Práve v týchto intenciách nad tým premýšľam. Uvažujem ešte, aký vplyv by mala prestupná tarifa na trasu linky 5, ale netrúfam si to odhadnúť momentálne.
Áno, ale ak je tam veľká skupina žiakov a študentov, ktorí ráno cestujú z Hájika do škôl na Hliny, (Solinky?) a ŽU, kvôli ktorej sa zdvojuje trolejbus na 7mičke autobusom (a poobede cestujú naspäť už bez zdvojenia), tak pre dostatočne veľký prepravný prúd sa oplatí mať osobitnú linku podľa mňa, aj keď by potom stačila napr. iba v špičke, alebo ešte by sa to obmedzilo iba na školské spoje.
Principiálne dobré je, to nepopieram, len v prípade zavedenia dobre vymyslenej prestupnej tarify mi niektoré linky, resp. časti ich trasy, mi prídu pri takejto zbytočné.
Mne, síce ako cezpoľnému, ale častému návštevníkovi sa trasovanie TB liniek zdá dobré.
Čo sa týka intervalu myslím že je nedostatočný v dopoludňajšom sedle na L4, 6, 14.
Nechce sa mi veriť že to stačí, ale odsledovanú vyťaženosť nemám, takže neviem...To musia domáci posúdiť.
IMHO linkové vedenie a (ne-)intervaly vyplývajú priamo z toho ako je nastavená tarifa...
Veď taká linka 7 by teoreticky nemusela vôbec existovať, ak by medzi 6+16 a 4+14 bol podobný interval (rovnaký alebo násobný) a nadväznosť na zastávke Polícia... ?
Pri tej žilinskej univerzite mi napadá porekadlo že šuster má deravé kopyto, alebo obdobné že doma nikto nie je prorokom.
Mne ako šotoušovi žijúcemu mimo ZA na MHD v ZA najviac vadia:
- extrémne pomalé jazdné doby (" my sme malé mesto, tu sa nemáme kam ponáhľať" - výrok ZA vodiča tbusu)
- neatraktívne intervaly (existuje nejaká nórska štúdia, bola aj spomínaná na imhd, kde sa píše že maximálna doba čakania, ktorú cestujúci akceptujú, je 15 min, ale intervaly Za tbusov mimo špičky sú 20 min a redšie, u busov ani nehovorím). To by ale chcelo navýšenie ročných výkonov MHD, ktoré si mesto objednáva. Navýšenie výpravy vozidiel by možno ani nemuselo byť, keby sa skrátili tie jazdné doby (viď predchádzajúca odrážka). Linkové vedenie mi pripadá celkom logické.
- prakticky žiadne intervaly u autobusov. Na základe prepravných prúdov a veľkostí m. č., ktoré linky obsluhujú, by mohli mať autobusy napr. cez víkend a prac. dni večer (a aj v sedle) interval pravidelne 60 minút, prípadne vybrané 120 minút. V špičke potom 20 min, niektoré linky 15 min. Tak by boli odchody ľahko zapamätateľné a výprava by bola taká istá ako dnes, možno ešte dokonca aj nižšia. Konieckoncov intervalové CP s pravidelnými intervalmi cez víkend sú napr. v NR, PO, TN, ...
- "spravodlivá" tarifa - doteraz si pamätám výrok nemenovaného Juraja, že ani v potravinách pri nákupe nemáte žiadny "predplatný lístok" na základe ktorého by ste platili nižšie sumy potravín, než aké sú uvededné, tak prečo by to malo byť v MHD? Že proste tak ako sa platí za každý jeden nákup tá cena, ktorá je pri potravinách uvedená, by to malo byť aj pri cestovaní ...
Nasledujúca poznámka samozrejme nesmeruje na Vás, ale obávam sa, že súčasná organizácia MHD v Žiline je taká katastrofálna, že lepšie riešenie by dokázala navrhnúť aj slabšie vycvičená opica so zbežnou znalosťou problematiky. A takýto stav tu takmer bez zmeny trvá už 20 rokov. Osobne sa domnievam, že jediným cieľom takéhoto trasovania a hustoty liniek je minimalizácia počtu vozidiel, aby náklady na obnovu a údržbu vozidlového parku boli čo najmenšie. Lenže naši papaláši bez ohľadu na stranícku príslušnosť nevyhnutne potrebujú financie na celkom iné investičné priority: luxusné služobné limuzíny, zlaté perá, služobné ajfóny a najmä tučné zákazky pre spriaznených podnikateľov. Najpikantnejšie na tom je to, že priamo v našom meste sídli dopravná univerzita a výskumný ústav, pre ktorý by bolo iste hračkou navrhnúť spoľahlivú, rýchlu a efektívnu organizáciu MHD.
Až donedávna som mal to šťastie, že som býval v centre, ale odkedy som sa presťahoval na koniec Vlčiniec, tak trávim podstatnú časť svojho života čakaním na trolejbus alebo grandióznymi okružnými vyhliadkovými jazdami po všetkých možných aj nemožných zákutiach nášho krásneho mesta. Keďže auto odmietam z osobných a ekologických dôvodov, tak mi nič iné ani neostáva. A to ešte mám to šťastie, že pracujem väčšinou z domu, ale keď potrebujem ísť do mesta na nákup, tak cestovaním strávim toľko času, že keby som býval pri železničnej stanici, tak to už by som mohol chodiť pravidelne na nákupy do Martina alebo hoci aj do Trenčína. Na pracovné stretnutia chodím radšej na bicykli, pretože už som trikrát zmeškal dôležitý míting spoľahnúc sa na mestskú dopravu. Pravidelný spoj MHD jednoducho nešiel a musel som čakať na ďalší.
Celá situácia ma však privádza k amoku, keď sa na sídlisku doslova potkýnam o autá zaparkované úplne všade aj na chodníkoch vzdialených 50m od cesty, pretože väčšina pracujúcich ľudí voľky-nevoľky pochopiteľne prešla na individuálnu každodennú dopravu do práce a také množstvo parkujúcich áut si súdruhovia budujúci onehdá naše sídlisko nedokázali predstaviť ani v najdivokejších snoch.
Ešteže náš múdry, čestný a pracovitý smerácky primátor Choma vymyslel fantastické riešenie - MHD zadarmo pre všetkých občanov s trvalým pobytom v Žiline. Vo výsledku tak bude financií na prevádzku MHD ešte menej a využívať ju budú ľudia s nižšími príjmami a bez auta, čiže tí istí ako doteraz. Akurát si možno častejšie doprajú vyhliadkovú jazdu, aby náhodou nezabudli, ako vyzerajú paneláky na vedľajšom sídlisku. A za tých pár eur, čo ušetria, si môžu so známymi kúpiť drink a pripiť si na večnú slávu nášho geniálneho primátora, ktorý im doprial takýto luxus priam ako z utopických rozprávok o reálnom komunizme. A ľudia, ktorí by nemali problém platiť za skutočne fungujúcu, rýchlu a spoľahlivú MHD hoci aj násobky súčasnej ceny, a ktorých treba akútne dostať z áut do trolejbusov, budú aj naďalej nútení zapĺňať každé voľné miestečko v meste svojimi osobnými približovadlami. Zatiaľ to síce pánovi inžinierovi mestskí poslanci zatrhli, ale voľby sa nezadržateľne blížia a inšpirácia u samotného vodcu štátostrany s jeho nesmierne populárnymi vlakmi zadarmo je nepochybne obrovská.
Takže toľko stručná analýza, aby ste ľahšie pochopili, prečo akékoľvek solídne návrhy lepšej organizácie MHD v našom krajskom meste majú nanajvýš hodnotu ako ukážka moderného (ne)úžitkového umenia.
Ostávam s pozdravom VIVAT SLOVAKIA a želaním, aby pánbožko ochraňoval našu krásnu krajinu pred všetkými tými Sorošmi, Merkelovými, moslimskými teroristami a začmudenými imigrantami, lebo ináč by sa z nás ešte božechráň mohla stať civilizovaná európska krajina.
Ich wußte nicht, was Wikipedia darüber gesagt hat, aber in Slowakisch haben wir ein eigenes Wort: Tyrkys. Wenn wollen wir schon dringend übersetzen ? .
"Der Isuzu Turquoise ist ein 26-31 Sitzplätze Midibus den Isuzu für den europäischen Markt in seinem Werk Anadolu Isuzu Automotive Industry & Trading in der Türkei produziert. Als Isuzu Turkuaz wird er in der Türkei als Linienbus bzw. Überlandbus eingesetzt. Im europäischen Binnenmarkt ist er als Isuzu Turquoise Euro bekannt."
Bratislavské fórum plné fotiek a postrehov z kalamity a my nič ? Spomenul som si na archívne foto zo dňa 16.01.2018. Fotené na zastávke Cintorínska. Účinkujú - Vrakosa #89, Agora #23, Iris #06.
Pochvala pre vodiča #89, za odvahu, aj za to že vykonal prvý spoj v špičke smer mesto po cca hodine.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
milan005
Čo sa týka intervalu myslím že je nedostatočný v dopoludňajšom sedle na L4, 6, 14.
Nechce sa mi veriť že to stačí, ale odsledovanú vyťaženosť nemám, takže neviem...To musia domáci posúdiť.