Koncom jari sa to ešte dá zniesť, keď už skončí vysoká škola, necestujú maturanti a ľudia viac chodia pešo a na bicykli. Ale takto koncom roka s blížiacimi Vianocami je to dosť nepríjemné. Som zvedavý, koľko kĺbových trolejbusov navyše aspoň nasadia.
Možno sme sa nepochopili, tak to skúsim na príklade. Stojím na Hálkovej v smere na Hájik. Trolejbus je už pri polícii, tak na tabuli svieti "1 min". Na ceste je však zápcha a spoj sa ku mne dostane až o 5 minút. Počas celej tejto doby bude na tabuli svietiť "1 min" a neskôr "<1 min". Mám za to, že systém nie je tak inteligentný, aby vedel napríklad pomocou cestných detektorov odhadnúť skutočný príchod zohľadňujúci aktuálnu premávku. Alebo sa mýlim?
Často sa tiež stáva, že vozidlo s poruchou stiahnuté do depa sa nevypne a ďalej sa zobrazuje na tabuliach. Minule takto pri nemocnici niekoľko hodín svietila linka 3 - "<1 min".
V tej poslednej vete Ťa trochu poopravím. RG, ktoré je dodávateľom palubákov pre DPMŽ, ponúka zobrazovanie/výpočet odchýlky od CP dvojakým spôsobom:
a., aktualizáciou pri každom odchode zo zastávky
b., aktualizáciou v určenom časovom intervale na základe pomeru prejdenej dráhy a priradenej jazdnej doby v úseku
Možnosť b teda umožňuje postupne zobrazovať narastanie meškania aj vtedy, ak vozidlo dlho stojí v kolóne medzi zastávkami.
Čo som si ale všimol na palubákoch, odchýlka sa zobrazuje podľa metódy a. Zrejme tento výpočet bude prenášaný aj na zastávkové tabule.
Odchody sú zobrazované obdobne, ako na virtuálnych tabuliach. Teda, keď svieti odchod v čase hh:mm, je to údaj z CP a spoj ešte nevyšiel na trasu a keď v minútach, tak je to online. Samozrejme, ak vozidlo zostane stáť desať minút v kolóne medzi zastávkami, tak na tabuli bude stále rovnaký údaj, ale to je pochopiteľné.
Chválim nové infopanely - to sme sa ich načakali. Ale nedá mi aj vytknúť, že nie sú obojstranné. Na niektorých zastávkach sú umiestnené veľmi nešťastne (ako vyšli trolejové stĺpy). Veď ľudia prichádzajú na zastávky väčšinou z oboch strán.... Dokonca aj na spoj čakajú kade-tade.
Neviete či zobrazujú reálne odchody podľa aktuálnej polohy vozidla, alebo odchody podľa cestovného poriadku?
Včera som bol nachvíľu v Žiline a bol som milo prekvapený z nového formátu špeciálnych cieľov.
Hlavne v centre mesta som už nevidel autobusové linky so scrollovaním "HURBANOVA - KONEČNÁ ZASTÁVKA". Ale pekne v dvoch riadkoch napísané "Hurbanova Konečná zastávka", s tým, že spodný riadok je inverzne.
Je uplne jedno, co sa postuje. Vzdy sa najde tlupa dobrakov, co budu vzdy a vsetko kritizovat a hejtovat. Citat tie "mudre " komentare je vyslovena strata casu. Ti nebudu s nicim spokojni.
Dopravný podnik dávnejšie zaviedol možnosť zobrazenia virtuálnych elektronických tabúľ cez internet. Po 2 alebo 3 rokoch sa s nimi rozhodol verejne pochváliť, na čo sa absurdne strhla spŕška kritiky. Viď. Facebook Žilinak. https://www.facebook.com/zilinak
Prikladám pár obrázkov z víkendu 1. a 2. Júla 2023 kde fungovala kyvadlová doprava na Trnovské Po-hody. Oba dni bol vypravený a-bus #62 ktorý je cez pracovné dni stálica z L24. Ako je vidieť aj na fotografiách. Nastavený bol iba cieľ. Číslo linky nebolo žiadne. Preto fungoval iba predný a bočný transparent. Vnútorný transparent nezobrazoval žiadne zastávky. Rovnako sa autobus nezobrazoval ani na mape na smart.ziline. V sobotu bolo v poobedných hodinách využitý minimálne čomu pomohlo aj nie úplne priaznivé počasie. Rovnako (čo je zrejmé aj z CP) odchody z Trnového často korelovali s odchodom pravidelného spoja čo malému využitiu taktiež “pomohlo”. Smerom z mesta bol podobný problém a to že pravidelné spoje šli niekoľko minút pre posilovým. A teda nakoniec posilu využívali iba tí čo nemajú predplatné lístky alebo prepravu zadarmo. Fotografie s mokrou cestou sú z 1. Júla. Tá so suchou je z 2. Júla.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mongolec