Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Jozef #11473:
Tiež by ma zaujímalo, o koľko DPMŽ príde na tržbách a koľko sa vyzbiera. Dúfam, že tieto údaje budú niekde uverejnené.
„Vedenie mesta pripravilo pre Žilinčanov veľkonočné prekvapenie. V pondelok 9. apríla 2007 sa celý deň nemusí v prostriedkoch mestskej hromadnej dopravy používať cestovný lístok a čipová karta. Cestovné bude dobrovoľné a výťažok poputuje týraným a zneužívaným deťom do Detského krízového centra Náruč v Žiline-Zádubní.“ – tak znie správa na oficiálnej stránke mesta Žiliny.
Vedenie mesta, ktoré nevedelo prísť na meno v predvolebnej kampani na MHD v Žiline, si zrazu spomenulo, že sa dá využiť aj na propagandu. Neotvárala sa síce nijaká nová trolejbusová trať, pri ktorej bývalo zvykom odviezť sa bezplatne na novej trati, ale keď sa nič pre občanov nerobí, tak ako vhodný nástroj poslúži aj MHD. MsZ na rok 2007 schválilo rozpočet v určitej výške pre DPMŽ a v nasledovných rokoch ho postupne znižuje, lebo si ON na radnici predstavuje, že z neho spraví zárobkový podnik, bez dotácii z mestského rozpočtu. Že mu teraz spôsobil stratu, tak ho to nezaujíma. DPMŽ by mal vyčísliť vzniknutú stratu a požiadať ho, aby na najbližšom MsZ navýšil rozpočet pre DP o túto stratu. Prípadne, môže dať svoje odmeny do rozpočtu DPMŽ, tak ako predchádzajúci primátor dával pravidelne svoje odmeny Školským sestrám sv. Františka s Assisi, Domovu dôchodcov a iným organizáciám v meste. Spraviť si charitu alebo zaopatrovací ústav z DPMŽ pre organizáciu patriacu pod VÚC je tiež zaujímavé. Možno v budúcnosti budeme prispievať cez DPMŽ aj na jeho aktivity a isté OZ. Harmanovu kasičku, prerobenú z označovača cestovných lístkov, kde do horného otvoru sa môžu vhadzovať peniaze, si môžete pozrieť aj s ním vysmiateho na stránke mesta Žiliny: http://www.zilina.sk/index.php?page=ukazspravu&id=4299
alebo kasičku na peniaze priamo v dopravnom prostriedku samostatne bez neho:
http://zilina-gallery.sk/picture.php?/3287/category/88
Reakcia na: Kvacalova23 #11453:
Skoda ze ty sa tomu nerozumies. Inak by si to nemohol takto zovseobecnovat.
1) 'KRUHOVé OBJAZDY NESMú BYť VEľKé '
- to je drist, priepustnost kruhoveho objazdu je umerna jeho polomeru, cim je vacsi tym je vacsia priepustnost. Keby si v Povazskej bystrici spravil maly kruhak, dosiahol by si daleko vacsie zaplchy ako sucasny semafor.

2) 'kruhové objazdy sú omnoho výhodnejšie, majú oveľa vyššiu kapacitu ako semafóry'
- vid 1) zalezi od polomeru a hustoty premavky. Nie vzdy je kruhovy objazd kapacitnejsi. Mimochodom na zapade sa kruhove objazdy buduju hlavne kvoli spomalovaniu aut, az na druhom mieste je priepustnost. Navyse, kruhaky sa nehodia na miesta, kde je velky pohyb chodcov.

3) 'Poučili sa o tom obyvatelia Popradu, kde spravili veľký kruháč a pre tento problém tu nastal'
- V Poprade to vobec nebol problem velkeho kruhacu, ale zleho znacenia, kde mali prednost vozidla vstupujuce na kruhak a nie auta na kruhaku. Teraz ked sa znacenie znormalnilo, ziadne kapacitne problemy tam niesu. A velkost kruhaku sa vobec nezmenila.

Doplni a poopravi ma Valec a Vlk 😉
Reakcia na: Jozef #11470:
No veď práve. Potom zostane už len nadjazd Bytčická - privádzač pri Metre a trasa cez Škultétyho a Závodskú, resp. Priemyselnú.
Reakcia na: Valec #11468:
Nezabudni na jedno, že keď sa spraví diaľničný privádzač poza Bytčicu, tak prejazd kamiónov cez Bytčicu bude zakázaný. Okrem iného sa spomínalo, že priecestia na železnici v tomto úseku budú zrušené. Premostenie ponad diaľničný privádzač pri Váhostave nebude pre kamiónovú dopravu, aby zbytočne zaťažovali malú kruhovú križovatku s trolejbusovou dopravou (vnútorný priemer 5 metrov), alebo aby kamióny premávali po Hlinskej ulici.
Kruhová križovatka pri Váhostave: http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=232
Reakcia na: URBINO #11466:
O tejto problematike sme diskutovali aj v minulosti a tento problém sme dali do diskusie aj pri návšteve u nového riaditeľa DPMŽ. Môžem ťa ubezpečiť, že reklama na vozidlách MHD je finančne zaujímavá a riaditeľ DPMŽ má o tomto dobrý prehľad a predstavu. S oblasťou reklamy sa budeme zaoberať nabudúce. V plnom rozsahu s tebou súhlasím, že v prvom rade DP musí vyvíjať aktivitu v oblasti získavania reklám. Ja sám som ochotný poskytnúť DPMŽ fotografie vozidiel s reklamami, z ktorých si môžu vytvoriť katalóg na získavanie ďalších klientov. Na stránke DPMŽ je uverejnená cena za reklamnú činnosť a pri využití aspoň 50% vozidlového parku by sme sa dostali k zaujímavým číslam.
Reakcia na: marek231 #11465:
Nejako som nepochopil kadiaľ si myslel, že tie vozidlá z Kamennej pôjdu. Keďže na privádzač sa bude dať dostať len na Rondli, z Mostnej a potom až na križovatke Solinky pri Metre.

Časom ma však napadla ešte jedna možnosť a to z Kamennej po Bytčickej a na výjazd pri tehelni na križovatku pod Solinkami. Mimochodom ako si tak rozmýšľam nad tým nadjazdom na Hlinách, pri jeho hrúbke by ma vôbec neprekvapilo, keby bol len pre vozidlá do určitej hmotnosti.
Pre diskutujúcich na upresnenie uvádzam, že križovatka Závodská sa nachádza v katastri Žiliny v jej miestnej časti Rudiny a nie v mestskej časti Závodia. Kataster Závodia začína až za riekou Rajčiankou.

Re: #11463 Valec: Je to pekne napísané a uvidíme čo urobí skutočnosť. Však sa tam pôjdeme pozrieť a nie jedenkrát. Jedno je isté, že problém križovatky Závodská sa ťahal niekoľko rokov a musel sa riešiť. Dávno sme vedeli aj to, že tam bude kruhová križovatka. "Novinkou" je, že sa pri tom zrušila jedna stopa na odbočenie. A to je škoda.
Reakcia na: Jozef #11452:
polozim inac otazku.Oslovil vobec DP,ako pises ,tieto zazobane spolocnosti,ci by nechceli reklamu na vozidlach?Preco tu nemame ani jednu reklamu svetovych firiem napr,cola,sony......?Preto treba zautocit na samotne vedenie DP,aby ono samo vyvijalo aktivitu v oblasti ziskavania reklam.
Reakcia na: Valec #11464:
Myslis ze prave z kamennej budu vsetky nakladne vozidla sa presuvat cez krizovatku Zavodska? Myslim ze prave z Kamennej vyuziju vozidla vyjadz cez privadzac od Liet. Lucky a napoja sa na stvorprudovu komunikaciu smerujucu popod Hliny smerom na Kragujevsku ako sa motat cez Zavodsku a nasledne ist na Kragujevsku. Nechcem do tohto moc vrtat ale nepredpokladam ze momentalny stav bude v buducnosti iny na krizovatke Zavodska. Neohvoriac o tom ze stavaju sa velke pocty bytov v casti Kvacalova, Hajik co bude mnozstvo aut. Nechcem narazat na povedane ale "stupajuca" zivotna uroven na Slovensku ktora spôsobuje rast poctu predanych aut na Slovensku, pokles cestujucich v MHD mi pride tak ze ked kazda rodina na Hajiku bude mat min. jedno auto kde mozno v inych budu aj 3 tak neviem ci to bude inak. Je tam este cast Banova, Hôrky, Zavodie ludia prichadzaju od Ovciarska....Hm...velmi diskutabilne..
Reakcia na: marek231 #11461:
Dovoľujem si ťa upozorniť, že okružná križovatka na Závodskej bola riešená do budúcnosti. Kým v roku 2007 je hlavným ťahom Hájik - centrum, tak v 2010tom (po dobudovaní privádzača od Lietavskej Lúčky) bude silným ťahom aj Závodská - Škultétyho, keďže z celej priemyselnej zóny na Kamennej sa bude dať vyjsť buď cez nadjazd na Hlinách a to buď na Hlinskú alebo na Solinky (a tadiaľ asi viesť nákladnú dopravu nebudeš chcieť ani ty) alebo práve cez Závodskú na Hričovskú resp. Kragujevskú.
Reakcia na: Jozef #11455:
"... lebo malá kruhová križovatka zníži priepusnosť vozidiel, bude neprehľadná a stane sa miestom častých dopravných nehôd. O jej ekonomickej výhodnosti pre MHD zrušením odbočovacej stopy sa už vyjadrovať nebudem."

Výhody malých okružných križovatiek:
- vysoká bezpečnosť v porovnaní s klasickou priesečnou križovatkou. Štatistiky uvádzajú napr. redukciu ťažkých následkov nehôd o 90 až 95%. Celkové náklady nehodovosti sa podľa medzinárodného porovnania znižujú priemerne o 60%;

- vysoká kapacita - malá okružná križovatka kapacitne vyhovuje pri intenzite do 2500 vozidiel za hodinu. Plynulo a ľahko zvláda dopravné zaťaženie 15 000 vozidiel za deň (súčet všetkých vjazdov). Pri splnení určitých predpokladov (hlavne vyrovnané zaťaženie všetkých vjazdových vetví) sa dosahuje kapacita 25 000 až 30 000 vozidiel za deň, prípadne aj viac, ak pripustíme tvorbu front. Sú ale známe aj križovatky s vyšším zaťažením;

- jednoduchosť pre vodičov - jedinou úlohou je dať prednosť pri vjazde do križovatky, pričom vodič sleduje len vozidlá prichádzajúce zľava - po okruhu. Výhľad z vozidla doľava je pritom lepší a pohodlnejší;

- hospodárnosť prevádzky - v porovnaní s križovatkou riadenou SSZ sa zmenšujú čakacie časy vozidiel a obmedzuje počet rozjazdov. Správcovi komunikácie odpadajú náklady na prevádzku a údržbu SSZ.

Uvedené výhody platia v plnom rozsahu len pre malé okružné križovatky (s jednopruhovou vozovkou v okruhu), kde nedochádza k priepletu vozidiel. Najbežnejšia štvorramenná malá okružná križovatka má iba 8 kolíznych bodov (miest s možnou nehodou) v porovnaní s priesečnou ktorá ich má 32.

KALAŠOVÁ A. - PAĽO J.: Dopravné inžinierstvo - organizácia a riadenie dopravy, 1. vydanie, EDIS Žilina, 2003, s. 98-99

Zrušenie trolejovej stopy nie je vlastnosťou križovatky. ?
Reakcia na: petter #11458:
Oki, takže zoberme si to takto, keby mal byť kruháč na Košickej, tak netvrdím, že má byť malý, lebo zoberme si hrúbku ciest na ulici Košická a zoberme si jednoprúdovú cestu v Závodí. Kebyže sa má vystavať kruháč na Košickej ulici, tak by sa určite vystaval dvojpruhový veľký kruháč.
Teraz si zoberme že by mal byť veľký kruháč tam kde sa v súčasnosti postavil. Načo by tam bol taký veľký kruháč, keďže cesta na ktorú sa kruháč napája je taká úzka. Pokiaľ by tam bola dvojprúdovka, tak by som nemal absolútne nič proti veľkému kruháču. Ale takto je to neopodstatnené mať na danej križovatke nejaký veľký kruháč. A navyše keď je veľký kruhový objazd, núti to ísť vodičov áut veľkou rýchlosťou, tým pádom by sa nemohli ostatné autá zaradiť do daného kruhového objazdu a začali by sa tvoriť kolóny. => Kruhový objazd nenavrhovali laici.
Reakcia na: Jozef #11455:
Ja sa priklanam k tvojmu nazoru...To ze semafori su ista investicia je pravda (ako keby kruhac nebola investicia)aj co sa tyka udrzby ale rozhodne sa pri nich da kombinovat priepustnost jednotlivych smerov na zelenu na dlhsie intervali. No co je hlavne vzdy daju priestor aj pre prostriedky smerujuce zo smerov nie tak intenzivnych na pocet vozidiel. Kruhovy objazd je riesenie, ale slepe. Co sa pripajam k Jozefovi a radsej tu neposlem odbornikov kade lahsie ze prave pri vystavbe trakcneho vedenia sa na nieco zabudlo co v buducnosti prida na zatazeni rozpoctu pre DPMZ.

Co sa tyka kruhoveho objazdu...ako nahle pride spicka pocas pracovneho dna tak silne smery ako Hajik - centrum, centrum Hajik svojou intenzitou prejazdu vozidiel cez kruhovy objazd nedaju moc priestoru pre "liní " TBus od Kvacalovej. No a myslim ze aj potom bude mat s výjazdom na Zavodsku cestu rozhodne problem..a to je pointa teraz...rok 2007...no co rok 2010 prip. neskôr.

Neporovnavajte Carrefour so Zavodskou. Pri vyjazde s Carreforu auta smeruju do vsetkych smerov. predstavte si to ako zrýchlene video kde sa vam mihaju svetla v protismere a z vedlajsej cesty sa to tam vsuva...Pricom na Zavodskej su nosne dva : Hajik - centrum, centrum Hajik.
Velkym vsak nedostatkom je aj zastavka Zavodska smer Hajik. Nie je tam zasek...Trolejbus casto brani pri vyjazde aut s krizovatky od centra v intenzite ako je v spicke kde auta maju medzi sebou 1 metrovu vzdialenost. Vodici som si vsimol tam radsej ani nezastavuju ked nemusia a na Pal. pocitaci rucne prehadzuju rychlo zastavku dopredu...
Reakcia na: Jozef #11452:
To netvrdim ze na to nikto nema narok alebo nieco v tom brani...Iba som vyjadril nazor...stym ze mozno zacnu byt zachvilu Zilinske farby na T Busoch modra a biela! 😃 .A ja si aj tie palace vsimam...su to veci o ktorých sa nam ani alebo naozaj len sniva...
Reakcia na: Jozef #11455:
Nepoznám naše normy. Zakazuje nejaká norma postaviť na mestskom okruhu križovatku v tvare kruhového objazdu? Aj kruháč v Hradci Králové je mimoúrovňový?
Reakcia na: Kvacalova23 #11453:
Tur de France sledujem už dlho ale taký malý kruháč ako v Závodí som tam ešte nevidel. Ak "KRUHOVé OBJAZDY NESMú BYť VEľKé" ako to, že je v Paríži veľký kruháč okolo Víťazného oblúka?
Reakcia na: Miro #11456:
Teraz som ti skutočne neporozumel. Choď sa pozrieť do iných miest a nemusí to byť v západnej Európe, prečo dávajú reklamy na vozidlá MHD, a potom mi píš o nejakej dobročinnosti.
Reakcia na: Jozef #11452:
Jozef, ty píšeš, ako keby reklama bola nejaká dobročinnosť ? ?
Reakcia na: petter #11451:
Dopravné nehody na Košickej nesúvisia s tým, že sú tam umiestené semafory, ale preto, lebo bývajú často pokazené. Neviem síce prečo by mal byť na križovatke Košická nejaký kruhový objazd, keď uvedená križovatka leží na mestskom štvorpruhovom okruhu, ktorý je po celej svojej dĺžke postavený mimoúrovňovo s ostatnými komunikáciami. A to že nie je Košická postavená mimoúrovňovo, tak mesto Žilina a jej občania sa môžu poďakovať miklošovsko-dzurindovskej klike, ktorá tento projekt zamietla. Obdobne to bolo aj s vytiahnutím štvorpruhu od križovatky Košická k Hyze.
Ináč ja osobne by som sa prikláňal na riešenie dopravného problému na Závodskej ceste vybudovaním semaforov, lebo malá kruhová križovatka zníži priepusnosť vozidiel, bude neprehľadná a stane sa miestom častých dopravných nehôd. O jej ekonomickej výhodnosti pre MHD zrušením odbočovacej stopy sa už vyjadrovať nebudem.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement