Nachystal som vám päť fotografií toho domu v Budatíne, ktorý prekáža ukončeniu privádzača a samozrejme aj MHD. Fotografie sú na www.mestskadoprava.sk, alebo priamo na: http://mestskadoprava.sk/diskusia/viewtopic.php?t=34 Aby ste mali obrázok tak si kliknite potom na "Download".
Jozef
Ja som sa s tými kruháčmi stretol vo Francúzsku a v Taliansku. Videl som aj malé kruháčiky a somozrejme aj veľké. Radi do nich umiestňujú kvetinové výzdoby, fontány, sochy ale aj obelisky. Páčili sa mi kruhové križovatky uprostred miest, ale aj napríklad pred železničnými stanicami, kde po vybudovaní železničnej stanice spojili mesto s novými cestami (bulváry). Väčšinou pred stanicou boli ukončené kruhovým objazdom. Tu sa otáčala MHD, taxi a osobné autá. Niekde mali k železničným staniciam vybudovanú pešiu komunikáciu obklopenú stromami (alej) a po okrajoch viedli dve dvojprúdové komunikácie ukončené pred stanicou pekným kruháčom s fontánou. V týchto mestách sa toto vyvíjalo plánovite a prirodzene, tak ako sa rozširovala urbanizácia mesta.
Vráťme sa ale domov. U nás vznikli všetky kruhové objazdy už na jestvujúvich komunikáciach, prípadne pri prestavbe. Tragédiou je, že projektanti týchto stavieb asi necestujú do sveta, alebo projektujú stavby na objednávku. Nemohlo by sa stať, že Ul. Vysokoškoákov zostala po ich zásahu znehodnotená. Prvý budovaný kruhový objazd pri Dubni mohol byť riešený veľkoryso, veď miesta tam bolo dostatok. To nikto nepredpokladal dopravnú záťaž vrátane MHD? Komunisti stavali Rondel možno pred 20 rokmi s výhľadom do budúcnosti. Dodnes ho nikto nekritizuje, lebo tam nie sú nijaké zápchy. Druhý pľuvanec pri Kauflande mohol byť väčší a tretí, ktorý brzdí dopravu najviac tam už nemal byť postavený vôbec. Taká konská stajňa akou je budova LIDL-a musela byť postavená akurát na tom mieste? Aj za Kauflandom medzi budovou Slovak telecom a poliklinikou bolo miesta dosť a prístupová cesta mohla byť z Obchodnej ulice na Vlčincoch. Aké sú teraz východiská?