Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: zoZa #1907:


npriklad taketo odchody cez sobotu a nedelu:
L4 14:03
L6 14:08
L1 14:15
L7 14:25
L4 14:33

L4 15:03
L6 15:08
L1 15:15
L7 15:25
L4 15:33
inac jediny problem, ktory sa vynoril po prepojeni sidlisk Vlcince - Solinky, je ten, ze su mensie problemy s kombinaciou odchodov 6-tky, 4-ky a 7,17-tky, najvecsi doraz sa kladol prave na L7,17, ale teraz vznikol problem toho druhu, ze z Vlciniec a aj na Vlcince jazdia L4 a L6 skoro vtom istom case, casto za sebou, takze sa stava ze idu poloprazdne, alebo jeden je plny a druhy je skoroprazdny.., ten 5 minutovy rozdiel v odchodoch jednej linky a druhej, je strasne maly, lebo dost casto sa stane, ze aj jedna linka predbehne druhu.. ☺ , myslim si, ze je to tak hlavne koli Hajiku a Solinkym, ked idu smerom na Solinky a Hajik, tak tymi smermi nastupi z centra viac ludi. Ale aj tak to este nie je taky strasny problem, horsie je to so sobotou a nedelou, lebo vtedy sa stava, ze dobru pol hodinu nic z Vlciniec nejde.., Prvu polhodinu ide 5 alebo 6 liniek a druhu nic....
Reakcia na: zoZa #1885:
daj si vyhladat nieco o prevodovkach. Brzdi tak isto ako ked preraduje. Jednoducho stupne na brzdu. Prevodovka sama podraduje az do neutralu. Pokial sa pri brzdeni zablokuje hnacia naprava, jednoducho ide chvilu na spojke, vzapati na prevodovka zaradi neutral.

Co sa tyka liniek, pokial vam sucasny system vyhovuje, OK.
Ad zoza:
Cim viac linike u DPMZ obsluhuju tbusy, tym vacise diery v grafikone, vacsi pocet liniek, nemoznost zapamatas si grafikon, o listkoch ani nehovorim....

Ak bol kedysi DPMZ super podnik, zda sa mi, ze teraz ide dole vodou...
Reakcia na: Vševedko #1867:

Ak si dobre pamatam, tak klbove karosy sa zacali objavovat po roku 1990. Podla mna to nebolo preto, ze by sa o tom v Karose ani nesnivalo, ale preto, ze boli urcite politicke nariadenia statov RVHP a tie sa respektovali. Takze karosa vyrabala male busy a Ikarus vyvazal najma klbove busy. Nevidim dovod, preco by mal byt klbovy ikarus oznacene ako nieco viac, ked ostante podniky klbaky robit nemohli.
Bolo to tak aj pri sergejoch, cmeliakoch na CSD.
Re#1867, Vsevedko: sa uvedom konecne! A co myslis, KTO vykopal SLAVNOSTNY VYKOP prvej petky prveho trakcneho stlpa? Zasa len PRIMATOR! A si myslis, ze keby mu to MZ nebolo schvalilo, ze by bol mohol kopat? Leda tak do riti...! Takze keby nebolo PRIMATORA a MZ, tak by nebolo ani STLPA a TROLEJBUSOV! Mam to napisat este raz, alebo POCHOPIL?? Tak sa laskavo nepaprc, ked spominame JEHO zasluhy na vybudovani fungujuceho DPMŽ! Lebo keby HO nebolo, tak tu este dymia nevykurene Ikarusy z Madarska!
Re#1867, Vsevedko: hadam si dovolis pochybovat o ulohe PRIMATORA a MESTSKEHO ZASTUPITELSTVA pri rozvoji DPMŽ a MHD vobec? Ved keby nebolo PRIMATA a MZ tak niet ani prvej pisomnej zmienky(1208), ani mestskych vysad s trhovym a milovym pravom(1312), ani hradu(1318) a uz vobec nie Kosicko-bohuminskej drahy(1871), ci Povazskej zeleznice(1883). Uz o tomto rozhodol PRIMATOR a MESTSKE ZASTUPITELSTVO! Vsevedko, mas Ty ale medzery v modernej historii ZA!
zoZa, Jozef. To si fak myslite, ze je lepsie mat 10 trolejovych liniek odvsadial vsade, z ktorych polovica ide raz za hodinu, jedna 2x, dalsie 3 3x a jedna ma interval 8-17 minut, podla toho ci je utorok, alebo parny tyzden?

Nebolo by lepsie keby namiesto toho chodilo 5 liniek s nejakym pevnym 10-15min intervalom, kde by ale trebalo maximalne raz prestupit a stalo by to rovnako ako teraz?
Reakcia na: LUK #1893:

Zokruhovanie liniek bol sen dopravákov, ktorý sa im splnil. Nie každé mesto si môže dovoliť zokruhovanie liniek. Treba sa pozrieť aj na to, že žilinská aglomerácia sa nevyvíjala ako pretiahnutá štrudla, ale mesto sa rovnomerne rozrastalo všetkými smermi. Z tohto dôvodu si mohli dopraváci dovoliť vybudovať za desať rokov tento dopravný systém. Tento "zložitý" systém je veľmi jednoduchý. Bol vybudovaný centrálny okruh z ktorého sa rozvetvovali linky ďalej na sídliská a keď sa rozširovala výstavba tratí, potom navzájom prepojili. Vznikol stredný okruh pre L5/15 a s centrálnym okruhom vytvorili veľký okruh. (Vlčince - centrum idú dve paralelné linky, po jednej idú týmto smerom zokruhované L7/17 a po druhej trase L5/15). Na veľkom okruhu sa nachádujú tri sídliská a centrum a naň vychádzajú zokruhované L7/17 zo štvrtého sídliska, čím sú všetci prepojení. Záleží na cestujúcom, akú kombináciu si zvolí. Cestujúci sa môže nachádzať na ktoromkoľvek mieste (sídlisko, centrum), vždy sa dostane tam kam potrebuje. Domáci systému dobre rozumejú a ani pre cudzieho návštevníka nie je systém nezrozumiteľný, lebo ide jedným smerom, tam kam potrebuje.
for all: prepacte, ale nestiham citat a uz vobec nie pisat..., este ma caka odpisovanie skoro na celu predoslu 200vku odkazov, len neviem kde zacat a hlavne zatial nemam kedy, ale mozno do rana sa dopracujem k nievomu ?
Reakcia na: LUK #1895:
ved prave preto jazdia aj ine linky 🙂 napr c.7, alebo 17, tak to uz sa da sklbit na 20 minutove intervaly 🙂
Reakcia na: LUK #1893:
ta cast pre mna, no vidis 10 + 10 minut je uz do 20 🙂, takze po novom sa nebudem viest 12 minut v 6-tke, ale 20 minut v 6-tke a 16-tke 🙂
Reakcia na: zoZa #1892:
A čo je Ti platné, že si pamätáš, že idú 6.20, 7.20, keď je 6.40??? Budeš čakať ŠTYRIDSAŤ minút??? To si môžu dovoliť len dôchodcovia.
Reakcia na: Jozef #1891:
napisal si to super, sam vidis , ze je to tak precizne a perfektne navrhnute, ze mozu mnohe ine dopravne podniky len zavidiet, kazda linka a casovy interval, na ktorom jazdia t-busy su velmi jemne navrhnute a riesia obrovske mnozstvo problemov...,
Bohuzial, ked sa otvoria nove rolejbusove trate, tak potom bude najidealnejsie uz len to zaokruhlovanie novych trati..
Reakcia na: Jozef #1891:
Ak to domácim vyhovuje, tak prosím... Ale mne ako návštevníkovi sa to javí ako dosť neprehľadné. Prešiel som si všetky T-linky, ale nezmúdrel som z toho. Práve to, že sa každá krúti inakšie, veci nenapomáha.

zoZa: Ak mám hľadať v šiestich linkách, či mi NÁHODOU dáka nepôjde a ešte rozmýšľať, či ma vôbec dovezie presne tam, kde potrebujem, tak na to sa môžem... Pre mňa ako laického cestujúceho je oveľa lepšie, keď prídem ľubovoľne na zastávku, do 10 min. mi niečo príde, čo ma odvezie tam, kde prestúpim do 10 min. na to, čo ma dovezie do cieľa. Pochopil? Ak nie, tak napíšem aj do tretice...:-)
Reakcia na: pete. #1883:
toto zase nie je celkom pravda, pretoze ak teda ide raz za hodinu, a to este v skoro pravidelnom case , tak to vobec nie je tazke na zapametanie 🙂, ked idu t-busy napr 6:20, 7:20, 8:20.....22:20, sem tam o nejaku tu minutku je to posunute.., ale to, ze idu raz za hodinu je zapricinene aj tym, ze Zilina ma vecsi pocet klbovych t-busov ako solovych, cize DPMZ posle klbak raz za hodinu v nadeji ze sa naplni, hoci keby mal namiesto jedneho klbaka dve sola, tak by mohli ist aj 2 krat za hodinu..
Terajšia situácia vznikla po zokruhovaní liniek. Na prvý pohľad sa zdá, že je neprehľadná. Po zokruhovaní liniek sú v meste tri trolejbusové okruhy: mallý alebo centrálny, stredný a veľký. Na centrálnom okruhu prechádzajú linky v tvare písmena "P" a to L8 a sídliskové L3 a L16. Cez stredný okruh idú dve protismerné linky L5 a L15, ktoré prechádzajú cez sídliská Vlčince, Solinky, Hliny a na Štúrovom nám. sa dotýkajú centrálneho okruhu. Po veľkom okruhu idú opäť dve protismerné linky L7 a L17, ktoré vychádzajú zo sídliska Hájik a prechádzajú cez všetky štyri mestské sídliská, vrátane centra.
To boli okruhové linky. Ďalšia dôležitá linka č. 4 v tvare písmena "U" prepája Solinky - Hliny - centrum - Vlčince. Linka č. 6 prepája sídliské Hájik - centrum - Vlčince, ale ramenom okolo nemocnice. Posledná je L1, ktorá posilňuje spoje z najväčšieho sídliska Vlčince - centrum - DP (cintorín). Jednoduché, ľahko zrozumiteľné. Sú prepojené všetky sídliská medzi sebou, s centrom aj s nemocnicou. Vybudovaním poslednej trolejbusovej trate sa sledovalo zokruhovanie liniek. Cieľ bol splnený a myslím si, že aj spokojnosť cestujúcich. O autobusových linkách sa dá diskutovať, ale ani tam by neboli nejaké významné zmeny,
Trolejbusová sieť už nie je taká jednoduchá ako pred pár rokmi. Ak sa vybudujú ďalšie trolejbusové trate, tak opäť vzniknú problémy, ako a kade viesť linky.
Reakcia na: LUK #1884:
este k vysokemu poctu liniek ..., : ja nepoznam mesto porovnatelne so Zilinou kde by bol nizsi..
Reakcia na: LUK #1887:
to brzdenie ma ale trocha trapi , nejako si to neviem predstavit, mozno preto, ze tomu tak nerozumiem. Akoze ak vodic potrebuje zabrzdit, tak je mi jasne, ze slapne na brzdu, ak potrebuje zastat na nejakej krizovatke a nechce vypinat motor, tak by som tomu este nejako pochopil, ze je tam mechanizmus , ktory nahradi tu spojku, alebo hned preradi na neutral, ale ak potrebuje hned, prudko zabrzdit, tak ako to spravi, co z celej sily skoci na brzdu? ja som myslel, ze sa moze len pomaly brzdit..., kym ten prevodovy system i to pomaly nepoprehadzuje na nizsi a nizsi rychlostny stupen , az na neutral..

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.