Reakcia na: Yogi616 #23292:
V pohode Je škoda, že hoci má Žilina najlepší vozový park na Slovensku, tak práve zanedbávanie autobusových liniek, čo sa týka najmä intervalov a trolejbusových liniek po skončení poobednej špičky +1h tiež po stránke intervalov dosť znižuje tú atraktivitu. Prichádzajú navyše o šoférov, resp. tých čo majú tak znechutili, keď im nedovolili vybrať kvôli podstavu dovolenky, že si proste dali PN a majú u riti, no plným právom pretože žiadny zamestnanec nie je povinný ťahať celý rok ako mulica, až ho vystrie iba preto, že vedenie nie je schopné prilákať nových šoférov ale ani sa k nim správať tak, aby ostali pracovať v DPMŽ. Gentlemanské dohody v DPMŽ (a nielen tam) neplatia vôbec = ak sa v tomto čase dohodol šofér na rozpise smien, alebo brigádnik, tak na obed to už neplatí ale vedieť mu nadriadený nedá. Iba mu to mailom pošle ako hotovú vec. Osobné neblahé skúsenosti sú: Čo nie je na papieri podpísané s osobnými údajmi a svedkami, to neexistuje, keďže národný šport na Slovensku je zjavne obrať človeka o peniaze, a ak nie to, tak aspoň o nervy a čas. Prípadne keď zájdem mimo brány DPMŽ, tak všetko životaschopné už poškuľuje po ČR, keďže je to za humnami kúsok. Je neuveriteľné, že hoci tu je vážny problém s podstavom personálu schopného viesť autobus či dráhové vozidlo, tak slovenskí manažéri spia na vavrínoch a tvária sa ako keby bol ešte čas stále. Im snáď nedochádza, že takého človeka treba nielen zverbovať, ale aj musí byť zdravý, prejsť zdravotnými testami a odbornými skúškami, naučiť sa jazdiť a aj keď dostane papiere a je spôsobilý jazdiť samostatne tak skúsenosti zbiera prvé roky kým je naozaj "hotový". A potom samozrejme musí byť zdravotne OK, čo vieme všetci aké je to ťažké. Takže ak si takého človeka podnik nevie udržať a vytvoriť mu nejaké prostredie na slušný výkon služby - nehovorím ani tak o sociálnom zázemí ako o ľudskom prístupe nadriadených, ak je iba neprznenie dňa a práce podriadeným, či kolegom nadľudský výkon, tak by mal dotyčný výrobca "dusna" zvážiť čo najskôr svoje pôsobenie na pozícií, kde prispieva k (ne)pohode zamestnancov.
Vladimír
Dá sa to riešiť buď za cenu ohromných prejazdov, ako píšeš Ty, prípadne ešte rozseknutím liniek v centre mesta (príklad voz L22 ide cez víkend ŽST - BR, BR - BY, BY - ŽST, pričom na ŽST by dorazil cca 5-10 min. po odchode iného voza smer BR).
Samozrejme, otázkou je, či aspoň v špičke, keď je frekvencia spojov vyššia, by to nešlo spraviť lepšie.
Keď sa v roku 1988 AVTD (de facto súčasné LV) zavádzala, autobusové linky mali aj mimo špičky 30-minútový interval. Ak by sa toto podarilo raz vrátiť, do pravidelného intervalu by sa to turnusovalo doslova ideálne.