Teraz konkrétne:
1.) kruhový objazd pri Carrefoure spĺňa ako tak podmienku rovnomernej záťaže zo všetkých 4 smerov. Jeho vonkajší a vnútorný priemer mali byť podstatne väčšie. To sa už dnes nedá realizovať bez toho, aby sa nezlikvidovalo čerpadlo Slovnaftu. Je to náhoda, že ho postavili tak blízko ku križovatke a nenechali žiadnu priestorovú rezervu ?
2.) z každého smeru vchádzajúceho do kruhového objazdu sa malo urobiť priame pravé odbočenie mimo objazd. To by využilo pravý pruh na štvorprúdovke a výrazne odľahčilo jazdný pruh na objazde. A dokonca sa to dá dorobiť ešte aj teraz, napr.výjazd Obchodná-Vysokoškolákov (smer nemocnica) by využila aj MHD bez zdržania na kruháči.
3.) kruhový objazd pri Kauflande vôbec nespĺňa podmienku rovnomernej záťaže zo všetkých 4 smerov. Hlavný smer je ul.Vysokoškolákov, vjazd a výjazd od Kauflandu je podstane menej exponovaný a smer od internátnej ulice okrem zásobovania Carrefouru a niekoľkých osobných áut nevyužíva takmer nikto. Tu je vhodnejšia svetelná križovatka.
4.) kruhový objazd pri Lidli nespĺňa ani normové parametre pre šírku a polomery komunikácie. Je príznačné pre Žilinu, že tu môžu byť takéto stavby vôbec skolaudované a uvedené do prevádzky...
5.) keď predstavitelia mesta a investor (a bohužiaľ aj p.Popluhár sa k nim pridal) zdôvodňovali výstavbu kruhových objazdov, argumentovali rovnomernosťou záťaže zo všetkých smerov vchádzajúcich do objazdu. Ako to mohli tvrdiť, keď investor objednal dopravný prieskum 2 roky po uvedení do prevádzky !? Pritom túto podmienku spĺňa len objazd pri Carrefoure.
1.) kruhový objazd pri Carrefoure spĺňa ako tak podmienku rovnomernej záťaže zo všetkých 4 smerov. Jeho vonkajší a vnútorný priemer mali byť podstatne väčšie. To sa už dnes nedá realizovať bez toho, aby sa nezlikvidovalo čerpadlo Slovnaftu. Je to náhoda, že ho postavili tak blízko ku križovatke a nenechali žiadnu priestorovú rezervu ?
2.) z každého smeru vchádzajúceho do kruhového objazdu sa malo urobiť priame pravé odbočenie mimo objazd. To by využilo pravý pruh na štvorprúdovke a výrazne odľahčilo jazdný pruh na objazde. A dokonca sa to dá dorobiť ešte aj teraz, napr.výjazd Obchodná-Vysokoškolákov (smer nemocnica) by využila aj MHD bez zdržania na kruháči.
3.) kruhový objazd pri Kauflande vôbec nespĺňa podmienku rovnomernej záťaže zo všetkých 4 smerov. Hlavný smer je ul.Vysokoškolákov, vjazd a výjazd od Kauflandu je podstane menej exponovaný a smer od internátnej ulice okrem zásobovania Carrefouru a niekoľkých osobných áut nevyužíva takmer nikto. Tu je vhodnejšia svetelná križovatka.
4.) kruhový objazd pri Lidli nespĺňa ani normové parametre pre šírku a polomery komunikácie. Je príznačné pre Žilinu, že tu môžu byť takéto stavby vôbec skolaudované a uvedené do prevádzky...
5.) keď predstavitelia mesta a investor (a bohužiaľ aj p.Popluhár sa k nim pridal) zdôvodňovali výstavbu kruhových objazdov, argumentovali rovnomernosťou záťaže zo všetkých smerov vchádzajúcich do objazdu. Ako to mohli tvrdiť, keď investor objednal dopravný prieskum 2 roky po uvedení do prevádzky !? Pritom túto podmienku spĺňa len objazd pri Carrefoure.
Jakub
Ad zavadzanie - nie je mi jasne, o com hovoris, to, co som tu pisal, som podlozil tvrdeniami. To, ze tebe vyhovuje, ze na meskanie spojov sa budes informovat u riaditela, to, ze tebe vyhovuje sucasna protireciaca si Tarifa, to, ze ty si nevies vynachvalit sucasny system, zatial co pre ostatnych to znamena len komplikacie v doprave, to je tvoja vec. Ale snad mozem napisat kriticky pohlad na vec. Toto forum nepatri DPMZ a preto si myslim, ze kriticke prispevky su a mali byt vitane, aby sme sa pohli dalej. Ty budes vzdy nekriticky obhajovat DPMZ, nech kona cokolvek, vsetko si odovodnis, ze to tak ma fungovat, v poriadku. To by som ja mohol tebe povedat, ze ostatnych zavadzas tym, ako tu opisujes, ze mame skvele fungujuci system mestskej dopravy. Na take clanky je mozno miesto v Zilinskom vecerniku, ale toto je nezavisle forum. Boli casy, ked som aj ja obhajoval zilinsku MHD, ale v sucasnoti uz nemam preco.
Uznavam, ze moje prispevky mohli byt pisane v trocha viac kritickom duchu, ale to sposobilo poznanie, kam az sa dostala nasa MHD. Nechapem, preco by sa mal robit z DMPZ a jeho sucasneho riaditela nejaky fetis a to, co tvrdia a cinia, brat ako nejaku nedotknutelnu dogmu.