Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Uznávam, svoj príspevok som napísal v "príšernej slovnej a vetnej konštrukcii". 😃
Reakcia na: Vladimír #22611:
No ja som Prešovčan, hoci už zriedkavejšie využívam MHD, a používam jedine polhodinový lístok, hoci bežná cesta mi trvá 14 minút. Rozdiel desať centov medzi obyčajným desaťminútovým a obyčajným polhodinovým lístok je ozaj minimálny, a iste nie likvidačný. 🙂
Reakcia na: Majou #22599:
Hoci ekologický prínos by bol nesporný, nie som si celkom istý, či by trolejbusová trať do Zástrania mala opodstatnenie aj po ekonomickej stránke. Ak by nová zástavba indukovala taký počet cestujúcich, že by sa na linke 27 primerane zaplnili vozidlá pri celodennom intervale 15 minút (resp. 10 minút v špičke a 20 minút v sedle), oplatila by sa trať aj ekonomicky, ale nemyslím si, že je to zatiaľ reálne (bodaj by som sa mýlil). Určite by sa mi taká trať páčila, ale niekto ju musí aj zaplatiť. Potenciál rozvoja trolejbusovej siete by som videl skôr na rozrastajúcom sa Hájiku. Ekonomickejším riešením pre lokality ako Zástranie, Brodno, Bytčica, Považský Chlmec, Bánová či Vranie by mohli byť skôr parciálne trolejbusy, ktoré by sa počas jazdy širším centrom mesta nabíjali, v takom prípade by vzhľadom na súbeh liniek mala nepochybne zmysel trať z P. O. Hviezdoslava na Námestie hrdinov.
Reakcia na: Dispecer #22610:
Hej, lebo kopec času tráviš práve v Žiline 🙂 Kým som ja čas trávil v Prešove, pozoroval som tam - typické 12-minútové cesty s 10-minútovým lístkom, ktorý najprv cestujúci 2 minúty po nástupe úporne hľadal a nájsť nemohol ?
Reakcia na: Vladimír #22608:
Iste, ale v takom veľkom rozsahu to pozorujem práve v Žiline...

Možno však do istej miery v tom hrá rolu to, že rozdiel medzi 5-zastávkovým a tým na jednu jazdu v 1 prostriedku MHD je až 0,10 €, oproti prestupnému až 0,25 € (resp. 0,20 € pri zľavnených).
Reakcia na: Vladimír #22606:
Presne tak som to myslel, že tie PCL na obmedzený počet ciest sú ten problém. ?
Reakcia na: Dispecer #22604:
Toto predsa nie je špecifikum žilinskej tarify. Rovnakú "fintu" skúšajú cestujúci aj v mestách, kde je tarifa časová.
Reakcia na: S499.1023 #22603:
S tou absenciou vôle by som to nevidel tak tragicky. Za ostatné roky sa veľa vecí ponaprávalo (prakticky každá realizovaná zmena bola zmenou k lepšiemu). Tento trend by zrejme pokračoval aj ďalej, keby ho politicky nezatienil koncept bezplatnej prepravy pre všetkých domácich presadzovaný súčasným primátorom.
Reakcia na: Dispecer #22597:
Na rozdiel od minulosti je však cena štandardných PCL už dávno porovnateľná s inými krajskými mestami v SR. Takže PCL rozhodne predražené nie sú. Skôr je teda "problémom" lacnejšia alternatíva v podobe PCL na obmedzený počet ciest. Na jednej strane je to fajn ponuka pre tých, ktorí skutočne cestujú málo, na druhej strane je na debatu, či práve existencia takejto výhodnej ponuky nie je motiváciou pre ľud, aby málo skutočne cestoval (a tým šetril).
Reakcia na: Dispecer #22604:
Áno, takéto "zneužitie" je možné. Pozor však na prítomnosť revizóra vo vozidle. Pokiaľ je tam celú dobu a zapamätá si kedy cestujúci nastúpil, tak mu ani platný cestovný lístok (1 pásmo) nepomôže 😃 známy platil a navyhádal sa 🙂
Reakcia na: S499.1023 #22603:
Preto sa dnes stávajú prípady, že "cestujúci zneužívajú MHD" štýlom, že keď idú na viac ako 5 zastávok, tak si ten lístok označia proste neskôr - tak aby im platil po zastávku, kde vystupujú. ?
Reakcia na: Dispecer #22600:
Nieto divu, keď DPMŽ dlhé roky šéfoval aj šéf tarifnej skupiny Združenia dopravných podnikov, legendárny urputným bojom proti zneužívaniu MHD cestujúcimi.
Len škoda, že odvtedy ešte nebola vôľa napraviť napáchané škody.
Reakcia na: johnnyjanko #22592:
Skúsim v krátkosti poukázať na možné úskalia predloženého návrhu.
1. Začnem kozmetickou záležitosťou - cez Bôrik desaťročia jazdí L3 a Solinky, Hliny a Vlčince majú zaužívanú štvorku. Takže by som vymenil číslovanie.
2. Linkou 4 spájaš dva body s rozdielnym potenciálom (Solinky, Bôrik a časť Hlín oproti časti Závodia s nižšou frekvenciou cestujúcich).
3. Študenti denne dochádzajúci do školy na Bôriku a ani obyvatelia časti Soliniek, Hlín a Bôrika sa iste nepotešia strate spojenia s podstatnou časťou centra, vrátane železničnej stanice. Ak sa nemýlim, tak na súčasnej L3 je práve Rudnayova v smere do centra zastávkou s najvyšším počtom nástupov na linke.
4. Carrefour je bez obsluhy.
5. Najmä v ranných hodinách skomplikovanie pre cestujúcich z Hájika do škôl na Hlinách (v súčasnosti musí byť jeden zo spojov vykonávaný dokonca až dvoma vozidlami).
6. Podstatné zhoršenie pre Hliny aj Solinky. Súčasné intervaly by na navrhovanej L3+13 kapacitne nevyhovovali. Pri zlepšení intervalu na 3+13 by bolo potrebné kvôli lepším nadväznostiam upraviť intervaly aj na ďalších linkách a to sa už počtom potrebných vozidiel dostávame nad dnešný stav...
Reakcia na: Dispecer #22600:
Na spoločnej tarife sa už pracuje. Dokonca si žilinský kraj nechal poradiť od odborníkov z Brna. Tam im to funguje veľmi dobre a niekde som videl graf, ktorý hovorí o až úžasnom náraste počtu prepravených cestujúcich a úbytku áut. Čísla si nepamätám ale bolo to obrovské číslo.
Reakcia na: johnnyjanko #22595:
Mňa skôr prekvapuje, že v Žiline sa stále predávajú papierové lístky na jazdy (po žilinsky "cesty"; čo už je tradíciou iba v oveľa menších mestách, kde jazdia SADky) a nie na dobu strávenú cestovaním (ak si teda odmyslím existenciu toho lístka na 24 hodín), tak ako vo viacerých ostatných mestách.

Potom nečudo, že ľudí to nemotivuje prestupovať a zároveň je veľa priamych liniek s pomerne dlhými intervalmi...

A tak tiež nečudo, že mnoho ľudí radšej cestuje pešo alebo autami po meste (a tak máme relatívne pravidelne upchatú Komenského a Hlinskú, Spanyolovu a Vysokoškolákov, Kysuckú, či Dlhú), i keď priznávam, že tu je to dôsledok aj stavu regionálnej dopravy v okolí mesta a neexistencia spoločnej tarify v celom širšom okolí mesta.
Trolejbusová linka by sa hodila aj do Zástrania. Podľa územného plánu sa má celý severný svah Dubňa zastavať rodinnými domami, teda trolejbus by v blízkej budúcnosti mal potenciál. Aj kvôli prístupu na Straník, ktorý pomáha rozvíjať cestovný ruch a pod ktorým je v poslednej dobe aj tlačenica s autami.
Keby sa obnovilo lyžiarske stredisko, a pridali nejaké vhodné atraktivity aj pre letné obdobie, linka by sa určite uživila. Keď sa chce mesto hrať na ekologické, tak inštalovať ekologickú, tichú linku do rekreačnej zóny Žiliny by malo zmysel. Zároveň do kopcovitého terénu je najvhodnejší trolejbus.
Reakcia na: Dispecer #22597:
*obmedzený počet ciest ?
Reakcia na: Vladimír #22596:
Iste, ale oproti predplatným "PCL" na obmedzený počet miest sú o dosť drahšie a tak ich predaj je IMHO pomerne nízky.

(A to sám si kupujem 90-dňový "neobmedzený" PCL za 38 €.)
Reakcia na: johnnyjanko #22595:
Akože nepredáva? V ponuke je mesačný PCL za 20 € a štvrťročný za 53 €.
Reakcia na: Miro #22593:
Nuž áno. A čo ma ako "cudzinca" prekvapuje najviac, tak DPMŽ nepredáva časové predplatné CL. To je na mesto veľkosti Žiliny vskutku divné (aj na slovenské pomery)...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.