Dnes som bol v sukromnej SAD sro vozovy park OK aj nastup ihned ale nechcem to unahlit skusim este SAD ku
Inac jazda na trolejbuse bola zazitok cesta do Zavodia novy trolejbus sice bolo pocut plasty a citit kazdu jamu Vadila mi ta zima na prvy pohlad tam vozia nanuky
Cesta na Z.stanicu sice stary voz ale nehrkotal aj teplo bolo skusim sa o DP dozvediet viac hlavne smennost a samozrejme plat ale dik za radu
V DPMŽ majú služby (po žilinsky šablóny, po Vašom vzoráky) štandardného slovenského "dopravnopodnikového" typu, t. j. buď od rána do cca obeda, od obeda do večera, delené a zopár celodeniek v trvaní štandardnej služby (t. j. cca 8 h). Na rozdiel napr. od BA a KE sú v priemere v ZA služby kratšie, čo je dané skorším ukončením premávky MHD a tiež dlhými intervalmi v neskorších večerných hodinách. Na niektorých službách je zmena vozidla vo vozovni - kĺb za sólo (na zamestnaneckých spojoch do KIE idú článkové autobusy, ktoré prípadne ešte robia posilu na trolejbusových linkách, kĺby potom vodiči vymenia za sóla a pokračujú na iných linkách), cez víkend existuje alebo aspoň existovala služba, kde vodič ráno robil spoj do KIE, potom išiel odstaviť autobus do vozovne a išiel von s trolejbusom. Striedači v Žiline dnes podobne ako vo väčšine slovenských miest neexistujú, ale na začiatku 90. rokov údajne boli.
Také dlhé služby naozaj nemáme. Hlavne pri T-busoch je normálne, že voz strávi väčšinu dňa vonku a vystriedajú sa dvaja vodiči. Na A-busoch je najdlhšia služba od 6 do 14, samozrejme s prestávkami.
Tak toto je pre mňa prekvapenie, doteraz som žil v tom že všetky mestské dopravné podniky majú pracovnú dobu riešenú rovnako ako DPB. Netušil som že Zilina je postihnutá tým drbnutým SADistickým manierom.
V DPMŽ nemáš rovnakou sadzbou platenú celú dobu v práci. Na rozdiel od napr. DPB, kde sa z každej dlhšej nedelenej služby odpočíta 1/2 h prestávka, sa v Žiline čas v obratisku počíta po uplynutí nejakej doby ako pohotovosť. Kompenzáciou je vyššia hodinová mzda.
Tak vacsiu istotu nez na MHD mat nebudes. Mestsky dopravny podnik to len tak nezabali. A mas rovnakou sadzbou platenu celu dobu v praci.
Na primestskej doprave v slovenskych podmienkach ss mozes pripravit na 250-300 realne stravenych hodin v praci, pricom do vykonu ti bude zapocitanych tak 180 a ci dostanes premie zavisi od toho akou bulharskou konstantou budu pocitat normu na spotrebu. Na to sa v dnesnej dobe moze dat len bud srdciar alebo zufalec.
Vyzvedal som v SAD-ke vodic v zalohe vela hodin a plat tiez nic moc
Este skusim DAS ZA aj posondujem tu tvoju ponuku ale vraj na MHD to ide dole vodou potrebujem istotu tak na 10-12 rokov
S vozom #113 sa už v DPMŽ nestretneme . Karosa bola pred týždňom odpredaná súkromnej osobe a smerovala do Ostravy, samozrejme po svojich a došla šťastne.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
LUK
dúfam, že aspoň tie služby už nemajú SADistické maniere - celodenky od 5 do 23...