Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Valec #1925:
Práve na Prešov som myslel, keď som písal o čakaní jednotlivých spojov.

Matica Slovenská (pre L2, L5, L6 a L15 takto funguje aj Sv. Cyrila a Metoda) je klasická zachádzka. Vozidlá tam v každom smere zájdu (neviem to porovnať s Prešovom, v KE je takto zastávka na stanici pre L29). Zastávky sú dve - jedna smerom do centra, druhá smerom na Fatranskú.
Reakcia na: Valec #1925:
vtom si zoberte priklad z Presova a nasho cakania nocakov na stanici- je to uplne paradne riesenie, ked mi na najvacsie sidlisko Sekcov ide z mesta nocak kazdu pol hodinu!!! jeden priamo a druhy s prestupom na stanici ?

btw- moze mi niekto vysvetlit ako to funguje s tym zachadzanim na Ul. Matice Slovenskej to tam t-busy robia naviac jedno kolecko?
Reakcia na: zoZa #1920:
Alebo takto: (vymyslim si cisla, nekamenujte ma):

Dneska cakam na priamy spoj, ktory mi ide 2x do hodiny.
Minimalne cakanie = 0, maximalne = 30.

Potom pockam na jediny spoj, ktory tadeto ide, a chodi kazdych 8 minut, na nejakej zastavke prestupim na inu linku, ktora chodi raz za 10 minut.
Minimalne cakanie = 0, maximalne = 18.

Ale zase neprehanajte a hlavne nekladte Prahu ako vzor - ja tu zijem a teda velmi vzorove sa mi to nezda, tu nejde o to, aby isla po kazdej ulici pokial mozno iba jedina linka s nizkym intervalom, ale o to, aby vsetky autobusy boli iba navozom na metro (ktore sa takto zaplni), a tak ludia MUSELI prestupit, co nie je uplne to iste.
Reakcia na: zoZa #1913:
A kedy si videl, aby na L2, príp. L5 jazdili bežne kĺbové vozidlá? Na L2 to bolo len ak ich potrebovali "vyvetrať" a na L5 to boli tuším 3 spoje, ktoré sa robili prejazdom z L3 keď vodič mal prestávku.

Re #1916 zoZa: Čo sa týka trolejbusový liniek, päť ich nebudem, ale v pribehu tohto týždňa ti napíšem linkové vedenie s redukovaným počtom. Len ešte musím domyslieť prípadné rozširovanie trolejbusovej siete, aby sa nemusela drasticky meniť pri každej zmene.

Re #1920 zoZa: Linky 7/17 aj tak už po 22 nejadzia, a kým ti pôjde nočák, tak by si zo Soliniek na Hájik došiel už aj peši. Mimochodom by sa mohol spraviť na stanici prestupný bod, kde by sa všetky linky vo večerných hodinách čakali a po prestúpení cestujúcich by pokračovali ďalej.
Reakcia na: zoZa #1918:
Ja viem, ze Praha nie je zrovna primerany priklad, ale ten princip tam je - nikdy tam necestujem priamym spojom, ale vzdy prestupujem, ale zato mam vzdy istotu, ze sa dostanem vsade v rozumnom case. Staci jeden jeden prestupny listok a dostanem sa j jedneho konca mesta na druhy v prijatelnom case hoc aj s 2 prestupmi.
Sucasny stav nevyhovuje snad nikomu. Bude to tu niektorym ludom zniet asi ako ruhanie, ale ja nejake zvlastne vyhody toho zokruhovania nevidim. Nemusel vzniknut taky paskvil ako L7/L17, L16. L6, ktora spaja najdolezitejsie miesta v meste v s nemocnicou, teraz jazdi 1x za hodinu, zo zastavky v priebehu 20 minut idu naraz 4 linky a potom nic atd. atd.
Celkovo ide zrejme len o to, kolko trolejbusovych liniek sme zase Zilincanom postavili (aj ked sice nie moc pouzitelnych, ale hlavny je pocet, ze). Vazne neviem, komu a ake vyhody sucasny stav priniesol.
BTW pre tych, co si nevedia vynachvalit vedenie mesta - odporucam vam niekedy sledovat schodzu MZ. Ja som konkretne bol napr. na zasadnuti MZ, kde sa rozhodovalo o vybudovani cesty SO-VL a novej T-linky. Pre toho, co nezazil, je sposob, akym sa rozhodlo, neuveritelny. A tak sa vedie kazde zasadnutie...
Reakcia na: zoZa #1916:
a mozes zacat spajat tak aby to malo logiku. Ja mozem len hodit kockou a vznikne:
1 + 3
2 + 6
4 + 5
7a, 7b
A mame 5 liniek 🙂

#1920: alebo inak. Idem na omsu z Hajika na Vlcince naslepo. Nadavam ze mi usiel bus a cakam 12 min na dalsi. Bud sa uz veziem na Vlcince, alebo vystupim v centre. Cakam 6 min a dojde mi moj bus. A tak az do vecera.
Reakcia na: LUK #1919:
mimochodom rozumie, to nie je take strasne pochopit, ale musis to citat vzdy s cislom na ktore som napisal odpoved, a este jedno: nepisem vzdy riesenie problemu, len ho opisujem...
Reakcia na: LUK #1919:
ok, na chvilu si vydychnem od pisania, ale budem si musiet vyhradit cas nato, aby som mohol vsetky dotazy aspon poriadne precitat ?
Reakcia na: Kami #1917:
to si uhadol, mal som na mysli aj BB ☺ , ale esteb chcem dodat, v idealnom pripade to zokrudlovanie liniek moze byt vcelku pekne, ale je tu ten problem, ze budem napriklad sa niekedy vecer chciel dostat na Hajik zo Soliniek, alebo z Vlciniec , tak najskor sa chvilu povozim v jednej linke zo Soliniek, vystupim v centre a pojdem sa pozriet kedy ide t-bus na Hajik, a co to zbadam? ze na Hajik uz nejde ziadna linka, takze ak budem chciet, tak si budem musiet pockat nejakych 30 minut na L51, kde stoji cestovny listok 25Sk, alebo pojdem pesi , bohuzial...
a druhy pripad, budem sa ponahlat do prace, jojdem jednou linkou , vystupim v centre a zrazu si vsimnem, ze mi ninka, ktora by ma odviezla inde akurat pred minutou usla..., alebo naopak bude meskat, v pripade, ze na seba budu trolejbusy cakat, a ja pridem neskoro...:-)
a dalsi problem, ze teda ak budu musiet trolejbusy na seba cakat, tak meskanie jedneho spoja zapricini meskanie ostatnych, cize nebude 0.5% nespokojnych, ale prinajmensom 60%nespokojnych cestujucich
zoZa: Prosím Ťa brzdi! Čím viac píšeš, tým viac sa zamotávaš do vlastných teórii a nikto Ti nerozumie, čo vlastne chceš...
Reakcia na: LUK #1893:
tak ohladne toho, ci musis rozmyslat, ze ci ta dovezie tam ci onam.., 🙂, ano mas pravdu, aste aj dnes exustuje dost pocetna skupina ludi, ktora ma problemy sa v tom vyznat, nejde len o dochodcov, ale aj mnohych inych jedincov....., je to zvlastne, ale ked sa pozriem na cestovny poriadok na zastavke, dokonca aj s prehladnym vyznacenim zastavok na ktore dany trolejbus pojde, tak je to navrhnute tak, ze zastavky prechadza od hora, smerom dole 🙂, preto vidim na ktorej zastavke som a na ktoru chcem ist, a ked uz ide o to, tak tak mi moze byt jedno , ze nepoznam nazvy ostatnych zastavok, hlavne, ze ide natu, tam chcem ist ja..., ale ked uz ani to nie su schopni pochopit mnohy ludia, tak ja uz neviem..., ked aj po precitani cest.poriadku sa musia pytat este 10-tich na zastavke, alebo vo vozidle, ze kam ide.....
Reakcia na: zoZa #1910:
je uplne jedno ci sa jedna o trolejbus alebo autobus.
Ked si beries do ust BB. 🙂 Zo Sasovej (horne sidlisko) ide rano 8 liniek, z toho 3 spickove. Intervaly su cca 8 min pre jeden smer, v dalsom je to cca 6 min a v tretom 13 min. Cez vikend sa to meni 4 linky v intervaloch 18, 20/30 a 56 minut.
Trolejbusy nie su ziadne terno, cez vikend zakladny 30 min intreval, pricom tam kde je viac liniek nemas nikde 30 min dieru.
BB nie je ziadny svetly priklad, rozlozenie sidlisk a trolejbusovych trati neumoznuje vela, ale to neznamena ze sa nam ma Zilina nejako priblizovat. Aby slo 5 liniek z jedneho sidliska v takom nestastnom nepreklade, ako si uviedol, to je proste hroza.

Redukcia liniek s prestupnou tarifou znamena zmenu filozofie z "zo vsadial vsade" (vysledkom je 60 min interval a nepreklad) na "zo vsadial vsade s maximalne 1 prestupom" s maximalne 2 linkami na sidlisko, relativne hustym intervalom a vyriesenym prekladom. Minimalne cez vikend by to pomohlo.
Ale konkretne riesenie moze povedat len ten co pozna Zilinu.
Reakcia na: pete. #1900:
5 liniek nema sancu vzniknut ani tak a ani tak, ved len ked zobetiem skutocne minimum, tak najmensi pocet liniek by bol:
(cisla su len napr.)
1-trolejbusove depo-centrum
2-Hajik - centrum
3-Solinky cez Hliny - centrum
4-Solinky cez Borik - centrum
5-Vlcince cez Kosicku - centrum
6-Vlcince cez Nemocnicu
7-Carrefour - centrum
8-jedna okruzna trat, aby bola aspon jedna okruzna linka po velkom okruhu, nakolko je uz vybudovany ale preto ze ide z jednej strany a aj zdruhej z Hajika na Hajik, tak musi byt 8a a 8b, aspon, dufam, ze vies preco
--ale vidis, ze 5 ich urcute nemoze byt
Reakcia na: JANOS ZSOLNYI #1903:
ehm, to vyznieva skoro ako ironia ☺
Reakcia na: marek #1904:
no to je zaujimave, nevedel som ze podnik vyrabajuci klbove ikarusy mal na trhu monopol..
Reakcia na: LUK #1911:
tak ano, ale tomu sa vravi pokrok.... ☺ , uvidime, ale zase so zaokruhlovanim liniek sa objavila moznost jazdit viacerymi smermi..., inac len tak prezaujmavost, len koli tomu, ze bola pridana linka c.15 a teda aj zmena L5, tak bolo vyriesenych niekolko problemov a to: uz nemusia jazdit velke dvojky, dopravny podnik vzdy vahal, ci ich nasadit, lebo jednym smerom jazdili uplne natrepane, ale druhym a to najme poobede , tam casto sedeli tak 4-6-ti ludia, takze moc velky luxus..., preto zavedenim L15 sa riesi aj dalsi problem a to: ze najvecsi podet cetujucich ide prave zo zastavky Matice Slovenskej, cize cast cestujucich ide L5 a cast L15, takze uz nemusi jazdit ani klbovy trolejbus.., a navyse este ten tah, aby L5 zabocila aj na zastavku sv. Cyrila a Metoda, takze toto spojenie ma moznost vyuzivat este oto viac ludi, cize uz nemusia byt odkazany na L2, cize by sa mala celkovy zvysit preprava trolejbusmi a znizit autobusmi...
Reakcia na: marek #1905:
uvidime, no mozno pojde dole vodou, ale zatial sa este drzi, uvidime, ci nejak vzrastu pocty prepravenych osob za rok, alebo trzby, ale asi koli niektorym niezsie uvedenym intervalom sa troch znizia...
zoZa: No vidíš, sám si si odpovedal, čo prináša vysoký počet liniek... Aj to je daň za zokruhovanie liniek, takmer nulová možnosť ich vzájomnej koordinácie...
Reakcia na: marek #1905:
inac zaujimave, kazdy tu vravi, ze co sa tyka trolejbusov, tak je to nesmierne tazko zapametatelne, ale keby siel taky isty pocel liniek autobusovych, tak s tym by uz asi problem nebol... (cez Budatin ide 5 liniek MHd, takze tam uz asi nieje problem s linkami, ale toto asi ani nebol dobry priklad, ale staci sa pozriet na hociktore ine mesto podobne so Za, ake tam pocty liniek jazdia na sidliska, ale asi preto, ze su autobusove tak je vsetko v poriadku..., a to este nevravim ze jazdia skoro po kazdej ulici)
Reakcia na: zoZa #1908:
takze medzi 14:33 a 15:03 je dobra podhodinova priepast , kedy nic nejde azese naopak od 15:03 do 15:33 ide 5 liniek, preto by bolo idealne keby L6 presunuli do druhej polhodiny, alebo sk to je nemozne, tak aspon L1

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.