Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ešte pripomeniem, že pri tvorbe nejakej koncepcie je potrebné brať na ohľad okrem iného 2 veci -
1. interval na akejkoľvek trase by nemal byť vyšší ako 30 min. (s výnimkou účelových spojov);
2. treba dodržať stanovený počet najazdených kilometrov (v súčasnosti je to okolo 5430 km/ prac. deň).

Ak by som mal spomenuť niekoľko negatív, ktoré prináša NKTD, sú to tieto:
1. vzhľadom k počtu obyvateľov jednotlivých sídlisk a mestských častí a počtu ponúkaných miest na jednotlivé sídliská je tu skutočne istý nepomer - Hájik a Závodie majú 20%-ný nadštandard, ktorý mi vyšiel ako chýbajúci na Hlinách + Solinkách + Bôriku.
2. Ako obyvateľ Vlčiniec na základe skúseností by som "otočil" trasovanie liniek 4 a 14 na centrálnom okruhu (dôvodom je predlžovanie jazdnej doby a pravidelné meškanie na linke 14 a to v smere centrum - Vlčince z dôvodu dlhého čakania na križovatke Veľká okružná - Spanyolova a zápch na Ul. vysokoškolákov.
3. NKTD je príliš liberálny variant - vyhovuje väčšine prepravujúcej sa v ťahu sídlisko - centrum, ale potreby "menšín" sú riešené len v nutnom rozsahu. Osobne som sociálnejšie orentovaný. Osobne som zástancom trasovania sídlisko - centrum - sidlisko, ktoré umožňuje lepšie vyhovieť aj väčšine aj menšine. A som si takmer istý, že sa dá vytvoriť aj taká koncepcia, ktorá dokáže zabezpečiť aj pravidelný interval, aj dostatok využitých spojov premávajúcich medzi sídliskami (a centrom) a dodržať aj horeuvedené parametre.
Napriek tomu nepovažujem NKTD z 21.1.2006 za zlý variant, naopak, oveľa lepší, ako to, čo tu bolo predtým.
Tak, neskorý obed v motoreste Pec je skonzumovaný a pokračujem v ceste, smer Žilina:-).
Reakcia na: marek #10705:
Iste ak sa raz postavia nákupné centrá aj na Solinkách a Hlinách počty cestujúcich sa zvýšia. Samozrejme len v prípade, že nebudú vo všetkých tie isté obchody. Ale zatiaľ, snáď s výnimkou spojov ktorými sa vozia školáci, chodieva L13 v úseku ŽU - Matice Slovenskej dosť slabo vyťažená.

Ja by som možno ten tvoj návrh doplnil (mimochodom o tom sme sa už raz dávno, ešte na diskusii na mestskadoprava.net bavili), že po vybudovaní trate cez Veľký diel, by bolo najlepšie linku 4 zokruhovať. A všetky ostatné linky mohli zostať tak ako boli. Žiaľ, ale tarifa nedovolí.

Re #10709 marek231: Tak bojová úloha, každý predstaví svoju koncepciu do súčasne trolejovej siete a vzhľadom na súčasné potreby. Môžete myslieť pri tvorbe liniek aj do budúcnosti (maximálne rok), ale pri intervaloch nie. Taktiež sa musíte zmestiť do súčasných vozokilometrov (v prípade potreby údaje dodám, hádam ich ešte mám) a do počtu vozidiel. A treba myslieť na globálne potreby, nie len na svoje! Každý dobrý návrh sa víta.
Reakcia na: marek231 #10627:
Ďakujem za odoslanie fotografií (až teraz som sa dostal k ich prezretiu). Len pripomeniem, že kĺbové autobusy na l. 5 nikdy pravidelne nepremávali, len počas výluk a prestávok vodičov.

Uvidíme sa na dnešnej stretávke.
Kazdy by sme si postavili svoju koncepciu 🙂. Neviem a nechcem si predstavit zrusenie NKTD. Iba jej doladenie.
Marek: uz to moc kombinujes. Jedna vyhoda v tvojich navrhoch je znicena negativom. Pri tvojej verzii L6 cez Stur. Namestie by sa skratil cas z HA na VL. Ale tym by sa stale L6 nevyuzivanou linkou.
Precitaj si moj navrh v prispevku nizsie a nakresli si mapku ako by to vyzeralo. Myslim ze by to bola dobra struktura
ludia kaslime na to......tu desiatky moznosti ako naplanovat vedenie liniek a nech sa presadi ktorakolvek vzdy bude niekto nespokojny........a aj tak my co sme tu to neovplyvnime.........je to o prachoch a setreni.......aby sa zase na opacnej strane....vedenie podniku a pod.....mohlo nabalovat.......
A este ma nieco napadlo...

Preco cestujuci z Hajika su odkazany cestovat na vlky cez cele centrum? niekto moze namietat, ze spojenie L6 treba, ze sa spaja stanica a nemocnica, ale k tomu by postacovala L3.

Spojenie hajika so zst by mala na starosti L16 a L6 by jazdila z hajika na sturak, okolo nemocnice a na vlky, konecna Fatranska. O kolko by sa skratilo spojenie Hajika so zastavkou Matice Slovenskej?
Reakcia na: Valec #10701:


Ak by cez Velky diel chodili Len L4 a L14 v sedle kadzych 15 minut, pri zohladneni stavby MAXu a dalsich obch.centier na zelenej luke v oblasti Soliniek, urcite vzrastie objem prepravenych cestujucich z vlkov na solinky cez velky diel.

L7 by ostala v trase Hajik- Jasenova.

Cize ten narast spojov by bol minimalny.
Reakcia na: Danyllo #10699:
Neviem,ale mne sa zdali linky 7/17 dost efektivne...spajali vsetky casti mesta a doslova ako tie 2 casti Shanghaja...Odtial-sem a Odtial-tam:) Ja by som si dovolil tvrdit,ze 6-ka chodila celkom casto...s nou si sa dostal skoro vsade+7-ka a v spicke 16-ka,,,to postacovlao...a dalsia vec...ved 1-ka az na par spojov je linka,ktoru si vodici robia do depa a napr.zvez sa takou 1-kou...odchod z Hlinskej 16:41 a uvidis,co je to poloprazdny voz...tie jednotky,co su skutocne jednotky a idu celu trasu...maju svoj zmysel...ja ich napr.vyuzivam
Zaujimave nazory ktore vyzeraju odlisne ale vsetky maju ten isty princip.
Velmi zaujimavy bol navrh L4/14 v podani prispievatela Mareka. Ale ostatne navrhy mali chybu.
marek:tvoj navrh sme z radov vodicov davali pred spustenim novej trasy bolo to bez vysledku niekdo rozhodol od stola a ta L.1. dodnes to nechapu niektori vodici dik ze padaju tieto navrhy mozna to niekomu otvori oci.
URBINO: O linku ku Carrefouru by som sa nebál, je vždy slušne nasadená. Škoda že sa pri výstavbe nepresadil variant posunúť zastávku Vysokoškolákov ku kruhovému objazdu. Získali by tým všetci, keďže športová hala ani Dom techniky (či ako sa to volá) vyprodukujú toľko cestujúcich ako OC.

marek: Tvoj návrh má len jednu chybičku a to strašne veľa spojov cez Veľký diel.
mne sa zda, ze rok po zavedeni noveho trasovania liniek je cestujucich ovela menej...

Tiez by som privital L4 v povodnej trase... alebo by som spravil L4 a L14.. jedna by jazdila z matice slovenskej - cez tesco - zst. - hurbanovu - hliny - solinky - ZU - fatransku a koncila na matice slovenskej. a L14 by jazdila zase opacne.

Alebo by L4 mala trasu matice slovenskej - cez tesco - zst. - hurbanovu - hliny - solinky - ZU - fatransku a koncila na matice slovenskej a L 14 by jazdila z Jasenova - hliny - hurbanka - zst - tesco - vlky - fatranska - ZU - jasenova. Takto by chodilo viac spojov na fatransku a aj k univerzite, tiez by bli spojene vlky a solinky bez prestupu... Napriklad z CaM alebo obchodnej az na solinky...

Tym by bola uplne nepotrebna L13 a mohla sa zrusit.
L 6 by sa potiahla cez vysokoskolakov az na fatransku.
L7 by sa potiahla z hajika cez solinky azna matice slovenskej.

Mohla by sa zrusit L1. aj tak je to len torzo niecoho co sa hra na linku...
chcel by som hodiť reakciu k NKTD a niektorým príspevkom...

Po zavedení NKTD 21.1.06 sa konečne urobil poriadok vo vedení Tb liniek
a MHD v Žiline získala vysokú úroveň a hlavne efektivitu!
Nechcem nikoho uraziť,ale nespokojný može byť len človek,ktorý nikdy nevidel
ako to vo svete funguje a bol z domu pozrieť akurát tak do Hornej Maríkovej a späť.
Na jednej strane spojenie odvšadiaľ všade je pohodlné,ale keď má človek k dispozícii
zväčša cca 2 spoje do hodiny,tak to bola bieda!!!
Najvyťaženejším prepravným cieľom v Žiline je centrálny okruh v meste a potom Nemocnica a
obchodné centrá.
Obnovenie spojenia s OC Dubeň zo Soliniek a Hlín je zbytočné,keďže obe sídliská budú mať
od tohto roka OC MAX a ešte to ďalšie OC, ktoré má byť pri Lidli na Hlinách.
Čiže jediný najviac diskutovaný problém je spojenie Hlín s Nemocnicou.To sa dá vyriešiť
posilnením linky 2,čo ale nie je veľmi efektívne,pretože je to skôr doplňujúca linka.
Možno by stačilo vytvoriť jednu (alebo dve protismerné) autobusovú linku,
ktorá by premávala po trase dnešnej linky 1 s malou zmenou.Zo zastávky Polícia by
pokračovala na Štúrovo nám.,Spanyolovu a po ulici Juraja Fándlyho by sa napojila
ďalej na Hliny a to aj v protismere.Vytvoril by sa nej,nie častý,ale pravidelný interval a
tým by sa mohla zrušiť terajšia linka 7,zastávka Komenského by sa mohla zriadiť na tej
ulici Fándlyho pred VÚC,Hliny by mali pravidelné spojenie s Nemocnicou,
nemusela by sa posilňovať linka 2 a prepojenie sídlisk z Depom a
Hájika s Hlinami a Solinkami by ostalo.Na linku by stačil sólo autobus,pretože
potreba dnešnej linky 1 sa odzrkadľuje v takmer stále poloprázdnych vozidlách.
Zámerne som nespomínal trolejbusovú linku,pretože i len vyhotovenie krátkej stopy
po Fándlyho ulici nepripadá asi do úvahy,keď tak čítam niektoré info.
Nech nikto nerozpráva,že aj po zavedení NKTD musí pri prestupoch čakať okolo 40 min.
Je to hlúposť,pretože linky 3/13,4/14,6/16 dávajú po preložení častý interval
na celom centrálnom okruhu!!! A pokiaľ je niekomu "ťažko" prejsť na druhú stranu ulice,
tak to je jeho problém.A starí ľudia,keď dokážu prejsť na zastávku,tak zvládnu
aj pár metrov na druhú stranu ulice! Možno by sa to ešte zefektívnilo zavedením
len časového prestupného cestovného.Lebo do tých 30´ je to niekedy nemožné.
A sídlisko Hájik nezískalo žiaden nadštandard!
Od zriadenia linky 16 (vtedy ešte autobusovej) až do 21.1.06 sa počet vypravovaných spojov
zo sídliska,každou i len malou úpravou CP a aj zavedením "slávnych" liniek 7/17,
len uberal a uberal.Aj malé dieťa si po preložení CP všetkých liniek
vedelo doslova na dvoch rukách spočítať koľkokrát sa dostane z domu dopravou a na stanicu
to mu stačila aj jedna ruka!Čož bola veľká hanba,keď sídlisko sa stále rozrastalo
a aj naďalej rozrastá! Viem o čom hovorím,bývam tu a MHD využívam denne.
Po zavedení 10 liniek malivýhody,zase,len mesto a ostatné sídliská,
čo sa týka častej prepravy.
Síce malo sídlisko Hájik 4 linky,no,keď sa chcel človek dostať do centra alebo naspäť,
tak mu často neostávalo nič iné,ako sa viesť pomaly 50 min. tými slávnymi linkami 7/17.
Pretože linka 16, povedzme si úprimne,skôr nepremávala ako áno a linka 6 s intervalom
30´špička a 60´sedlo, nie je veľký výber spojov a bolo to skôr na smiech!!!
Lepšie spojenie malo sídlisko ešte spred pomaly 10-tich rokov,
keď na Hájik premávala len linka 6 a linka 30.
Preto NKTD hodnotím jednoznačne ako to najlepšie,čím sa zvýšila efektivita
prepravy v Žiline.
A skôr by som upravoval autobusovú prepravu ako ničil dobrý základ trolejbusových liniek!
Akosi som sa rozpísal,ale čítam stále toto fórum,tak som chcel hodiť reakciu na najčastejšie témy. ?
Reakcia na: LUK #10694:
Ja sa pokúsim nastúpiť prednými dverami. Na sebe budem mať rifle a bledohnedú bundu. A aby si si bol istý, tak budem mať aj slúchadlá. (vytiahnuté z uší). ?
Reakcia na: marek231 #10695:
ak by sa linka 6 potiahla na Fatransku,podla mna sa to v dohladnej dobe asi udeje,indicie na to su,vznikne problem,ci obnovit aj linku 8.Kedze uz teraz je jasne,ze mhd od mesta dostane dotaciu na prezitie,v ramci uspornych opatreni nie je povinnostou dp prevadzkovat linku k nak.centru.Preto sa obavam,aby sme tento rok nemali v ziline prvu trol.trat,kde len droty budu dokazom,ze tadialto t-bus kedysi jazdil. ?
Reakcia na: Valec #10687:
a to ani si neviem predstavit ,co by sa bolo dialo,keby presiel ten prvy navrh nktd,ktory nepocital s linkou 7, a linka 14 nemala obsluhovat zastavku Cyrila a Metoda.
NKTD? Proti tejto koncepcii by som nic nemal len jednu vec nepochopim. Zrusenie L4 az na Solinky z Vlciniec. A tym zavedenie L4/14. Skor spominana L4 bola pocas prac. dni a vikendov a sviatkov vyuzivana dost slusne v kazdom smera a mieste. Tod ad 1!!!
Zas vobec nesmutim za linkami L7/17 a L5/15. Boli to nerentabilne linky a ak boli tak len v urcitych hodinach prac. dna. Inak sa v tychto spojoch nahanali duchovia nehovoriac o vikende. Vase 45 az 60 minutove intervali viedli k tomu ze clovek ked nanu nenatrafil nemohol cakat 45 min. ale musel ist 2 linkami a tym to bol priklad sucatsnosti a nevyuzitie L5/15 a L7/17. Niektory to riesili kombinaciou 1 linka a inak peso.
Takze budme opatrny v kritike NKTD.
Navrhujem zrusenie L4/14 a zavedenie L4 spred 21.1.06 a potiahnutie L6 az po Fatransku.
Reakcia na: Michal2 #10692:
ak nezapadnem cestou, tak sa v nej uvidíme 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.