Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Vladimír #1072:
Prečo sa rozčuľuješ, však ja sa pekne pýtam. Pracovisko vodiča je tiež podľa mňa vec osobného vkusu vodiča. Niektorí Solarisy zaznávajú, iní si ho neviedia vynachváliť. Čo sa týka prejazdnosti, si myslím spomínal niečo v tom zmysle, že na určitých miestach, kde sú väčšie nerovnomernosti na vozovke (alebo rovno rozbitá cesta), dochádza k zachytávaniu o spodok vozidla?
Reakcia na: galiyosha #1068:
Možno nič, ale ja som aj tak mal na mysli, že mohli už sami niečo vymyslieť konštrukčne niečo novšie.
Reakcia na: Sarko #1067:
Prosím Ťa, Sarko! Ja tiež nemám chuť zase raz rozoberať veci, ktoré sme preberali už minimálne trikrát. Už ma to nebaví.
Ale keď toľko na tom trváš, City bus má napríklad podľa všetkého lepšie vyriešené pracovisko vodiča alebo napr. lepšiu prejazdnosť v teréne s nerovnosťami.

Re #1068 galiyosha: A prečo tieto otázky kladieš mne? To je hádam otázka pre konštruktérov Renaultu, nie? S tým industriálnym polotovarom si to prehnal - za pravdu vydávaš nič viac, len svoj osobný vkus.

Re #1069 Dispecer: Renault Agora a Karosa City bus je v podstate to isté. Oba prešli tohto roku restylingom. Podľa všetkého je však zrejmé, že pre západoeurópskych zákazníkov noviniek bolo predsa len viac 😞
Reakcia na: Dispecer #1069:
Pozri, zilinske Citybusy su uz jednoznacne z tych faceliftovanych (sudiac podla kabiny vodica), ale interier vyzera len o kusok menej otrasne, nez predtym.

Re #1070 Andy: A tak sudis na zaklade toho, ze v Solarise su tie madla z nerezu ci hliniku (nie som si celkom isty), tj z materialu (podla mna) esteticky mimoriadne hodnotneho, prakticky neznicitelneho a bezudrzboveho? Ci na zaklade toho, ze v Solarise su (tak, ako v kazdom zapadnom civilizovanom autobuse) takmer rovnako tvarovane v celom autobuse, kdezto v Citybuse je po facelifte interieru kazde neparne madlo akoze-zaoblene, kdezto kazde parne je hranate tak, ako v minulosti? ?
Reakcia na: galiyosha #1068:
No tak rozhodne madlá ako industriálny polotovar mi pripadajú skôr v Solarise.
Reakcia na: galiyosha #1068:
Renaulty Agora majú už nový dizajn a Karosa Irisbus Citybus má ešte ten zastaralý?!
Reakcia na: Vladimír #1064:
Preco potom Solaris uroven interieru posuva stale vpred, kdezto Irisbus sa zmohol len na odstranenie posledneho schodu u 12 m verzie (co komfortu cestujucich ale vobec neprispelo) a nejake bezzube vyfarbenie interieru, pricom madla pripominajuce skor industrialny polotovar a podobne v tom buse zostali? Inak mas pravdu -- problem bude skutocne v tom, ze Citybus je uz zastaraly. Ale je to problem Irisbusu, nie zakaznikov. Je to mozno vysvetlenie, no nie ospravedlnenie. Ale nemam pocit, ze by som pisal nieco, co nevies. 🙂

Re #1067 Sarko: Prosim ta, co ma co Karosa konstrukcne/dizajnersky spolocne s Citybusmi?
Reakcia na: Vladimír #1064:
OK, tak uveď, čo je okrem sedadiel v CityBuse oproti Solarisu lepší.

Ja by som povedal, že problém je v tom, že za ten čas mohli konštruktéri Karosy vymyslieť už konštrukčne a dizajnérsky aj úplné nové vozidlo...
Reakcia na: Miro #1061:
T.j., že čím viac sa znižovala podlaha, tým viac sa teoreticky skracovali rozstupy sedadiel. Platí to hlavne o CityBusoch...
Reakcia na: LUK #1058:
OK, máš pravdu, tak ten rozteč zameň za rozstup. ?
Reakcia na: Sarko #1054:
...po stránke rozmiestnenia sedačiek.

(Lebo reč je teraz len o vnútornom usporiadaní, nie o autobusoch všeobecne.)

Re #1056 Miro: Pre upresnenie - jediný slovenský DP, kde vodič musí mať v službe rovnošatu je DPMP. Aj tu je to už v mierne okresanej forme - uniformou sa rozumie predpísaná košeľa, resp. tričko Dopravného podniku. Nohavice a obuv nie sú definované, kravaty nie sú povinné.

Re #1057 Sarko: A nebude problém náááááhodou v tom, že City bus je o čosi staršie vozidlo a tak v dobe jeho vzniku nemuseli konštruktéri disponovať možnosťami, ktorými disponovali konštruktéri Solarisu?
Reakcia na: Dispecer #1062:
Už som sa bál, že ja som nechápavý:-).
Neviem či to tu už bolo, ale vo včerajšom REGIONÁLNOM DENNÍKU (Dvojka - dobrodružstvo poznania) hovorili o vašich nových 3 Karosách Irisbus Citybus 12M.
Reakcia na: LUK #1060:
Takže sú to rozstupy sedadiel. Ale aj tak vete "s rozvorom sedadiel sa aj zvyšoval podiel NP" nerozumiem.
Reakcia na: Miro #1059:
Takže podľa Slovníka rozdielnych výrazov: české ROZTEČ = slovenské ROZSTUP.
Reakcia na: LUK #1058:
Ja by som povedal jednoducho rozostupy, alebo vzdialenosti sedadiel, ešte ma napadá slovo rozteč, ale to je tiež české. Rázvor sa podľa mojich vedomostí označuje len vzdialenosť náprav.
Reakcia na: Sarko #1057:
Okienko do jazyka:-): ROZVOR je český výraz napr. pre vzdialenosť náprav, po slovensky RÁZVOR.
Aj bez toho som tomu veľmi nerozumel:-).
Reakcia na: LUK #1055:
Rozvor... ? Áno, zmenšuje, ale s rozvorom sedadiel sa aj zvyšoval podiel NP. Všetky modely Solarisu sú však 100% NP a aj napriek tomu sú (až na pár výnimiek) sedadlá rozmiestnené rozumne. Možno aj preto, že dizajnér karosérie spolupracoval s interiéristom a vedeli sa dohodnúť na vzájomných kompromisoch. Naopak, v CityBuse asi žiadny nebol... ?
K súčasnej ankete: Tak som si spomenul, ako som sa v r. 1980 vyskytol v Kodani a zíral som, ako elegantne tam vyzerala MHD: svetlohnedé autobusy a vodiči v tmavohnedých oblekoch, svetlohnedých košeliach a kravatách... Porovnával som vtedy s MHD u nás, ale myslím, že v tomto u nás nedošlo k žiadnemu pokroku. Dnes som si všimol jedného, síce to nebola pravidelná linka, ale aj tak: košeľa nedefinovateľnej farby, neoholený, žváro v hube... ako si pamätám z autoškoly, tak vodiči autobusov majú zakázané fajčiť, však?
Takže jednoznačne, nielen uniformy, ale aj celkový vzhľad a správanie svojich vodičov by mali dopravné podniky kontrolovať. Je to ich vizitka.
Reakcia na: Sarko #1053:
Všeobecne sa dá povedať, že s pribúdajúcim časom sa rozteč sedačiek zmenšuje:-(. A je jedno, či ide o NP, alebo nie. Ale dačo sa mi marí, že to ošetruje nejaká norma, tak by sa jej mali výrobcovia držať. Aj NP vozidlo sa dá (aspoň dúfam) naprojektovať tak, aby to nebolo také hrozné. Napríklad menší priemer kolies.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.