Pokiaľ vlaky (a ešte k tomu často) meškajú, tak je nezmysel aby mal posilový spoj vopred daný čas odchodu,
mal by byť naviazaný na príchod vlaku +5 až 10 minút (podľa reálnej potreby). Také je očakávanie cestujúcich a dokonca je to ešte aj logické.
A nemusí ten spoj ani svietiť na nejakom paneli, spoje ZA2 + ZA3 tam tiež nie sú a nie je problém.
Vrátim sa k téme večernej nedeľnej špičky na L4. Aktuálne predpokladané príchody vlakov (po zohľadnení meškaní), môžu sa ešte zmeniť:
- od západu 19:30
- od východu, z ktorého čakať najväčší nápor 19:51
Tu vidíme, že ani prípadná posila o 19:52 by nič neriešia, ale keď už je ten autobus k dispozícii, nemôže počkať a ísť ako posilový vložený spoj napríklad o 20:00?
Aktuálne je odklon liniek 5 a 6 po Košickej. Dve šestky zrejme niekde uviazli, z toho jedna je nahrádzaná.
Na Spanyolovej v smere na Vlčince vidieť stáť trolejbus, spoje na L3 ale premávajú. Asi to bude jeden z vozov linky 6. Len prečo sa nešiel otočiť na Solinky (uvoľnila by sa záloha)?
Edit: Vyzerá, že premávka je už po pol hodine obnovená.
Na L27 nie #352, ale #74. Ten elektrobus stojí niekoľko hodín v depe (možno sa nabíja) so zapnutou službou, čím sa permanentne zobrazuje v aplikáciách aj na zastávkových paneloch.
Prvý (predsunutý) spoj L1 podľa smartu 8:20 s odchodom z Poštovej a príchodom na Pietnu 8:51 sa nikde v médiách ani stránke dpmž neuvádzal,
len na mybus.dpmz je v CP uvedený, nápad je to dobrý.
Dopravný podnik avizoval, tak ako každý rok, pre obsluhu cintorína v Bánovej predĺženie spojov L21 až na konečnú. Pozerám však na mapu a už som natrafil na dva spoje, ktoré mali skorší cieľ a nepokračovali ďalej. Zrejme ide iba o niektoré spoje, ktoré sú predĺžené.
Dnes som sa zase v #278 viezol na linke 14 o 11:22 z Hlinskej na Mostnú a teraz neviem či je to len ten prejazd čo zvykol robiť alebo je dnes normálne nasadený trolejbus
Ale párkrát som sa tým prejazdovým viezol na 4 z Mostnej na Žilinskú univerzitu počas prázdninového režimu a od zastávky Hlinská bol strašne preplnený a aj iný na to nadávali že prečo ide sólo trolejbus a tak.
Samozrejme, v takomto prípade je vhodnejší posilový voz práve na spoj o xx:52.
Prekvapuje ma však skutočnosť, že cestovné poriadky nie sú nejakým spôsobom prispôsobené na grafikon vlakovej dopravy tak ,aby tvorili rozumnú nadväznosť na vlaky. Ak by počas celého dňa odchádzali spoje linky 4 zo stanice povedzme o xx:42, už je z toho reálnejšia šanca na prestup od vlakov.
Krásny príklad toho je nedeľňajší rýchlik 762 s príchodom do Žiliny o 22:27, a o takom istom čase odchod posledného spoja linky 4. Za starého stavu ŽST dokázal rýchlik prísť v predstihu 3-5 minút a študenti dokázali stihnúť prestup na trolejbus. A to tých študentov nebolo málo, takže v úseku ŽST - Hlinská bola kapacita spoja využitá pomerne dobre. Po novom, keď rýchlik príde na nást. U, je bez šance stihnúť prestup.
Jeden problém tu vidím v pravidelných meškaniach vlakov. Druhý v tom, že expresy z východu prichádzajú podľa CP vždy x:27 a zo západu x:30.
Linka číslo 4 odchádza 19:32. To je pri rekonštrukcii stanice strašne skoro, ľudia s batožinou sa nestihnú presunúť zo zadných nástupíšť ani keby prišli včas. Tá posila by mala byť 19:52. Spoj 20:37 už je vďaka tým pridaným piatim minútam reálnejší.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
TB94
Prvý (predsunutý) spoj L1 podľa smartu 8:20 s odchodom z Poštovej a príchodom na Pietnu 8:51 sa nikde v médiách ani stránke dpmž neuvádzal,
len na mybus.dpmz je v CP uvedený, nápad je to dobrý.
Kde je #301? Už ho zdobia na 5. decembra?