Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Valec #1939:

"Pre linky 1, 5 a 15 zastávka Matice slovenskej nie je zachádzka, lebo tam končia",
Linka č. 15 na Ul. MS nekončí. Vychádza len z nej na stredný okruh okolo ŽU, prejde okruhom a opäť príde aj Ul. MS a končí o zastávku ďalej na Fatranskej. Tu si zmení číslo na L5 a vychádza protismerne. Najskôr prejde cez Ul. MS, potom po strednom okruhu a konečnú má na Ul. MS. Prehodí číslo na L15 a vychádza späť na okruh k ŽU a tak stále dookola. O.K. ?
Valec:
Dovoľujem si oznámiť, že na autobuse #35 (na L24) sa nachádza veľkoplošná reklamná nálepka Tatra banky. Je modrobielej farby a podľa môjho názoru je pekná.
Reakcia na: Valec #1940:
Presne tak, si moj clovek!
Takže rozmýšľal som včera na linkovým vedením MHD v Žiline. Do úvahy som bral, že máme prestupný tarif, zaintegrovanú SADku a niektoré nové TB-trate (s ktorými som sa stotožnil). Dopravu do Hyundai/KIA by som riešil autobusmi, vzhľadom na to, že v tomto smere bude silný len návoz na zmeny.:

L1 (Krematórium -) Kvačalova - Bratislavská - Hurbanova - ŽST - Košická - Vlčince - Veľký diel - Centrálna - Obvodová - Veľký diel - ... - Kvačalova 20/30/60 s
L2 Bytčica - Hlinská - Štúrovo nám. - ŽST - Kysucká - Nám. hrdinov - Považský Chlmec 10/30/60 s
L3 Jaseňová - Obvodová - Centrálna - Tajovského - Spanyolova - ŽST - Hurbanova - Rondel - Závodského - Hôrecká - Stodolova 10/15/20 k
L4 Jaseňová - Obvodová - Hlinská - Komenského - Hurbanova - ŽST - Košická - Fatranská 10/15/20 k
L5 Fatranská - Vlčince - Spanyolova - Štúrovo nám. - Rondel [ - Závodského - Hájik-západ] 10/15/20 s/k
L7 Stodolova - Hôrecká - Závodského - Rondel - Komenského - Hlinská - Obvodová - Veľký diel - Matice Slovenskej 20/30/60 k
L8 Carrefour - ŽST - Hurbanova - Carrefour 30/30/30 s

L21 Bánová - Závodského - Rondel - V. Okružná - Hurbanova - Kysucká - Nám. hrdinov - Brodno 15/30/60 s
L24 Trnové - Rosinky - Celulózka - Košická - ŽST - Kysucká - Nám. hrdinov - Zádubnie - Zástranie 20/30/60 s
L25 centrum (ešte som sa presne nerozhodol) - Košická - KIA 5/30/60 k
L26 Rosinská - Celulózka - Košická - ŽST - Hurbanova - V. Okružná - Rondel - Škultétyho - Kamenná - Štrková 15/60/- s
L28 Rosinská - Obchodná - Košická - Štúrovo nám. - Komenského - Hlinská - Kamenná - Bánová 15/-/- s/k
L29 Mojšova Lúčka - Celulózka - Na horevaží - ŽST - Hurbanova - Rázusova - Kraguejvská - Oceliuarska - Bratislavská - Strážov (- Žilinská Lehota) 30/60/60 s
L30 Vranie - Nám. hrdinov - Dolná 60/120/120-180 s

s - sólo voz
k - kĺbový voz

S výnikou Vrania a Dolnej je všade možné dostať sa s jedným prestupom (ak nie opravte ma). Ak by nebolo možné v súvislosti s výstavbou štvorprúdovky odbočenie z cesty od Hričova do Strážova spravil by som nasled. zmeny:
L24 v súčasnej trase
L29 Žil. Lehota - centrum - Vranie
cez Dolnú by bola vedená linka SAD.
Prípadnú výstavby sídliska Vlčince 5 (je v dochádzkovej vzdialenosti z Matice slovenskej) by obsluhovala L26 a linka SAD do Višnového, ak by sa to ukázalo ako nedostatočné, potiahol by som L4, L5 na Rosinskú a L28 skrátil po Fatranskú.
Reakcia na: Jozef #1930:
Však keď sa ondrej38 kukne do mapy, tak vidí, čo tam ide. Pre linky 1, 5 a 15 zastávka Matice slovenskej nie je zachádzka, lebo tam končia. Zachádzajú tam len linky 2, 4, 6, 7 a 17
Otazka: Jeden z dovodov existencie inky 6 je, aby bolo spojenie Hajika s nemocnicou? Ak ano, tak ma napadlo, ci by nebolo rozumnejsie, aby mesto (ktore, chce byt akcionarom nemocnice) nevybudovalo vchod do nemocnice od predmestskej ulice (domaci tam poznaju dieru v plote) a potom by spojenie s nemocnicou mohla zabezpecovat L7/17 a L6 by sa mohla zrusit a uvolnene spoje presunut na L16 a vytvorit tak spickovy spoj na Hajik.

Co vy na to?
Reakcia na: Jozef #1936:
no s tymi linkami c5a 15 je trochu problem nakolko napriklad na yastavku Fatranska chodia dva druhy L5, jedna ide len jednu zastavku a jedna este len zacina cely okruh, este stastie, za to ma vodic napisane v predu, ze kam ide....., ao zaciatku som mal s tym aj problem, pretoze najskor zvolili jednoduchsi system, kde L5,15 vychadzali a aj koncili na zastavke Matice Slovenskej.
Reakcia na: zoZa #1935:

Musíme rozlišovať L5/15, lebo nám po okruhu prechádzajú cez Ul. Matice slovenskej až 2x.
Trolejbus L5 prichádzajúci z okružnej trasy od SO, ŽU, Fatranská, zastaví na južnej zastávke (na strane Vlčince III) – výstup cestujúcich, trolejbus zájde na odstavnú stopu zmení číslovanie na L15 a po otočení prichádza na zastávku (severná na strane Vlčincom II). Čiže nástupná a začína okružnú trasu smerom na Fatranskú, ŽU, So ...;
Pozor, trolejbus L15 sa nám ale vráti z okružnej trasy od Obchodnej ulice - výstup a nástup (na južnej strane k Vlčincom III a pokračuje na konečnú Fatranská (tu si otočí tabuľu na L5 a vracia sa protismere na okruh).

Zastávka „Matice slovenskej“ – severná (na strane Vlčince II). Trolejbus L5 vychádzajúci z Fatranskej – výstup a nástup smer Hliny, Solinky, Žilinská univerzita ...;
Ale pozor, ešte sa vráti z okružnej jazdy a skončí na južnej strane od Vlčincov III.
L15 trolejbus – len nástup na okruhovú linku smerom Fatranská, ŽU, SO, HL, VL ...;
Dúfam, že si to porozumel, lebo cudzí tomu ťažko porozumie.

Ul. Matice slovenskej a jednotlivé spoje som už podrobne vysvetlil v auguste. V dolnej časti "Hľadanie príspevkov podľa dátumu" zadaj dátum 5.8.2004 do oboch políčok a zobrazí sa Ti príspevok č. 774 "Autor Jozef".
Reakcia na: Jozef #1934:
veru, a este to plati aj pre linku c.2, inac je zaujimave, ze ked sa otacaju L7,17 okolo zast. Matice Slovenskej, tak idu na rovnaku zastavku, ale L5,15 ked sa otacaju okolo zast sv. Cyrila a Metoda, tak uz nestoja na rovnakej zastavke...
Reakcia na: Valec #1928:

To zachádzanie je aj na Ul. sv. Cyrila a Metoda pre L5/15 a L6. Kto nepozná miestne podmienky môže sa ľahko pomýliť na zastávkach nástupná/výstupná pri jednotlivých spojoch. Týka sa to oboch zastávok na Ul. Matici slovenskej a Ul. sv. Cyrila a Metoda.
Reakcia na: zoZa #1932:
boze, ako som mohol zabudnut, este tam zabaca linka c.4 (donedavna zilinske metro 🙂 ), ked ide aj z jedneho aj z druheho smeru...
Reakcia na: zoZa #1931:
a samozrejme este linka c.50, ktora ide z Obchodnej , otoci sa okolo Matice Slovenskej a znova po Obchodnej pokracuje dalej
Reakcia na: Valec #1928:
zabudol si este na linky c.7 a 17, ktore idu tiez na zastavku Matica Slovenska, zaujimavostou je, ze obidve linky stoja na tej istej zastavke, na zastavke, ktora je na strane Vlciniec 2
Reakcia na: Valec #1928:

Trošku si to zjednodušil, zachádzajú tam všetky trolejbusy. Na vysvetlenie L1 sa tam otáča a vracia sa späť na Kvačalovu a L5 tam má konečnú a po otočení na manipulačnej stope vychádza ako L15 späť. Takto sa točí na strednom okruhu stále. Autobus L2 zachádza na Ul. MS a autobus L28 nezachádza, ide priamo na Fatranskú a Rosinskú.
Reakcia na: ondrej38 #1927:

Ul. Matice slovenskej a jednotlivé spoje boli už podrobne vysvetlené v auguste. V dolnej časti "Hľadanie príspevkov podľa dátumu" zadaj dátum 5.8.2004 do oboch políčok a zobrazí sa Ti príspevok č. 774 "autor Jozef". Ak nebudeš rozumieť textu, tak sa spýtaj.
Reakcia na: Valec #1925:
Práve na Prešov som myslel, keď som písal o čakaní jednotlivých spojov.

Matica Slovenská (pre L2, L5, L6 a L15 takto funguje aj Sv. Cyrila a Metoda) je klasická zachádzka. Vozidlá tam v každom smere zájdu (neviem to porovnať s Prešovom, v KE je takto zastávka na stanici pre L29). Zastávky sú dve - jedna smerom do centra, druhá smerom na Fatranskú.
Reakcia na: Valec #1925:
vtom si zoberte priklad z Presova a nasho cakania nocakov na stanici- je to uplne paradne riesenie, ked mi na najvacsie sidlisko Sekcov ide z mesta nocak kazdu pol hodinu!!! jeden priamo a druhy s prestupom na stanici ?

btw- moze mi niekto vysvetlit ako to funguje s tym zachadzanim na Ul. Matice Slovenskej to tam t-busy robia naviac jedno kolecko?
Reakcia na: zoZa #1920:
Alebo takto: (vymyslim si cisla, nekamenujte ma):

Dneska cakam na priamy spoj, ktory mi ide 2x do hodiny.
Minimalne cakanie = 0, maximalne = 30.

Potom pockam na jediny spoj, ktory tadeto ide, a chodi kazdych 8 minut, na nejakej zastavke prestupim na inu linku, ktora chodi raz za 10 minut.
Minimalne cakanie = 0, maximalne = 18.

Ale zase neprehanajte a hlavne nekladte Prahu ako vzor - ja tu zijem a teda velmi vzorove sa mi to nezda, tu nejde o to, aby isla po kazdej ulici pokial mozno iba jedina linka s nizkym intervalom, ale o to, aby vsetky autobusy boli iba navozom na metro (ktore sa takto zaplni), a tak ludia MUSELI prestupit, co nie je uplne to iste.
Reakcia na: zoZa #1913:
A kedy si videl, aby na L2, príp. L5 jazdili bežne kĺbové vozidlá? Na L2 to bolo len ak ich potrebovali "vyvetrať" a na L5 to boli tuším 3 spoje, ktoré sa robili prejazdom z L3 keď vodič mal prestávku.

Re #1916 zoZa: Čo sa týka trolejbusový liniek, päť ich nebudem, ale v pribehu tohto týždňa ti napíšem linkové vedenie s redukovaným počtom. Len ešte musím domyslieť prípadné rozširovanie trolejbusovej siete, aby sa nemusela drasticky meniť pri každej zmene.

Re #1920 zoZa: Linky 7/17 aj tak už po 22 nejadzia, a kým ti pôjde nočák, tak by si zo Soliniek na Hájik došiel už aj peši. Mimochodom by sa mohol spraviť na stanici prestupný bod, kde by sa všetky linky vo večerných hodinách čakali a po prestúpení cestujúcich by pokračovali ďalej.
Reakcia na: zoZa #1918:
Ja viem, ze Praha nie je zrovna primerany priklad, ale ten princip tam je - nikdy tam necestujem priamym spojom, ale vzdy prestupujem, ale zato mam vzdy istotu, ze sa dostanem vsade v rozumnom case. Staci jeden jeden prestupny listok a dostanem sa j jedneho konca mesta na druhy v prijatelnom case hoc aj s 2 prestupmi.
Sucasny stav nevyhovuje snad nikomu. Bude to tu niektorym ludom zniet asi ako ruhanie, ale ja nejake zvlastne vyhody toho zokruhovania nevidim. Nemusel vzniknut taky paskvil ako L7/L17, L16. L6, ktora spaja najdolezitejsie miesta v meste v s nemocnicou, teraz jazdi 1x za hodinu, zo zastavky v priebehu 20 minut idu naraz 4 linky a potom nic atd. atd.
Celkovo ide zrejme len o to, kolko trolejbusovych liniek sme zase Zilincanom postavili (aj ked sice nie moc pouzitelnych, ale hlavny je pocet, ze). Vazne neviem, komu a ake vyhody sucasny stav priniesol.
BTW pre tych, co si nevedia vynachvalit vedenie mesta - odporucam vam niekedy sledovat schodzu MZ. Ja som konkretne bol napr. na zasadnuti MZ, kde sa rozhodovalo o vybudovani cesty SO-VL a novej T-linky. Pre toho, co nezazil, je sposob, akym sa rozhodlo, neuveritelny. A tak sa vedie kazde zasadnutie...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.