Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: zoZa #6590:
Nie ze PRVYCH sest, ale NIEKTORYCH sest. Vid tiez #4722 a #4738. Premenlivych pozicii je desat, konstantnych je sest. Ktore to budu a co na nich bude, si nastavuje podnik.

V Presove casova tarifa funguje aj u jednorazovych listkov, a to cely podnik prosim pekne bezi na palubakoch SRG2000, nie SRG3000. Cize tvrdenie, ze pre casovu tarifu je nutne mat SRG3000 je loz. Nahrada jedneho typu draheho palubneho pocitaca inym typom draheho palubneho pocitaca je v tomto pripade zlodejina na tych, co tu MHD platia.

Re #6591 Kami: Pokrok? Vysmech ako dar.

Re #6594 PIT: ceny v celom ex-CS: #6549
Reakcia na: LUK #6592:
oki, sorry, necitam to tu tak casto..
Prepáčte, ale ak by sa ma niekto snažil presvedčiť, že CL KLASIK EXTRA za 980 Sk na 30 dní je výhodný, musel by som silne rozmýšlať, či "má všetkých po kope". Takéto klamstvo skúšať na ľudí je niečo nehorázne. Jedná sa o obyčajný "mesačný" CL, ktorý kedysi bol bežný napr. aj v BB, pokým sa dopravca nerozhodol trestať cestujúcich za použitie MHD tým, že má platiť za každé nastúpenie do vozidla. Takže DPMŽ neobjavilo vôbec nič nové, akurát sa snaží vyžmýkať z neznalých cestujúcich viac peňazí vopred, pretože cena za tento typ CL je neprimerane vysoká.
Pre porovnanie:
v Prešove stojí mesačný CL 410 Sk, resp. štvrťročný 1060 Sk - http://www.imhd.sk/po/index.php?w=392b3433292c1f252e362f34332523ef2f262e29
a v Košiciach 390 Sk, resp. štvrťročný 1070 Sk - http://www.imhd.sk/ke/index.php?w=3433292c34332523ef2b33ef2f262e29
čo sú neporovnateľne nižšie ceny, ako chce ponúkať DPMŽ. Pritom podľa mňa cena mesačného predplatného CL od 500 Sk vyššie je úplným žartom, nad ktorým možno len horko zaplakať.
Dopravní podnik hl. města Prahy ponúka mesačný predplatný CL po tohtoročnom zvýšení za 460 Kč a štvrťročný za 1260 Kč a to ešte ponúka pre cestujúceho výkony na neporovnateľne väčšie vzdialenosti, ako naše smiešne "veľké" mestá, ako Žilina, či Banská Bystrica. Je smutné, že po BB nastupuje túto cestu aj Žilina...
dalsi pokazeny transparent,tentoraz na Tr232.Tu sa vynara otazka,bud su polske transparenty tak poruchove,alebo ich uzivatel nevie spravne obsluhovat
Reakcia na: zoZa #6590:
práve preto, že sa s prvými šiestimi miestami nedalo "hýbať" sa mali kúpiť palubáky SRG3000 - a tie sa už kúpili, takže...? ?
Reakcia na: zoZa #6590:
vsak uz sa ten system kupil, nie?

Re #6589 Papyr: ale pokrok v ramci moznosti. Hadam sa spravne vyhodnotia skusenosti a dojde k dalsej uprave tarify, casom ...
Reakcia na: Valec #6587:
hm, zaujimave, nespominal tu nahodou niekto cca par mesiacov dozadu, ze s prvymi 6timi miestami na listku sa neda hybat?:-), cize tam moze byt napisane, len napr: "ZILINA" alebo "VITAJ*", pretoze mam pocit, ze tu bolo spominane toto ako vyrazny argumet, ze preco sa nedaju v ZA zaviest casove listky a takisto dovod preco sa ma kupovat akysi system 3000
Reakcia na: Kami #6588:
System tarify je pozitivnym krokom, ale vyska sadzieb tento system prakticky pochovala este pred narodenim. V tomto svetle nemozno hovorit o nejak obzvlast pozitivnom kroku.
ad nova tarifa: vzhladom na suvislosti ju vnimam celkom pozitivne.
Nove prestupne listky urcite pomozu tym co cestuju s prestupom, hoci uznavam ze to este nie je to prave orechove.
Cena listkov na 240/250 ciest 1728 Sk je na hranici prijatelnosti - skoro 600 Sk mesacne. V starej tarife som polcesty nenasiel, v novej zrejme platia pre vsetky MCK. Za rovnaku cenu mozno cestovat viac. To je rozhodne pozitivna zmena! V tejto suvislosti by urcite stalo za uvahu zmenit abonentsky listok z 250 ciest na neobmedzene cestovanie. Ide predsa o zasluhovost a pri takej cene a mnozstve moznych ciest je listok za 2200 Sk (733 Sk mesacne) nevyhodny. Taku sumu nech platia len ti co si abonetsku zlavu nezasluzia. 🙂
Reakcia na: burz #6532:
Hej, zrejme od dnes, tlačí na cestovný lístok miesto Žilina aktuálny čas.

BTW, keďže nám už pekne nasnežilo a začína sa lyžiarska sezóna v Oščadnici, budeme sa s kĺbovými autobusmi stretávať častejšie.
Trochu som sa pohral s našimi trolejbusovými trasami a napadlo ma niekoľko dosť radikálnych zmien, na ktorých by sa určite dalo aj ušetriť:
Dôvody sú nasledujúce: Buduje sa diaľničný privádzač Bytčica, automobilka KIA a počet cestujúcich sa znížil (dnes stále viac ľudí šlape do mesta pešo!). V niektorých časoch trolejbusy jazdia zo sídlisk aj dva za sebou a potom 15 minút nič (niekedy aj 40 minút ako l. 5 z Vlčiniec, tak ľudia idú radšej pešo ako by mali čakať. Preto ma napadla myšlienka trochu to zosynchronizovať a pritom znížiť počet jázd.

Linka1: Hájik - Žel. stanica - Košická - Vlčince - Solinky - Poľná (otáčala by sa na plánovanom kruhovom objazde pri Váhostave). Špička:30 min., sedlo: 20/40min., striedanie so 7/17.
Po výstavbe KIE a zavedení trolejbusov by sa mohla rozdeliť na 2 linky: Hájik - žel. stanica - KIA a Poľná - Vlčince - KIA
L.2: Bytčica - Hliny (Poľná - Mostná) - Žel. stanica - Hliny . Bytčica (v budúcnosti by mohla byť trolejbusová), šp. 15 min., sedlo 40 min. v X 4 turnusy
L.3: bez zmeny trasy, šp. 15 min., sedlo 20 min. v X 5 turnusov
L.4: bez zmeny trasy, šp. 15 min., sedlo 20 min. v X 10 turnusov
L.5: Vlčince - Nemocnica - Hliny - Solinky a späť, celý deň 20 min., v X 6 turnusov
L.6: Vlčince - nemocnica - Štúrovo nám. - HÁJIK v X 4 turnusy
L.7/17: bez zmeny, šp. 30 min., sed. 60 min., spolu s l. 1 v X 14 turnusov
L.8 bez zmeny

Dôsledky:
Vlčince - na žel. stanicu idú linky 1,4,7, v 7/8 minutovom intervale; na Štúrovo nám.: l. 5 a 6 v 10 min. intervale; na Hliny a Solinky l.5 cez centrum v 20. min. intervale a l. 1 a 17 cez Solinky v 15 min. intervale
Solinky: do centra v 7/8 minútovom intervale(postavím sa na zastávku a ide mi bus) idú l. 3+4
Hájik: Na žel st. každých 15 minút (l. 1+17), na Štúrovo nám., k Nem. a Kauflandu každých 20 min. (l. 6)
Žil. univerzita: Prepojenie s ŽST každých 15 min.(1+7), s internátmi na Hlinách každých 30 min. (7) a po Poľnú každých 15 min (1+7).
Hliny: na žel. stanicu každých 7/8 min. (l.4+2)

Negatíva: Spojenie na Kvačalovu by bolo len autobusové (o autobusových linkách inokedy), problémy by mohli byť s Bôrikom - 15 min. by asi nestačilo (nebývam tam).
Potizíva: Zlepšené spojenie na Hájik a ŽU, celé Vlčince prepojené so Solinkami (l.15 začínala až na Matice slovenskej, čím Ľudia s Vlčiniec I. hodinu čakali na 17-ku alebo sa 25 minút viezli cez celé mesto), časová synchronizácia - jednotlivé linky by do seba zapadali ako ozubené koliečka, čím by boli počty ľudí ako aj čakacie doby nižšie a MHD by sa viac priblížila k občanovi. Počet turnusov by sa znížil asi o 5 v prac. deň (neviem koľko ich je teraz)
Absolútne negatívum: je to SCI-FI. ☠
Reakcia na: ufo #6584:
...a v tejto veľkostnej kategórii dostáva Žilina suverénne najvyššie dotácie... ? (nech si z toho každý urobí záver, aký chce 😛 )
Reakcia na: Jakub #6582:
Teraz navyše sa už ani nedá odvolávať na to, aké dotácie dostane Prešov, Bratislava a Žilina. Je to čisto v kompetencii mesta, takže je pekne vidieť, aký majú prístup k verejnej doprave v Žiline a v iných mestách.
dnes "skolsky autobus" (klbova karosa c.110) je v premavke na L4
Reakcia na: Miro #6579:
V tejto suvislosti sa zase pytam - ako to, ze v Presove nieco taketo nevyzaduju a dokonca si dovolia mat tam lacnejsie mesacniky ako u nas? Juraj mi zase asi neodpovie, lebo som si dovolil spomenut Presov, co sa tu minimalne nepatri, ale ked to je take porovnanie, co mi bije do oci...

Paradoxom je ako sa stale spomina co vsetko mesto urobilo a robi pre MHD a ako by to bez istej osoby nefungovalo... sakrys tak nech ten Najslovenskejsi zariadi tak nech to funguje aj bez takych blbosti ako "prestupne" listky a nepredajne mesacniky, ktore vsak navyse treba oznacovat pri kazdom nastupe, inak sa zacvaka pekne pokuta, hoc dal cestujuci nemale peniaze DPMZ vopred...

Sorry ale uz som fakt vytoceny. ☠
Tak už máme linku KIA - Celulózka ? o 18:10 prichádzala Karosa B952 #12 (ak sa nemýlim) od Tepličky a pokračovala na most ku Košickej ulici (k Hypertescu). Na displeji mal na mieste čísla linky písmená KIA a cieľovú stanicu Celulózka. Na zadnom displeji svietilo samozrejme KIA a na boku mal "zabudnutú" plastovú tabuľku linky č.21 ?
dnes jazdia autobusy namiesto trolejbusov
Reakcia na: Miro #6578:
Ešte by som zaviedol povinnosť označovať aj pri výstupe, aby sa dalo presne sledovať aj kde si vystúpil ☠
Reakcia na: ufo #6577:
To vieš, nechcú sa vzdať možnosti každého predplatiteľa presne sledovať, kedy a kam cestuje ?
Reakcia na: galiyosha #6564:
v ZA sa to dá aj bez auta a MHD, častokrát som peši tam, kam chcem ísť skôr, ako kým mi len dôjde trolejbus/bus... ? Ale s tým označovaním neobmedzeného lístka to Pobrežie Slotoviny riadne prehnalo.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.