Táto diskusia by sa asi hodila inam, ledaže by sme uvažovali o ich vhodnosti pre ŽRIDS ?
Keď sa tu už debatuje o 840.0, tak si tiež prisadím. Ja keď som sa na to zahľadel, napadlo ma, že nad tým mohli urobiť ešte jedno poschodie, ako to bežne býva v Nemecku (dokonca aj 1. trieda!) a namiesto dvojice mohol jazdiť jeden, lebo by mali takmer dvojnásobnú obsaditeľnosť.
Ja som sa s ním viezol 1. mája mimoriadnym spojom z BB do Hronca a späť, ale všímal som si iné veci, než sedačky (napr. pracovisko rušňovodiča)
Tak mozno v nich este nesiel tolkokrat, ja som mal z nich tiez najprv dobry dojem, ale to som v nich isiel prazdnych zo ZV na H.Dubravu, ale ked som ich pouzil viackrat na 200%plne z CA do ZA- to bola katastrofa. ?
ja v tych 840 chodim obcas z CA do ZA, ale oni maju fakt tak hnusne tvarovane sedacky, ze aj po tejto 30km vzdialenosti vystupujem dolamany, ako keby som cestoval 3 dni. A navyse ked si niekto sadne oproti mne, musim sediet bokom,inac mam cudzie nohy medzi mojimi (co nevadi az tak, pokial je to mlada pekna slecna.... ? )
Už len drobný dotaz - kde konkrétne v PO sú problémy s prejazdnosťou Solarisu a ako to, že nie sú v iných mestách?
K tej diskusii o nadvláde Karosy - je nutné konštatovať, že ani DPMK, ani DPO nezzvládli marketing na celej čiare. Do sveta tohto roku pôjde nejako okolo stovky Trollin (Vladimír, dostal si tabuľku, nie?), mimo ČR však žiadne Solaris/Cegelec z DPO, všetko Solaris/Ganz a Solaris/Kiepe.
...nič to však nemení na tom, že Solaris, a to najmä v trolejbusovej verzii nemá na Slovensku šancu. Prečo, to sa treba spýtať výhradného dovozcu autobusov pre SR a zaiste aj výrobcu Trollin v ČR. Zatiaľ čo Solarisácky lobbing spí, po Slovensku si robia Agory - parohaté aj neparohaté - jedno turné za druhým a jednotlivé výsledky verejných súťaží o dodávke vozidiel potvrdzujú úpsešnosť týchto akcií.
Nie - nebavme sa o tom, čo je "dobré" a čo "zlé", ale otvorme oči a viďme realitu.
-> V Košiciach sa, zdá sa, Solarisovský monopol rúca. Dlhodobá nulová komunikácia vnútri DPMK, nekoordinované postupy PCD a ODS doviedli podnik do súčasnej situácie, kedy po pomastení príslušných vreciek sa pod zámienkou kapacitnej nedostatočnosti Solarisu možno presadí Karosa. A napriek tomu, že žiadna súťaž ešte nebola, v tlači sa už veselo skloňuje názov tejto firmy. Dovtedy sa chodí krčahom po vodu, kým sa nerozbije. Dovtedy sa bude hlásať, že kĺbový Solaris do Košíc nie, kým klbák nepríde ponúknuť Karosa.
-> V Prešove, meste, ktoré je slovenským priekopníkom verejnej bezbariérovej dopravy, sa hneď spočiatku presadili City busy (Solaris ešte nebol). Výhodnejšia ponuka v roku 2003 priviedla do rodiny nízkopodlažných vozidiel jeden Solaris. Zdá sa však, že aj napriek spokojnosti DP s týmto typom, nedokázali výrobca autobusov, výrobca trolejbusov a výhradný dovozca pripraviť takú ponuku, aby v súťaži na dodávky busov na najbližších 5 rokov uspeli. A buďme realisti - ak v roku 2008 sa bude po Prešove preháňať 27 City busov, nemá Solaris šancu uspieť ani pri rámcovej zmluve na trolejbusy.
-> V Banskej Bystrici sa v tomto čase zrejme nízkopodlažáky nakupovať nebudú. S ohľadom na intenzívne dodávky Karos B 900, prítomnosť dvoch City busov a predvádzacie jazdy midibusu Ikarus (čo je tiež Irisbus a v konečnom dôsledku Karosa) nie je ťažké domyslieť si, čo kúpia, ak sa raz rozhodnú kupovať.
-> Žilina si spravila jasno už pred pár rokmi, keď z vozidlového parku vyradila všetko, čo nemalo značku Karosa. Očakávanie nízkopodlažných autobusov vzbudilo trochu záujem, či sa vzhľadom na celkom odlišnú konštrukciu (kedy nie je možné sa vyhovárať na jednotnosť ND a pod.) nedôjde k zmene postoja, ale dodávka troch City busov pre rok 2004 dáva jasnú odpoveď aj tu. A preto nemusím byť žiaden prorok, aby som si domyslel, aké trolejbusy najbližšie DPMŽ bude kupovať.
-> Bratislava sa (každý rok) intenzívne pripravuje na megadodávku autobusov. Vôňa zisku láka do hlavného mesta predvádzacie vozidlá najrôznejších značiek. Takže čo to bude? Karosa? Solaris? MAN? Mercedes? A zatiaľ kým vy rozmýšľate, Irisbus sa chytí Škodováckej výroby trolejbusov, pôvodnú produkciu nahradí svojími vozmi a pod "akože" značkou Škoda ich dokonca v medziach už podpísanej zmluvy pretlačí do Blavy. A až sa Bratislava v roku 2012 rozhodne povedať rázne "nie" dvadsaťročným schátralým dráčikom (ktoré celkom nepochopiteľne nelákajú ľudí do MHD), bude sa po Palisádach producírovať jedna 24 Tr za druhou a potom niekto vo vhodnej chvíli buchne po stole a povie "Chceme unifikáciu!"
->ostatné mestá ovládajú lokálne SAD-ky, ktoré si väčšinou ani nevšimli, že v stredoeurópskom priestore sú okrem Karosy aj iní. Zatiaľ na NP nie sú prachy, ale nákup City busu 18M do Spišskej Novej Vsi môže byť prvou lastovičkou, ktorá udá smer.
Takže ja sa pýtam: KDE BUDÚ NA SLOVENSKU JAZDIŤ SOLARISY?
Ad Solaris vs. City bus. Všetko čo som chcel napísať, som aj napísal, kto vie hľadať v histórii žilinskej diskusie, nájde si to aj v iných... A podľa mojich pozorovaní vlastne ani nemusí, lebo najneskôr do dvoch mesiacov od ukončenia tejto témy na inom fóre opäť určite niekto položí otázku či je lepší Soalris alebo City bus a všetko sa bude opakovať zas.
Čo sa týka prejazdnosti Solarisu v Prešove, problémy nie sú v obciach ani v žiadnych pochybných štvrtiach. K neblahým situáciám dochádza v slušných mestských častiach s pomerne hustou dopravou i v samotnom centre mesta.
Čo sa týka môjho osobného postoja, ak by som mal nejaký privátny DP a kupoval by som ja sám autobusy, zrejme by som kúpil Solaris. Výhod a nevýhod rozoberaných typov som si vedomý.
ale napriklad taka cesta z Plesa do Popradu v preplnenej 425ke (ak cestujuci sedi) tiez nie je dva krat prijemna, je to doslova utrpenie....ak si mozem vybrat, tak rozhodne davam prednost autobusu....
Neviem, čo tu riešite takú vec, ako je spokojnosť vodiča. To je vrcholne subjektívna záležitosť. Ja som ako vodič E najradšej jazdil s T3M (TV1), ako vodič T so Sanosom S200Tr, v najhoršom prípade s 15Tr. Niektorí vodiči mali rovnaký vkus ako ja, iní vodiči tieto vozidlá priam nenávideli a do "tyristoru" či "klobásy" by v živote nesadli ani za cenu výpovede.
Ak je vodič CityBusu zvyknutý na svoj autobus, bude sa mu zdať najlepší, to isté platí pre vodiča Solarisu. V Prahe poznám minimálne dvoch vodičov, ktorí s nesmiernym smútkom sledujú koniec života B741, pretož ich pokladajú za najlepšie autobusy všetkých čias a CityBusy priam nenávidia. Predpokladám však, že to neznamená, že B741 je lepší autobus než CityBus ? .
Problém je PRIMÁRNE v prechádzaných trasách, na tom trvám. Vozidlo je určené pre regionálnu dopravu a tomu zodpovedá aj usporiadanie interiéru. Pokiaľ mi pamäť slúži, na TEŽ-ke sa na Tetrapaky nikto nesťažoval, pretože jazdia tam, kde patria.
Takze kosicki vodici su so Solarismi spokojny. No bodaj by nie ked nic lepsie nemaju. Maju prejavovat nespokojnost? aby im este vymenili voz za Ikarus? ?
Problém nie je primárne v prechádzaných trasách, ako v totálne neergonomických sedadlách. Trať BB-Vrútky je pre ne svojimi sklonovými pomermi priam ideálna.
Však obaja dobre vieme, že v prípade pracoviska je pre vodiča dôležitá najmä funkčná stránka alebo stránka bezpečnosti, než hra nejakých farieb alebo dizajnu. Aj napriek viacerým kladom a mínusom u oboch diskutovaných značiek si vodiči obľúbia to, čo vyhovuje viac im. Za košických vodičov môžem rozhodne povedať, že drvivá väčšina je s pridelenými Solarismi spokojná. Preto by ma zaujímali konkrétne dôvody a názory, prečo si napr. prešovskí vodiči vyberajú voľno, keď majú náhodne robiť na Solarise. Napadá mi, že Solaris je v PO len jeden a vodiči na ňom nie sú zvyknutí jazdiť a možno preto tie obavy. To je to isté ako napr. s jedinou košickou T3Mod. Vodiči sa jej boja hlavne kvôli netypickému ovládaciemu pultu a iného typu ručného radiča. Až v ďalšom rade sú to problémy ako pomalé zatváranie predsuvných dverí alebo poruchovosť.
Čo sa týka prejazdnosti, zopakoval si to možno tisíci raz, ale určite nie na žilinskom fóre (aspoň čo som pozrel históriu s hľadaním podľa slova "CityBus"), tak prečo to neprebrať aj tu? Prejazdnosť Solarisu je síce overená a obmedená na určitých linkách v PO, čo je dané možno aj miestnymi pomermi, napr. odľahlými časťami mesta alebo obsluhovanými obcami. V KE si napr. nespomínam na žiadne ohlasy o miestach, kde by Solaris nemohol. Preto tento faktor môžeme posudzovať len individuálne pre každú prevádzku zvlášť.
K tomu filozofovaniu - ak by sme sa bavili iba v rovine "ktorý autobus je dobrý a ktorý zlý", tak by to fakt nemalo zmysel. Prekvapuje ma však vyjadrenie o hraní sa na detinskú hru, keď tu niektoré oblasti preberáme častokrát do detailov.
Na záver - v prípade kladov Urbín oproti CityBusom tu padli argumenty ako nižšia spotreba PHM, dlhšia záruka, širšia paleta typov, každý typ vždy 100% NP, lepšie usporiadanie interéru, prepracovanejší dizajn, atď., tak by bolo vo všeobecnej rovine zaujímavé vedieť v čom teda vyniká CityBus. Samozrejme, neber to ako podryp a ak si sa rozhodol už nevyjadrovať, budem to rešpektovať.
Ale veď to vobec nie je o nízkopodlažnosti ale o tom, že dopravcovia sa snažia do NP vozidiel, ktoré majú menšiu využiteľnú podlahovú plochu než vysokopodlažné, narvať aspoň toľko sedadiel ako do vysokopodlažných.
Re #1053 Sarko: V tomto prípade však treba povedať, že chyba nie je v potkanoch ale v Zločineckej Spoločnosti, ktorá tieto jednoznačne regionálne vozidlá používa na diaľkové spoje ako pojazdný Výstavku Dastiženij Naródnovo Chazjájstva. Pokiaľ je vozidlo určené pre krátke pobyty cestujúcich a intenzívnu výmenu frekvencie, je logické, že sú použité užšie sedačky v prospech širšej uličky a menší rozostup sedačiek v záujme dosiahnutia vyššej obsaditeľnosti.
Re #1072 Vladimír: Ja by som súhlasil len s lepším usporiadaním pracoviska vodiča, ktoré má Slintyhnus skutočne veľmi vydarené a ergonomické. Horšia prejazdnosť vozidla v teréne - ono skutočne cesta na Surdok nie je veľmi stredoeurópska. A autobus má slúžiť pohodliu cestujúcich a tam je na tom Solaris evidentne lepšie.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Papyr