Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: URBINO #11673:
... a premával na linke č. 2. Opravený Citelis, ktorý mal menšiu nehodu pri Váhostave, prvý deň po oprave na linke č. 2 si môžete pozrieť na stránke:
http://zilina-gallery.sk/picture.php?/3381/category/232
po mesacnej pauze,ktora bola zapricinena dopravnou nehodou,sa na linky vratil citelis 118
Reakcia na: Jozef #11611:
Podľa vyjadrenia zamestnancov Žilinských komunikácii a.s. bude tiež pri rekonštrukcii zastávky Spanyolova, nemocnica v smere na sídliská, použitý bezbariérový (kasselský) obrubník. Po dokončení rekonštrukcie, ktorá začala po Veľkej noci, bude v poradí štvrtou žilinskou zastávkou s kasselským obrubníkom.
Reakcia na: ospik #11670:
trasa 21 ráno:
CHLMEC-ŽST-RONDEL-LP-BÁNOVÁ-HURBANOVA-CHLMEC

POOBEDE:

CHLMEC-HURBANOVA-BÁNOVÁ-LP-RONDEL-ŹST-CHLMEC
A ak by sa predsa 26ka zrušila, v smere Rosinky by ju nahradili niektoré spoje 24ky zachádzkou, v smere LP by sme využili 21, ktorá by doobeda premávala v trase POV CHLMEC-ŽEL. STANICA-ŠTÚR. NÁM. RONDEL-LP-potom prechod do Bánovej a klasika do POV. Chlmca, prípadne ak treba koniec na Hurbanovej.
Teda ráno ide veľa ľudí do LP a veľa z Bánovej, poobede už naopak
teda linka by vymenila trasu, konečné by mala v Pov. Chlmci, cez LP, Bánovú okružne, poobede zas cez Bánovú, LP.
Reakcia na: Juraj #11668:
Na tie prieskumné spoje si pamätám. Píšeš, že zistené čísla nebola ochota rešpektovať. Myslím si, že keby sa niečo také robilo hoci aj dnes, tak zistené čísla sa budú násobiť konštantou, ktorá sa volá VPLYV DOTKNUTÝCH. Ako príklad by mohla slúžiť dotácia Mesta tuším 600 tis. Sk v minulom roku (alebo 2005) na rekonštrukciu ciest v Strážove, pretože Strážovci už nejakých 20 rokov žiadali ich opravu. Predstavitelia mesta prieskumom na mieste zistili, že stav ciest je tu naozaj katastrofálny, tak vyčlenili z rozpočtu peniaze. Tu sa vraj tiež vyskytla istá konštanta, ktorá túto sumu preinvestovala na postavenie cesty ku jednému jedinému domu na kopci nad Strážovom, kým všetci ostatní Strážovci sa ďalej vozia po oráčine. Skrátka, konštanta vplyvu bude asi ešte dlho ovplyvňovať rozhodnutia. Tým nechcem povedať, že je to v poriadku. Chcem tým povedať, že z podobných informácií mi vychádza jediný uzáver, a to, že v takomto prostredí asi nemá veľký význam nejaké prieskumy robiť.
Reakcia na: PeterC #11667:
Bodaj by si mal pravdu. Lebo ja som pred rokom a stvrt jedno take porovnanie absolvoval /pri praktickej 2-tyzdnovej skuske HA-VL a varianty po21.1.06/ a nejako som nenatrafil na velku ochotu tieto cisla respektovat...
Reakcia na: Juraj #11666:
V takom prípade O.K., zamyslím sa nad svojím slovníkom. A aby som sa držal témy, tak: Osobne si myslím, že pre Zástranie je výhodnejšie súčasné spojenie s Hurbanovou ulicou, než so ŽST, pretože sa dá predpokladať, že viac cestujúcich sa vozí do mesta do práce, do školy a za nákupmi, než na vlak. Potvrdiť alebo vyvrátiť by sa tento predpoklad dal exaktne pomocou palubných počítačov vtedy, keby existoval model, v ktorom by bola možnosť porovnať využitie priameho spojenia Zástrania so ŽST a priameho spojenia Zástrania s Hurbanovou.
Inak, hoci som na ŽU študoval, život ma odvial do celkom inej oblasti než je doprava a vedy jej blízke. Nepracujem na mojej alma-mater, ani som nikdy nepracoval. Doprava je však každodennou súčasťou môjho života, tak sa ku nej aj vyjadrujem - niekedy naozaj neohrabane, čo priznávam, a môžem zodpovedne sľúbiť, že sa to bude opakovať. :-))
Reakcia na: PeterC #11665:
Som to ja a ako ma poznas, mohol si vycitit, ze to nebolo myslene vazne. Samozrejme ironicky, hlavne pre ostatnych, hoci si myslim, ze aj ty by si jej veru trochu zasluzil. Nie si predsa 13-rocny dopravny naivista, ani kuchar-casnik alebo pekar, pracujes na DOPRAVNEJ UNIVERZITE, neprispievas na forum o operacii slepeho creva alebo o tazkovodnych jadrovych reaktoroch ale o doprave - a preto si myslim, ze sa patri aj po opusteni ucebne, kancelarie a dveri alma-mater si zachovavat urcity odborny pohlad a slovnik, do ktoreho urcite pri linkovani MHD nepatri slovo "doprajem". Prepac, ale je to moj nazor...
Reakcia na: Juraj #11664:
Ak si ten Juraj, ktorý sem prispieval aj pred komunálnymi voľbami, a ak si ma týmto príspevkom chcel zhodiť, tak sa Ti to nepodarilo, skôr naopak. Sám sa odborne zhadzuješ na moju úroveň. Ja som hneď vo svojom prvom príspevku napísal, že nie som odborník, ale len obyčajný cestujúci, ktorý MHD vníma skôr cez skúsenosti s ňou, a dokonca ani neočakávam, že riešenie bude také, ako ho vidím ja vo svojej neodbornosti. Myslím si však, že je dobré, keď poskytovatelia služby majú spätnú väzbu od jej užívateľov. Je pravda, že niektorí túto väzbu vítajú, iní ignorujú. V každom prípade Ti želám príjemný deň.
Reakcia na: PeterC #11663:
Ak budeme siet MHD tvorit iba podla toho, co komu kto dopraje a nie odborne podla prieskumov, prepravnych prudov atd, tak sa pridavam aj ja.

- Navrhujem zriadit linku 41, aby sa k Zst. dostali aj z Chlmca, podobne aj 51 k nemocnici.
- Rovnako rozsirit siet liniek autobusov o L34, aby sa k nemocnici dostali aj z Trnoveho.
- Samozrejme aj L37 a 47 pre Zadubnie a Zastranie, co nie su "nasi"?
- Osobne si myslim, ze chori byvaju urcite aj v Zil.Lehote, urcite budu radi novej L39 k nemocnici aj oni, vsak predsa tiez platia mestske dane.
- Dalej navrhujem asanovat celu pravu stranu Spanyolovej ulice pre ucely rozsirenia cesty a vybudovania kapacitne dostatocnych zastavok, aby sa to tam vsetko zmestilo.

Nakoniec som rad, ze uz sa nemusim ako kedysi drzat zasad dopravnej vedy a kadejakych softverovych analytickych zbytocnosti. Ked ma este nieco napadne, komu rad co doprajem, napisem.
Reakcia na: ospik #11650:
Prečo nie? Pokiaľ by Zástrancom viac vyhovovalo spojenie s ŽST ako s Hurbanovou, tak im to samozrejme doprajem. A v noci mi ešte napadlo, že sa vozidlo L27 predsa len bude potrebovať dostať do depa, preto by konečná bola asi skutočne najvýhodnejšia na Kvačalovej. Alebo že by chodila do depa ako Z - teda "zvoz"? Aj to je jedna z možností.
ahojte ?
ako sa tak pozerám na to foto tej križovatky na Závodskej,stále mi tam chýba trolejbusová stopa v smere Hájik - Depo.To sa od teraz trolejbusy musia otáčať cez celé mesto,keď majú zjazd z Hájika do depa? ?
Reakcia na: ospik #11638:
No v špičke určite kľb. V podstate by tu mohol jazdiť kľb, keďže 14Tr by sa mohli využiť na linky 5,8.
Reakcia na: simkoslav #11639:
Podľa mňa do tvojho návrhu, čo máš na stránke by si mohol hodiť aj L.1, ktorá by slúžila ako nepravidelná, miesto označenia zjazd a výjazd do depa, by mohla jazdiť táto linka, aby sa neplytvalo vozokilometremi. Aj v súčasnosti vidím na linke L.1 ktorá premáva ráno 8,16 ako odľahčí L.14 ktorá ide 8,21. Pri zavedení L.1 s trasou Fatranská/Matica-Košická-Štúrovo námestie-Kvačalova, by mohlo aj týchto pár spojov urýchliť cestovanie Vlčinčiarom, ktorí sa potrebujú dostať na políciu alebo Hálkovu. Naozaj ale len počítať s pár spojmi za deň.
Reakcia na: ospik #11657:
priznám sa, že na väčšie návrhy z mojej by to chcelo čas, a to je veličina, ktorou (bohužiaľ) nedisponujem... ale aj na to raz príde.... ja iba (možno škodoradostne) zasahujem do vašich návrhov, keďže pochádzam zo spomínanej lokality, tak upresňujem niektoré fakty a veci, na ktoré by bolo vhodné nezabúdať... ?
Reakcia na: ospik #11613:
Obávam sa, že 80% výkonov v trolejbusoch nemajú nikde. Bolo by totiž vysoko neracionálne trolejovať linku s hodinovým či polhodinovým intervalom. Najväčší podiel výkonov v trolejbusovej doprave majú Mariánské Lázně a Salzburg, kde sa to blíži sedemdesiatim percentám, ale len vďaka intenzívnemu využívaniu vozidiel s pomocným pohonom.
Reakcia na: VLK #11656:
toto napojenie som vyčítal z mapy, napíš čo by si navrhol ty, zrejme sa vyznáš v A-busoch
Reakcia na: ospik #11653:
L22 ale nemáš ako poslať cez ulicu "Na stanicu". Jedinou prístupovou cestou je rozbitá panelovka. Ak ju chceš posielať po Bytčickej (okolo Miekární a pod.) s napojením sa na Hlavnú na zaiatku Bytčice, nie sú na Bytčickej vybudované zastávkové niky a cesty sú bežne zapratané parkujúcimi vozidlami (hlavne v okolí bývalých tehelní).
Čo sa týka L26 - tá je určená pre ľudí, ktorí pracujú aj na Kamennej, často sa ňou vozia aj Bánovčania, ktorí to majú cez most blízko. A pracujúcich na Kamennej je dosť. Čiže určite by sa zrušenie L26 z tejto časti nestretlo s pochopením.
k T-busom som nenapísal 3ku, trasovanie samozrejme bez zmeny.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement