Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: PeterC #10987:
2 konečné? Tak to si optimista, Linka 1 má konečné a začiatočné na úplne všetkých obratiskách- Fatranská, Matice Slovenskej, Jaseňová, Stodolova, Kvačalova s výnimkou Carrefouru, tam ešte L.1 nenatiahli, len aby sme sa toho nedočkali. ? ? ? ☺ Ale ja si myslím že tá linka nie je zlá, skôr si myslím že je veľmi výhodná, ale mohli pod L.1 spadať len tie spoje, ktoré začínajú alebo končia v DEPE. Tie linky, ktoré spájajú sídliska by mali byť označené ináč. Linka 1 by bola veľmi prínostná, keby nejazdilo 5 riadných spojov za deň ale bol by tam nejaký interval a bola by nezameniteľná, takto sa to dá nazvať zvyšok zvyškov.
Reakcia na: PeterC #10991:
ja beriem tiež tvoje argumenty, lebo je to pohľad z "druhej" strany a rád pridám protiargumenty... a práve o to je diskusia... ?
Reakcia na: VLK #10990:
Veď píšem, že som obyčajný cestujúci, a zatiaľ verím, že rozumný. Preto rozumné argumenty samozrejme beriem. Ak by malo ísť za sebou v krátkom časovom úseku viac takýchto zjazdov, tak samozrejme, že by nebolo rozumné, aby brali všetky. Ale aspoň prvý (alebo hoci posledný) by mohol. Dôležité pri tom je, čo budeme považovať za krátky časový úsek. 5 minút? 1/2 hodiny? 1 hodinu? Snáď by sa týmto štýlom linky-nelinky dalo zabezpečiť aspoň pár spojmi cestovanie z Kvačalovej do nemocnice (hlavne starší ľudia by o takej turistike s horúčkou vedeli rozprávať). A o tom "našponovaní" FPČ - argument musím zobrať, lebo o tom asi vieš viac.
Ale L1 spred NKTD (prípadne s jej vylepšenou trasou okolo nemocnice a raz za hodinu na Kvačalovu) si z hlavy vytĺcť zatiaľ nedám, otázka je, či mi to pomôže. 🙂
Reakcia na: PeterC #10989:
ja zasa nie som za to, aby úplne všetky vozidlá brali cestujúcich - ak idú tri vozidlá za sebou, majú všetky tri brať cestujúcich? V tomto prípade je to určite lepšie takto...

AD L1: ako linka je to vedené preto, aby mohli byť urobené vývesky na zastávkach a aby sa dala preložiť s ostatnými linkami - ako napísal aj Kvačalova23, L1 je preložená medzi odchodmi ostatných liniek (spomínaná bola L14). Aj pre toto tiež nie som za, aby úplne všetky vozidlá do vozovne brali cestujúcich - ak je v tej časovej polohe spoj štandardnej linky idúcej po väčšej časti trasy L1, tak je určite lepšie nechať tam ten spoj. A zdržovať vodiča na konečnej, aby si jeho odchod do vozovne dal medzi dva spoje iných liniek sa často ani nedá (nakoľko je FPČ našponovaný maximálne možnou mierou)...
Reakcia na: VLK #10988:
Re #10988 VLK: Beriem, a som rád, že sa ľudia môžu voziť aj pri výjazde a zjazde aspoň v tých pár vybraných spojoch. Ale aj tak si myslím, že ak je niečo označované ako "linka", tak by vlastnú "tvár" mala mať. Nie som odborník, ale aj laickým rozumom mi je jasné, že L1 nemá vlastnosti, ktoré by ju pozdvihli na označenie pojmom "linka". Je to vlastne ZJAZD a VÝJAZD s cestujúcimi na palube, ako aj sám píšeš, a považujem to za veľký prínos. Aby som nebol nekonštruktívny, tak aj prezentujem svoj názor každodenného cestujúceho: Často vídam po Hurbanovej "prefrčať" vozidlo s nápisom tuším "ZVO - Zvoz do depa", bez toho, aby zastavilo a zobralo cestujúcich. Prečo napríklad aj takéto vozidlá nezastavujú? Veď majú všetky atribúty ako L1, teda že ide o ZJAZD, akurát nemajú na transparente jednotku. Podobne je to s výjazdom. Prečo by nemohli VŠETKY výjazdové brať cestujúcich už od Kvačalovej, a potom celou cestou až na zastávku, z ktorej vychádzajú ako normálna linka, a VŠETKY zjazdové vozidlá po celej trase až na Kvačalovu? Možno, že by sa dalo vymyslieť nejaké označenie každého takéhoto vozidla, aby cestujúci vedeli, kam sa ním môžu odviezť (hoci napr.: výjazd: "V-Fatranská", alebo "V-Jaseňová", "V-Hájik", zjazd: Z-Kvačalova"). Len by sa nesmeli všetky volať L1 bez prívlastku, lebo to by bol chaos ešte väčší, ako už je. A tú L1 stále preferujem ako normálnu linku spred NKTD - zatiaľ ma nikto nepresvedčil o tom, že bola zlá.
Reakcia na: PeterC #10987:
lenže L1 v tomto prípade nebola robená na to, aby mala vlastnú "tvár", ale aby mali možnosť cestujúci využiť prázdne kilometre, ktoré robia vozidlá na výjazde či zjazde. Čiže na nejakých roztržitých cestujúcich, ktorí si nepozrú, kam to ide, by som sa neviazal... L1 byť môže (a vítam to) alebo nemusí...
Reakcia na: Kvacalova23 #10986:
Suhlasim s Tebou. Myslim si vsak, ze L1 ma este jednu podstatnejsiu chybu, nez je jej nepravidelnost. Je to jej anomalia, ze cestujuci nevie, kde sa nou dovezie, pretoze ma za Rajcankou dve konecne. Clovek, ktrory nema poriadne nastudovane vsetky spoje tejto linky, sa nou radsej nevozi, lebo sa moze "okaslat". Ako ti cestujuci, ktori v panike vystupuju, ked trolejbus zaboci doprava na Zavodskej, ze ide ku depu, a oni si mysleli, ze sa dovezu na Hajik. Inak, L1 je dobra a potrebna linka, len jej treba dat vlastnu tvar, najlepsie asi tu historicku.
Nejako sa prestalo diskutovať, zjavne už asi nie je ani o čom.

Ešte pridám jeden postreh z cestovania. Spojenie Vlčince - Kvačalova využilo 8 ľudí, čím som bol milo prekvapený. Dlhodobejšie cestujem L.1 , páči sa mi že chodí o dosť prázdnejšia ako spoj 14 ktorý ide o 5 min neskôr. A to sa mi zdá dosť nelogické, vzhľadom na to že linka 14 ide v časoch 8,01 8,21 a linka 1 ide 8,16 z Vlčiniec sa mi zdá nepochopiteľné že L.1 ide prázdnejšia ako L.14 , pričom 85% ľudí, ktorí idú z Vlčiniec do centra L.14 vystupujú na zastávke Štúrovo námestie alebo polícia. Tým chcem poukázať na to že pokiaľ pri novej koncepcii, ktorá verím že príde nebude pravidelný interval pri niektorej linke, môže sa stať že bude dosť nevyužiteľná (vid súčastnosť L.1)
V najnovšom Večerníku na strane 3 je obsiahly článok týkajúci sa parkovania. http://www.zilinskyvecernik.sk/index.php?option=com_content&task=view&id=1062&Itemid=53
Reakcia na: Jozef #10968:
To je sice pekne ze si sa s nim o tom rozpraval, ale ked nenapises jeho reakcie, ma tvoj prispevok nulovu informacnu hodnotu.
Reakcia na: PeterC #10982:
To je fakt že Kvačalova má veľmi slabé spojenie, ale podľa mňa je to optimálne, však pridávať spoje na stratové linky nie je moc výhodné. Možno by nebolo zlé obnoviť historickú L.1 ale len takým spôsobom že by jazdila do depa max. raz za hodinu, tým pádom by sa dali využiť zjazdy do depa ako spoje na túto linku, ale určite by som nebol za pravidelný interval, keĎ chodila L.1 tak slúžila len po Hálkovú , do depa šla takmer prázdna. Verím že NKTD v najbližších mesiacoch zanikne, ale za historickú L.1 som určite.
Reakcia na: PeterC #10981:
Ešte by som doplnil, že aj prípadné spojenie z Kvačalovej do nemocnice by nebolo od veci, aspoň párkrát za deň. Ale to už som asi v oblasti sci-fi. So stanicou aspoň nejaké spojenie predsa len existuje, ale s nemocnicou žiadne.
Reakcia na: Maykl #10980:
Maykl, možno som sa nie celkom presne vyjadril, takže upresním: Najskôr predošlem, že do tých miest cestujem denne, pretože tam bývam. Osobne si myslím, že spoje na L27 a L31 netreba pridávať, možno len cez víkend a na dušičky by som pridal na L31 kvôli cintorínu. Na L27 určite pridávať netreba, pretože ako aj Ty píšeš, a je to aj môj názor, že ľudí tu veľa nebýva a aj tie spoje, ktoré sú, chodia prázdne. Možno je to preto, že dosť málo ľudí potrebje cestovať zo Zástrania do Závodia a opačne, a centra sa L27 dotkne len na Hurbanovej (nejde ani cez stanicu). Skôr som mal na mysli spestrenie ponuky o možnosť cestovania do týchto končín aj napríklad zo železničnej stanice, alebo z iných sídlisk, hoci len raz za hodinu. Poznám ľudí, ktorí by uvítali, aby sa na Kvačalovu mohli odviezť bez prestupovania z Fatranskej z práce a zo školy (ŽU), napr. medzi 16. a 20 hodinou, prípadne do práce a do škôl medzi 6. a 10. hodinou. A na to netreba pridávať spoje na už teraz málo využívanej a určite nerentabilnej linke zo Zástrania, ale stačilo by potiahnuť L1 (ak bude jazdiť podobne ako pred NKTD, v čo dúfam) napr. raz za hodinu až na Kvačalovu. Možno uvažujem nesprávne, ale je to môj laický názor.
Reakcia na: PeterC #10918:


sorry ze tak neskoro odpisujem, ale skor to mozne nebolo. Ohladom tej L1 az po Kvacalovu, chodim do tych oblasti dost casto, cez den aj po veceroch a skutocne okrem poobedia som tam moc ludi na zastavke stat nevidel. Chodi tadial predsa L27 a L31 mozno keby sa im zvysil pocet spojov. A povedzme si pravdu, zatial tam moc ludi nebyva, skor to je komercna zona, aj ked sa tam pripravuje vystavba nielen RD ale aj viacposchodovych bytoviek, avsak nie pri novom cintorine ale vyssie pri starom zavodskom cintorine smerom na hajik a aj odtial to je k L1 vcelku daleko...
ale na druhu stranu samozrejme ze vzdialenost medzi Rondlom a depom nieje tak velka aby to bolo nutne riesenie...
Skor bude (asi v dalekej) buducnosti treba vyriesit prepojenie MHD po starej ceste na hajik.
Reakcia na: Miro #10947:
V tom súbore si treba pozrieť list "príspevkové" a vyrolovať sa na začiatok.
Reakcia na: tux #10976:
Nič v zlom, ale o 5:46 z Fatranskej žiadny trolejbus neodchádza.

Re #10977 Furčan: Jééj, prepáč nejako sa mi to v mailoch stratilo. Ak by si toto náhodou čítal cez Wap, tak prezviezť sa stihnete všetkým, odporúčal by som L13 a L6 alebo 16 na Hájik. V prípade autobusov L27. Tie cedule už asi v DP ani nie sú, môžete sa skúsiť ísť spýtať na Kvačalovu, ale cez víkend tam okrem dispečerov nikto nie je.
Valec:písal som ti maila na @imhd asi v pondelok,

All:Ma niekto záujem robiť zajtra sprievodcu po MHD dvom Opavakom a jednému Košičanovi?
príchod vlaku do ZA je 8:21
kontakt namňa nájdete tu:
http://www.imhd.sk/bb/index.php?w=3825242e29ef212933352b332924ea&lang=&id=0&text=Fur%E8an&v_mene=true
Reakcia na: tux #10974:
Valec: 4/7(tyzdnovka) odchod z Fatranskej na 14tke 05:46
Reakcia na: Valec #10973:
jozef mi ich už dávnejšie poslal, ja som ti ich práve preposlal.
Reakcia na: Valec #10973:
ad obehy: dam ti okopirovat tie rozpisy

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.