Trolejbusy s náhradnou možnosťou pohonu čo i len na pár km by zvýšili spoľahlivosť trolejbusovej dopravy v meste. Pri väčšine problémov, ktoré vznikajú (obchádzka pri nehode, neprejazdná križovatka s okolitými úsekmi a pod.), by takto stačilo prejsť len niekoľko stoviek metrov. Snáď sa v budúcnosti dočkáme, trebárs s podporou Eurofondov.
Aby som nebol mimo tému dispečérskeho fóra, pridám informáciu, že vo štvrtok medzi 19:30 - 20:45 a 22:30 - 23:00 sa môžu na uliciach Kysucká, Hviezdoslavova a Kálov vyskytnúť zdržania liniek MHD z dôvodu konania medzinárodného futbalového zápasu.
http://www.dpmz.sk/n189/
Myslím že je problém kúpiť z finančného hľadiska aj tie klasické troliky, takže by asi pomocné agregáty/akumulátory v trolejbusoch neuspeli.
Všimol som si, že sa robilo niečo pri výjazde z obratiska Jaseňová, asi kríženie výjazdu so stopou smer ŽU - hneď za tým krížením stála nejaká 15 Tr. Mimochodom, výpadok nastal už asi okolo 07:30...
(Fakt by sa Žiline nezišli trolejbusy s možnosťou dojazdu napr. na baterky alebo pomocný agregát?)
Dnes som videl o 14:55 vozidlo 260 na L5 ako bolo odstavené za výhybkou smerom na Obchodnú na stope z Sv. Cyrila a Metoda. Malo odtrhnutú celú bodku na palici, trčala na kábli asi 40 cm od palice, sťahovák palíc mal nenavynutý kábel. Teda zrejme nejak stiahnuť palicu a na tatre do depa. Okolo 16:00 som sa viezol záložným vozidlom namiesto 260tky, bol to autobus s číslom 16, mal podľa palubáku 16 min. meškanie.
L4/14 - 207,241 (242),227,206 (205),255
L6/7 - 238,239,253,
L5 - 260,258,264
L3 - 231,216
L16 - 223,214
Nevie niekto čo sa porúchalo na 205ke?
Dnes som pozoroval veľmi rozptýlené partie vodičov po rôznych vozoch, niekedy jeden inokedy celá partia mala iný voz...celkom slušné kombinácie
Všimol som si, že 231 hoci má vzadu el. transparent má vzadu opätovne namontovaný držiak na tabule hoci el. transparent fungoval
Ďalej som si všimol, že keď nikto na zastávke nevystupuje hoci na nej vodič zastaví, aby si "odfajkol" zastávku tak buď otvorí VŠETKY dvere alebo to nechá tak a potom sa napr. stáva že ide z Pod Hájom a kúsok pred Jaseňovou sa zahlási nasl. zastávka Jaseňová.
Na poradiach L4 jazdia všetky autobusové klbáky, NP poradia sa tam snažia dodržiavať (117,118). Zajtra by mali sprevádzkovať dnes opravované meniarne, takže by malo byť všetk OK.
O 13:56 videná v obratisku Matice slovenskej 15Trka 229 ako L6, 13:50 na spoji byť nemohla, ani že by meškala kvôli nejakej poruche a nestihli nahodiť poruchu lebo 13:50 (6/1b) chodí nízkopodlažák. Teda mala zrejme ísť 14:05 ako L6 čo vychádza na 5/3a, to fakt bol dnes na päťke klbák?
A aj na spoji 14:22, na L5 videná 219, neviem, prečo sa nenasadila nejaká 14Tr/30Tr, však L1 ide priamo od depa, žeby nedostatok krátkych vozov?
Videný hybridný autobus pri Polícii, na transparentoch bol nápis Zkušební jízda
keksino
L5 - 217,259 (221)
L6/L7 - 253,238,251
L4/14 - 206 (205),239 (256),255,254,228,227,207,240,242