ktorú sme v Trenčianskej Teplej prestúpili takmer priamo z auta. ?
Z Ul. Vysokoškolákov môže byť vjazd aj výjazd pre LIDL, ale len správnym smerom. Cez vjazd sa dostanú všetky vozidlá, lebo aj tie ktoré sú na druhej strane štvorprúdovky majú možnosť otočiť sa na blízkom kruhovom objazde. Čiže vjazd zo smeru od Carrefouru a výjazd len smerom k nemocnici. Medzi štvorprúdovku vložiť panely ako je to vyššie na štvorprúdovke medzi Baumaxom a Carrefourom, aby sa vodiči správne zatáčali. Čo si spomínal tú komunikáciu "Poštová", správne je po celej dĺžke Obchodná, je skutočne nevyužitá a pre výjazd smerom na sídlisko Vlčince by pokojne postačovala.
Stále mám pred očami ten pľuvanec a ťažkosti ako sa tam točia trolejbusy. Vo vozidle vyhlásia zastávku "Vysokoškolákov" ľudia vstanú, na pľuvanci stratia stabilitu a hodí ich to na ostatných cestujúcich a kým sa stačia ospravedlniť, tak ich to hodí po druhýkrát, lebo vozidlo sa zas prudko stočí doprava na zastávku.
Napadlo ma, ze by sa od Lidla mohla urobit taka mozno uzsia jednosmerna (pre smer od Lidla) komunikacia na mieste terajsieho chodnika popri OMV s vyustenim na ul. Postovu tesne pred velkym kruhovym objazdom a z Lidla do mesta by sa pokracovalo cez kruhovy objazd pri Carrefoure. A bol by tak vybaveny vyjazd od Lidla v smere na Vlcince, pre prijazd by sluzil sucany vjazd z ul. Vysokoskolakov.
Co vy na to?
Tú vetu si mohol riaditeľ odpustiť, lebo sú aj dôchodcovia od 70 rokov viac, čiže aj nad 80 rokov. Hranica bola určená do 70 rokov, lebo nad 70 rokov je už staroba. MsZ Uznesením č. 79/2004 schválilo okrem iného aj "Základné cestovné, rozsah a výšku základných zliav v MHD v Žiline podľa predloženého návrhu". To je všetko, ale od kedy je účinnosť nevieme. Zatiaľ sa vozia dôchodcovia postarom. Nevidel som ani "nové" zľavnené lístky za 30% cestovného (asi za 8 Sk) a nerozumiem ani formulácie o študentoch " ktorým sa ďalšie zľavy rušia". Síce nevieme aké alebo tie zatajené, čo takmer nikto nevyužíval. Myslia tým pravdepodobne použitie papierového lístka namiesto MČK. Zajtra pôjdem na zákaznícke miesto DPMŽ a opýtam sa.
Podla projektantov je tam zrejme preto, aby sa na nom mohli otocit ti, ktori idu opacnym smerom, t.j. na Vlcince. Baumax je totiz medzi dvomi, takze sa mozes otocit pri jadze na obe strany. Ale samozrejme je ho treba zrusit riesit inak.
S týmto aj ja súhlasím, lebo najväčšia brzda je malý kruháči pri LDL-i. Zrušil by som ho a vjazd by bol len z jedného smeru. Aj do Baumaxu ak chce niekto ísť, tak sa musí otočiť pri Kauflande alebo zíde asi o 50m naspäť, kde je vjazd len z jedného smeru. Prečo by sa do LIDL-a nemohli ísť otočiť na kruhový objazd pri Carrefoure, ktorý je len pár metrov ďalej?
Fotografie sú zo 6.11.2004. ale ten obrubník okolo toho domu tam už bol, len ho zle vidieť. V tom čase robili okolo toho podchodu a pílili jeden strom. Budem tam musieť ísť a pozrieť si tie zmeny.
Ja len, ze doteraz tam podla nich rozdiel bol a starsim ako sedemdesiatrocnym tolerovali cestovanie gratis a teraz zistili, ze dochodcovia su v podstate rovnaki.
Kym medzi 69 a 70-rocnym dochodcom rozdiel skutocne nieje, medzi dochodcom(nezarabajucim) a 59rocnym clovekom (nedochodcom, zarabajucim) rozdiel je. Zaujimave, ze dochodcom nevadi, ze kupuju chleba za rovnaku cenu ako ini ludia ale cestovne by chceli mat zadarmo...
Skutocny rozdiel medzi dochodcom a 59 rocnym clovekom nie je a preto budu dochodcovia platit plne cestovne. Rovnako nie je velky ani rozdiel medzi vysokoskolakom pred statnicami a ostatnou nestudujucou verejnostou a preto budu vsetci cestujuci jazdit za plne cestovne. No a DPMZ ma tip na dalsie rusenie zliav. ☺
Inak napr. tie preplatne CL studentske jednopasmove (co DPMZ nikde nezverejnuje) ziadnu komercnu zlavu neobsahuju (teda cena je 5 Sk x pocet jazd), takze mozno ze aj dvojpasmove urobia bez komercnej zlavy.
Presne tak, je to vlastne taká križovatka s opačnými pravidlami, kde sa dáva prednosť zľava, protiidúcim odbočujúcim vľavo dávajú prednosť tí, ktorí idú priamo a vozidlá odbočujúce vľavo sa nevyhýbajú vľavo, ako na normálnej križovatke, ale vpravo. Tiež sa tam na rozdiel od bežnej križovatky dá ľahšie otočiť.
článok o úpravách cestovného: http://www.zilina.sk/index.php?page=ukazspravu&id=1042&nadpis=Spravodajstvo
Tam ma zaujala čarovná veta: "Skutočný rozdiel medzi 69 a 70 ročným dôchodcom veľký nie je a preto bola aj schválená rovnaká cena pre obidve kategórie." Potom by sa na rovnakom princípe dala zrušiť aj zľava pre deti do 16 rokov, veď medzi dieťaťom 15 a 16 ročným tiež nie je veľký rozdiel ?
Okrem toho sa tam hovorí o zrušení "ďalších zliav" pre študentov. Ktoré to sú? Že by to znamenalo zrušenie množstevných zliav pre študentov a tým pádom rovnakú cenu bez ohľadu na to, koľko jázd si študent kúpi?
Navyse to uz ani nie je kruhovy objazd, len zuzenie vozovky. Vodicom sa nechce spomalovat a obchadzat do do kruhu a tak idu aj cez ten "chodnik" z dlazdic, co tam je dokola, pretoze ma na vysku len cca 1 cm.
Ale v tom pripade uz bude zbytocne vyhradzovat jeden pruh, iba pre MHD by to bol luxus. Kedze by ten kruhak pri Lidli zmizol, uz by sa tam netvorili kolony a auta by isli s MHD v dvoch prudoch az k tomu kruhaku pri Carrefoure. A pri nom uz take velke kolony nebyvaju, navyse tam by sa to dalo vyriesit prednostnym vyjazdom MHD zo zastavky. A ako navrhoval Jozef, vyznacit vjazd ku Carrefouru este pred tym kruhakom.
To by mala byť úloha polície, aby na to dohliadala a vodičov patrične vychovávala. Tu by ale veľmi pomohlo zrušiť ten nezmyselný kruháčik pri Lidli. Tak by ten vyhradený jazdný pruh pokračoval v jednom aj druhom smere až na zastávku.
Len drobná poznámka: Tvoje fotografie nezobrazujú súčasný stav, tipujem tak dva-tri mesiace dozadu. Dnes sú už dokončené obrubníky okolo toho domu, namaľované jazdné pruhy a spod podjazdu sa nevychádza do protismeru tak, ako autobus na obrázku č. 5, ale doprava tesne okolo toho domu. Je to o niečo lepšie, ale aj tak je to dosť blbé. Zaujímavé je aj to, že na tvojej fotografii je značka "Daj prednosť v jazde" a dnes, keď je to o niečo menej nebezpečné, je tam stopka ?
No ale chcem to vidiet, ze vodici budu respektovat pravo vozidiel MHD prednostne sa zaradit, navyse ak tie kolkony budu byvat dlhe a vodici budu nervozni, vsak aj na obycajne vyjdenie zo zastavky musi niekedy vodic dost cakat, kym ho niekto pusti.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Jakub